Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

Hogy is van ez ? Drót nélkül megy a dróthoz való gép

24 hozzászólás

  • kléni 2022. június 6. 21:53

    1
    Mikor Elon megtudja, hogy minden villanymozdony árammal és akkumulátorral működik, és mindig a helyes irányba megy a mozdony.
  • szürke szamár #1 2022. június 6. 22:32

    2
    @kléni: Akkumulátor? ESZEDNÉL VAGY? Amúgy ezek a mozdonyok a lendületmegmaradás miatt tudnak menni egy darabig felsővezetéki táplálás nélkül is. Van bennük egy bazi nagy villanymotor meg dinamó közös tengelyen, és azok forgórésze akkora tömeggel rendelkezik hogy táplálás után is forognak percekig, a dinamóból meg kivehető a mozgáshoz szükséges energia. Persze ezt alapból nem engedi a vezérlés ezért hekkelni kell, de mint látható aki tudja mit csinál az megoldja.
  • kléni #2 2022. június 6. 22:43

    3
    @szürke szamár: Hát nem? Nemtom annyira nem ismerem. rotfl Úgy rémlett lehet a dízelesnél írták hogy amúgy csak feltölti elektromossággal a dízelmotor, utána meg már ugyan úgy pörgeti a kereket mint az áramszedős.
  • Hakapeszi Mami #3 2022. június 7. 02:23

    4
    @kléni: troli van akkumulátoros. a mozdony elég nagy tömeget kell, hogy mozgasson (jellemzően van mögötte pár kocsi), amihez a teljesítményt aksiban nem tárolod el. olyan van, hogy a dízel motor generátort hajt és azzal megy a villanymotor. sőt, még olyan kamion is volt(van?), ami gázturbinával termel áramot, azzal meg meghajtja a kerekenként egy-egy villanymotort
  • yust #2 2022. június 7. 08:15

    5
    @szürke szamár: Wow... nem is sejtettem, hogy te ebben a témában így benne vagy! Meddig megy ez így el a motor lendületéből? Meg amúgy miért kell motor+dinamó (meg akkor még egy motor??)? Esetleg poszt születhetne a témában?
  • Luckye 2022. június 7. 08:54

    6
    Nem vagyok hozzáértő, de a hang és a látvány alapján nekem úgy tűnik, gyorsulásban van. Azt pedig lendületből nehéz....
  • szabgab 2022. június 7. 10:41

    7
    Hát én nem értek hozzá, de a "lendületben van a dinamo, meg a motor" szerintem nem működne. Legalábbis ennyi ideig nem. Valószínű, hogy van benne egy kis dízelmotor ami áramot termel direkt ilyen eseti jelleggel ha szükség van rá.
  • KillHates #2 2022. június 7. 14:21

    8
    @szürke szamár: úgy van ahogy mondod; az egyfázisú-háromfázisú átalakító amíg forog a tehetetlenségéből kifolyólag, addig van benne szufla és tud felsővezeték néklkül menni. Olyan mintha egy bazi nagy lendkerék lenne benne.
  • szürke szamár #5 2022. június 7. 14:45

    9
    @yust: Pár évtizedet eltöltöttem már közöttük, egy kicsit belebuzultam bevallom. Pár száz méter a "hatótáv" amíg a forgórészek perdülete kitart. Miért jó ez? Régen nem voltak félvezetők és így oldották meg a szabályzást. A szabályzás a dinamó állórész tekercsein valósul meg, és a vontatáshoz szükséges egyenáramot a forgórészről szedik le. A dinamó állórészének gerjesztéséhez relatíve kis teljesítmény is elég, jóformán egy nagyobbacska potméterrel megoldható, ráadásul fokozatmentesen. Csak hát ugye sok a mozgó alkatrész, főmotor, dinamó, vontatómotorok, így nyugdíjazta ezt a rendszert a félvezetők elterjedése. A wikin utána tudsz nézni, asszem Ward-Leonard a neve ennek a megoldásnak.
  • szürke szamár #6 2022. június 7. 14:46

    10
    @Luckye: Nem a mozdony van lendületben, hanem a benne lévő gépcsoport, mint egy lendkerekes autó kb olyan.
  • szürke szamár #8 2022. június 7. 14:48

    11
    @KillHates: Bizony, a szilivel is meg lehet csinálni ezt a trükköt, csak valami fűtőkocsi kell mögé. Láttam róla videót, kajak elindult álló helyzetből leeresztett pantográffal.
  • szürke szamár #7 2022. június 7. 14:49

    12
    @szabgab: 15-20 percig is képes forogni a gépcsoport táplálás után. Szerinted mennyi energiát tárolnak akkor?
  • Dzsem Bori #9 2022. június 7. 15:15

    13
    @szürke szamár: Te milyen okos vagy gumicsirke
  • kléni #13 2022. június 7. 17:40

    14
    @Dzsem Bori: Akkor ilyen hogy CSIP CSIP rotfl
  • kléni #11 2022. június 7. 17:40

    15
    @szürke szamár: Az a vidi megér egy posztot. :D
  • yust #9 2022. június 7. 18:17

    16
    @szürke szamár: Köszönöm a választ! Szerintem is megér egy posztot! :)
  • pixel 2022. június 8. 14:14

    17
    -Ez így gyári?
    -Lófaszt.

    :D :D :D
  • ra tata 2022. június 8. 16:27

    18
    Egy pillanatig lehetett látni a vezérállásban, hogy a másik oldalon valaki kegyetlenül hajtja a pedált.
  • szürke szamár #15 2022. június 8. 18:06

    19
    @kléni: Ha megtalálom megy posztba, de valami ezer éves videó, nem tudom fent van e még a yt-bon.
  • pixel #12 2022. június 8. 22:50

    20
    @szürke szamár: Ez tenyleg igy van. Amint el veszed a forrast akkor meg "gozerovel" mukodnek az alkatreszek, igy azonnal 100-200 metert meg lehet vele tenni. Viszont minel tobbet varsz ( ugye annal jobban lassulnak a gepek) idoaranyosan annal kevesebb lesz a hatotavolsag is. 15-20 perces forgast emlitesz, viszont perc utan ez a lendulet annyira vissza esik, hogy a terheles rakapcsolasa utan iszonyat modon csokken a hatotav is. Tehat ha azonnal nem kapcsolsz ra, akkor 0,5-1 perc utan a megteheto tavolsag a 100-200 meterrol le csokken 30-50 meterre..
  • pixel #20 2022. június 8. 22:54

    21
    @pixel: uhh, kicsit hulyen fogalmaztam, de remelem ertheto. A lenyeg, hogy a 15-20 perces forgas addig all fent amig nem utkozik ellenallasba. Amint lesz ellenallas, ez az ido tizedere is csokkenhet ( a vontatott [ontomegu] sulytol fuggoen) .
  • szürke szamár #20 2022. június 10. 11:58

    22
    @pixel: Jól látod a 15 perc forgás szigorúan üresben értendő, és a hatótáv az eltelt idővel arányosan csökken.
  • Ruszki #21 2022. június 10. 20:33

    23
    @pixel: tudtam én hogy vannak itt okos emberkék
  • Ruszki #17 2022. június 10. 20:33

    24
    @pixel: pont a lényeget sikerült megfognod :D
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!