Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Katarban leleplezte legújabb "egyliteres autóját" a Volkswagen, amelynek fogyasztása még alá is ment az eredetileg kitűzött célnak. Az XL1 Super Efficient Vehicle (SEV) száz kilométerenként mindössze 0,9 litert fogyaszt, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 24 gramm.

;)
Először 2002 áprilisában mutatott be egyliteres autót a Volkswagen, ezt követte a 2009-es Frankfurti Autószalonon bemutatott L1 tanulmány. A Katarban leleplezett autó ennek tökéletesített változata: átdolgozták a műszaki részleteket és kiszélesítették a karosszériát, a két utas már nem egymás mögött, hanem egymás mellett foglalhat helyet.
800 köbcentis, 48 lóerős kéthengeres dízelmotort és 27 lóerős, lítium-ion akkumulátor táplálta villanymotort építettek az XL1-be, utóbbi 35 km/órás tempóig önállóan is képes mozgatni az autót. Erős gyorsításnál együtt dolgozik a két motor 75 lóerős összteljesítménnyel, a végsebesség elektronikusan korlátozott 160 km/óra. Nulláról százra 11,9 másodperc alatt gyorsul a könnyűsúlyú anyagokból építkező, mindössze 795 kilós tanulmány.
Hétfokozatú DSG-váltóval, szárnyas ajtókkal, magnézium felnikkel, karbon féktárcsákkal és lenyűgöző, 0,186-es légellenállási együtthatóval készült a 3,97 méter hosszú, 1,682 méter széles és 1,184 méter magas tanulmány, amelynek sorozatgyártására a korábbi hírekkel szemben nincs esély. Néhány ötletet ezzel együtt felhasználhat a Volkswagen takarékosabb autók gyártására.

8 hozzászólás

  • Félkandúr 2011. január 27. 22:43

    1
    cöhö na ebbe sok minden van :)
  • [ törölt felhasználó ] 2011. január 27. 23:07

    2
    a seggét leszámítva nagyon jól néz ki
  • gabrio11 2011. január 28. 05:19

    3
    Mekkora fos!!
  • gabrio11 2011. január 28. 05:21

    4
    Karbon fék. Mi a francnak 75 lóhoz?
  • Félkandúr 2011. január 28. 10:20

    5
    @gabrio11: mert a carbon fék könnyű :) könnyebb mint a többi
  • Pirattyca 2011. január 28. 10:43

    6
    Hátúlról kifelyezetten randa. Bár a jelenlegi üzemanyagárak mellett nem mondanék nemet.
    Aprepó, ti figyelitek, hogy az ilyen kisfogyasztásu autókat lassan csak az veheti meg aki bármennyi naftát megengedhet magának?
  • Szittya 2011. január 28. 11:20

    7
    Hát megint a jólbevált kamu szöveg, hog, nem éri meg meg túl drága blablabla ! Az igazság az, hogy nem is akarják a kis fogyasztású autókat piacra dobni mert akkor kevesebb lenne a PROFITjuk. Az illuminátusoknak az pedig nem jó ! 1930 óta létezik a 2 literbenzin/100km es fogyasztás normál méretű 4 személyes gépkocsik terve normál áron ! Több 100 szaki folyamatosan előjön jobbnál jobb technikai találmányokkal csak azokat épp az extraPROFITból élők adnák sorozatgyártásba !Ez csak azért van mert hagyjuk és nem látjuk a fától az erdőt ! Majd ha felébrednek az emberek a kis csipkerózsika álmukból akkor lesz változás ! Míg a Yutube on az inyenenergia című videókat 3000 nézik meg a nefürgyéle féle videókat pedig másfél millióan akkor az azt jelenti, hogy jó nekünk még a 360 ft os benzin ! De bízom benne, hogy ez változik !
  • gabrio11 2011. január 28. 15:29

    8
    400°C fok alatt a karbon fékek semmire nem jók, szinte használhatatlanok, így a fékezés nehézkessé válik. Körülbelül 650°c-nál működik.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!