A robbanásának ereje több, mint 15.000-szer nagyobb volt, mint a most Bejrútban bekövetkezett robbanás.
Szegény kutyi... Jó hülye gazdája van...
Az Amerikai Egyesült Államok fennállásának ideje alatt bekövetkezett legnagyobb vulkáni kitörés volt.
Mindenekelőtt érdemes elolvasni a harckocsi elődjéről, a T.O.G. I-ről szóló cikket, hogy az előzményekkel is tisztában legyen az, aki még nem olvasta volna.
Kétszer nagyobb lett volna a valaha épült legnagyobb repülőgépnél, az Antonov 225-nél.
Egy egyképes gépes.
A CH–53E Super Stallion az amerikai haderő és a NATO legnehezebb és legnagyobb teljesítményű helikoptere, melyet a Sikorsky Aircraft fejlesztett ki az 1970-es évek második felében, a CH–53 Sea Stallion továbbfejlesztésével, elsősorban a Tengerészgyalogság számára. Az amerikai üzemeltetők egyöntetűen csak „hurrikán csinálónak” becézik a típust, a hétlapátú főrotor által keltett légörvény miatt. A Tengerészgyalogság 1967 októberében újabb fejlesztési igénnyel állt elő, melyben kikötötték, az új típusnak 80%-kal nagyobb emelőkapacitással kell bírnia a CH–53D-hez képest, valamint hadihajókon – főként a partraszálló hajókon – való üzemre is képesnek kell lennie.
A Mi–6-os helikopter NATO-kódja: Hook a Szovjetunióban gyártott nehéz szállítóhelikopter volt, melyet a Mil tervezőirodában terveztek és nagy számban gyártottak katonai és polgári célra egyaránt. A Mi–6 fejlesztése 1954-ben indult meg, az Aeroflot és a szovjet légierő nagy szállítóhelikopter iránt felmerült igényeinek kielégítésére. Amikor a gép 1957 végén végrehajtotta első felszállását, ez volt a világ legnagyobb forgószárnyas légijárműve, mely nagy mérete ellenére is megmaradt hagyományos felépítésű helikopternek. Egyúttal ez volt a Szovjetunió első sorozatgyártású gázturbinás helikoptere. A Mi–6 a különféle rekordok megdöntésével azonnal megkezdte rendkívüli képességeinek bizonyítását, és a helikopterek közül elsőként lépte túl a 300 km/h sebességet. A posztot Malac kérésére készítettem ( A kifosztott Csernobili járműtemető) lévő posztomnál lévő kommentelését figyelembe véve.
A herkulesbogár (Dynastes hercules) a ganajtúrófélék (Scarabaeidae) családjába tartozó óriásbogár. Közép-Amerika, Dél-Amerika és a Kis-Antillák területén, a síksági és hegyvidéki esőerdőkben honos. A Dynastes-faj közül a leghosszabb testű és legtöbbet vizsgált. A Föld egyik legnagyobb bogarát egyes természetes élőhelyein a kihalás fenyegeti.
Egy elvetemült ötlet
A vízi artériák közötti magasságkülönbség 24 méter Skóciában. Ezért készült el a világon elsőként ez a hajók elforgatása épített szerkezet.
Mama, megint jön az az ember! :)
De vajon miben ?
Az óriási gépben egy harckocsikban használt gázturbina dolgozik, ami áramot fejleszt a 24 elektromotornak, és ezek hajtják meg a 12 tengelyen lévő 24 kereket, s amiből 16 tud fordulni, melyel egyedülállónak tekinthető a világon. De vajon mire kell egy 150 tonnás teherbírású, majdnem 30 méteres gépezet ?
A gombát Volker Ritzinger találta az Utah-hegységben Amerikában. A gomba súlya 2,5 kg és 38 cm magasságú. Jelen pillanatban várják, hogy bekerüljön a Guinness világrekordok közé.
A nőstény egyed a 25cm-es hosszúságot is elérheti. A hímek sokkal kisebbek és foltos barna színűek.