Hát ha csak egy kis jó szándék vezérli a cég vezetőit meg az állambácsit, akkor mondjuk a Swissair mintájára egyik nap csőd, másnap reggel már átfoglalt járatok ugyanazokra a gépekre, másik név alatt.Még az ILFC is belement volna.... de persze Abszurdisztánban máshogy mennek a dolgok.
Ma meg már a fapadosok szétkapták a piacot, a hagyományosok meg befoltozták a lyukakat.
@Magister: Azért azt nem mondanám.
De az tény, hogy a Malév kibukásával Ferihegy régiós elosztóközpont funkciója elhalványult és szerintem ezzel presztizsveszteséget is elszenvedett (így nem fogjuk behozni Bécset). Viszont a Wizznek és az erős arab térnyerésnek köszönhetően valamennyire bővült a közel-keleti járathálózat, ami azért örvendetes.
@Chaerea: a légiközlekedésben dolgozom, nekem elhiheted, hogy haldoklik. A wizz járatnyitásai örvendetesek lennének? Bizonyos szempontból talán, de egy fapados csak az árat nézi, ha kell egyik napról a másikra bezár állomásokat. Arab térnyerés? Napi 1 Qatar airways járat lenne a térnyerés? Bécsbe napi kétszer jár az Emirates szélestörzsűvel (az egyiket lehet 380-asra cseréli), az AirSerbiát megvette a LOT-ba pedig bevásárolta magát az Etihad. Lehet, hogy van arab térnyerés, csak nem nálunk... Évek óta semmit sem fejlődött a repülőtér (a Sky Court nevű bevásárlóközpontot nem nevezném fejlesztésnek.) maximum visszafelé...
És még egy tény a WizzAir-ről: kedves tulajdonosa mikor MALÉV vezérigazgató volt, akkor a MALÉV pénzén sok sok sok sok millióért csináltatott folyamat és ágazati és kereszt elemzéseket. A MALÉV ebből persze semmit sem hasznosított, hiszen mikor leváltották és felmarkolta a nem kicsi végkielégítését, akkor ezeket is magával vitte. Ezek szolgáltatták a wizzair alapjait...
Matula 2014. május 2. 22:31
17