Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Az LCS-2 a hatodik Amerikai hajó, melyet a függetlenségről neveztek el.

Az Amerikai Haditengerészet 2005 október 14-én kötötte meg a szerződést az Austal USA-val.A hajótest első gerincét 2006 január 19-én fektették le és 2008 április 26-án el is készültek a hajó építésével.A keresztelésre 2008 október 4-én került sor.De még mielött az Amerikai Haditengerészet aktív szolgálatba helyezte volna a hajót, annak át kellett mennie egy teszten, ahol 2080 eltérést és 39 kiemelt hiányosságot találtak.A rengeteg probléma ellenére úgy gondolták, hogy érdemes költeni a hajóra és rendbehozni hibákat. Így a hajó eredeti 220 millió dolláros költsége 704 millióra nőtt.A javítások elvégzése után a hajó első útjára 2010 áptilisában került sor.De a Haditengerészet ismét problémát talát, ezuttal a hajó nagy mértékű rozsdásodása okozta a gondot. Mivel az Independence alumínium teste sok helyen sérült volt.A javítások költsége viszonylag olcsón 5,3 millió dollárba kerüt.Ebbe bele tartozik a hajótest javítása és a katódos korrozióvédelem. Így az Independence-t az eredetileg tervezett 2008-as szolgálatba állítás után 4 évvel 2012 május 2-án sikerült aktív szolgálatba helyezni. Jelenleg a hajó San Diego partjánál állomásozik.
Adatok
Hossza: 127,4 m
Súlya: 3104 tonna
Kapacitás: 230 tonna hasznos teher.
Teljesítmény: Két darab 347,4 literes, 9655 lóerős MTU Friedrichshafen 20V 8000 M70 dízel motor. Két darab General Electric LM2500 gázturbina egyenként 47328 Le teljesítménnyel, ami a 4 darab Wärtsilä vízsugaras hajtómű erejét biztosítja.
Végsebesség: 81 km/h
Érzékelők és feldolgozó rendszerek: SAAB-tenger GIRAFFE 3D levegő és a felszíni kereső radar, Sperry Marine Bridgemaster E navigációs radar, AN/KAX-2 elektro-optikai érzékelő TV és FLIR Northrop Grumman ICMS(Hő és éjjellátó)
Legénység: 43 fő (Ebből 11 tiszt. ) Küldetés esetén további 35 fő befogadására képes.
Fegyverzet:
AGM-114L/N Hellfire rakéták
1 darab BAE Systems Mk110 57 mm-es löveg
4 darab .50-es kaliberű löveg (2 elöl, 2 hátul)
És 1 darab Raytheon SeaRAM CIWS rakétavető rendszer.
Kis érdekesség, annak, aki nem ismerné a katódos korrozióvédelmet:
Léteznek aktív védekezési módok. Olyan védelem, amelyben a fémet olyan fémmel védjük, amely reakcióképesebb (elektródpotenciálja kisebb). A katódos fémvédelem az a korrózióvédelmi eljárás, amelynek során a védendő fém azt az elektródot alkotja, ahol a redukció történik, tehát ez lesz a katód. Az anód az a fém lesz, amelyiknek kisebb az elektródpotenciálja, így ez a fém fog átadni a katódnak elektronokat. Ez a jelenség megy végbe, amikor egy elásott vascsövet kötünk össze egy magnéziumtömbbel. Az eljárás során a lassan oxidálódó, oldódó magnéziumtömböt időnként pótolni kell. Az ilyen típusú védekezési mód meglehetősen drága, ezért kevésbé elterjedt.
(Tehát az fog rozsdásodni, amit mi akarunk és nem az, amit nem akarunk. )

30 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!