Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
"DDWFTTW": szélirányban a szélnél több mint 2,5-szer gyorsabb, szél által hajtott jármű.

23 hozzászólás

  • Byron 2012. március 21. 15:24

    1
    Így működik: A szél a légcsavarba "kap bele", de nem a szél forgatja közvetlenül a légcsavart hanem a kerekekről hajtják meg azt. Szóval a légcsavar fordítva forog, mint ahogy azt a szél fogatná.
    Úgy képes gyorsabban haladni a szélnél, hogy a légcsavar a kocsit a mozgó szélhez képest tolja előre. A kerekek pedig annál gyorsabban hajtják a légcsavart, minél gyorsabban halad előre maga a kocsi.
  • moot #1 2012. március 21. 17:22

    2
    @Byron: Akkor nem a szél miatt megy? Nem az hajtja?
  • Byron #2 2012. március 21. 18:17

    3
    @moot: A szél hajtja. Szél tolja a kocsit, ez forgatja a kerekeket, a kerék forgatja a légcsavart, a légcsavar a szélhez képest tolja előre a kocsit....és így tovább.
    Úgy mond "öngerjesztő" a folyamat. De persze ettől még nem lesz örökmozgó.
    Legegyszerűbben úgy lehet elképzelni az egészet, mint hogyha a szél mozgási energiáját egy áttételen keresztül alakítaná át a saját mozgási energiájává.
    Youtube-on: ddwfttw explanation
  • Ruelle 2012. március 21. 20:09

    4
    Be kellett regisztrálnom mer nem hiszem el h valaki levezet egy ekkora baromságot. Még h a szél tolja a kocsit és a kerék meghajtja a légcsavart. Nem inkább fordítva? :D A szembeszél meghajtja a légcsavart ami meghajtja a kereket és úgy halad előre a gép. Jó ég. A szélerőmű is így működik meg a repülő. Nézzél videókat a Youtubon. nem hiszem el....
  • Ningen #4 2012. március 21. 20:29

    5
    @Ruelle: Ha ennyire vagyunk nyitottak és megragadunk minden eddiginél, akkor nem jutunk soha előbbre. Az ötlet mindenképp érdekes.
  • Ruelle 2012. március 21. 20:54

    6
    nem tudok linkelni de a videó címe ami bemutatja a youtubon az "DDWFTTW - Prop or Turbine" nos ez annak a nagy változata.
  • Byron 2012. március 21. 21:22

    7
    Csak az olyanok miatt raktam fel a videót mint te :D
    DDWFTTW - Prop or Turbine youtube videó, pont arról szól, hogy elmagyarázza a csávó, hogy NEM a kerekeket hajtja légcsavar, hanem a kerekek hajtják a légcsavart. Ez elég ironikus :) Tudsz angolul? Fizika, dinamika?
    Amúgy meg nézd meg a fenti videón, hogy merre kezd el forogni a légcsavar induláskor. Ha tudod, hogy működik a légcsavar, akkor beláthatod, hogy a kerekek hajtják a légcsavart és nem fordítva.
    Amit te mondasz -a kerekeket hajtja a légcsavar- az a "wind turbine car", és azok nem képesek szélirányban gyorsabban haladni mint a szél. Nagy különbség.
  • Byron 2012. március 21. 21:26

    8
    Amúgy jöhetnek a hasonló hozzászólások, oltós hangulatban vagyok. :)
  • Ruelle 2012. március 21. 23:48

    9
    Ajánlom figyelmedbe a szélerőmű működési elvét, ahol a légcsavar ugyanabba az irányba forog mint az általad linkelt videón, ott még is a szembe szél forgatja a légcsavart és a mozgással energiát termel. (ez a szerkezet is ez alapján működik) Másrészről nem értem hátszél (szélirányban) esetén h tud belekapni és elindítani egy légáramvonalas szerkezetet a szél. Valamint a szerkezet kialakításán is látszik, h áramvonalas tehát a széllel szemben küzd és nem vitorlás ami a szelet kihasználva hajtja magát előre. Szóval nem értem szembeszél h hajtja meg a kereket? :D Amúgy amit küldtem videót, annak van egy második része ahol a te általad mondott dolgot mutatják be, ventillátor nélkül (szembeszelet szimbolizálja) ahol is a futópad hozza mozgásba a kereket ami meghajtja a légcsavart és így megy előre. De ott a futópad hajtja és nem a szél :D
  • Byron #9 2012. március 22. 00:27

    10
    @Ruelle: Hát nem is tudom hol kezdjem.
    1, Itt nincs szembe szél, csak hátszél.
    2, A szélturbináknak ehhez még mindig nincs semmi köze.
    3,MÉG mindig hátszélről beszélünk, a hátszél hajtja, és NEM szembe szél. A gépnek ez a neve is: Directly Downwind Faster Than The Wind.
    4,Ha meg is nézted a videót, akkor sem érted.
    5,Attól még, hogy nem érted ez egy létező, működő technológiai megoldás.
    6,Szomorú, hogy itt az internet és van hozzá kereső, és még mindig nem érted és nem hiszed el. Google-> directly downwind faster than the wind
    7, Remélem egyszer leesik
    És akkor itt van a nagy kérdésem: Ha a gép nem úgy működik, ahogy én leírtam, akkor hogyan képes 2,8-szer gyorsabban haladni a széllel egy irányban? :D
  • eini 2012. március 22. 01:15

    11
    Byron én azért a helyedben még megnézném párszor a videot: 1.50től amikor igazán elkezd gyorsulni honnan fúj a szél,mert az nagyon szembe szél :DDDDD
  • Freunddaddy 2012. március 22. 07:20

    12
    Ezt a cuccot már a középkorban tervezték csak az akkori technikával nem lehetett hasznosan megépíteni. A discovery-n megcsinálták és ott is működött!
  • jokerss 2012. március 22. 07:29

    13
    Nemhiszem hogy a középkorban ismerték volna az elektrómotort.
    Szembe széllel megy,ez nem vitorla hogy a szél tolóerejét hasznosítja.
  • Byron #13 2012. március 22. 07:43

    14
    Gondoljátok, hogy azért hívják szélirányban szélnél gyorsabbnak mert (DDWFTTW) mert széllel szemben megy? Amúgy tényleg volt a Discoveryn is, És a Make magazinban is, de nem a középkorban, hanem 1960 találták ki.
    A gyengébbek kedvéért: Az elején a géphez viszonyított szélirány a kocsi menetirányával megegyezik, amikor már gyorsabban halad a szélnél akkor azzal ellentétes. A földhöz viszonyított széliránya nem változik.
  • RIP 2012. március 22. 08:13

    15
    a KERS az egy olyan dolog, hogy megnyomod a gombot és gyorsabban mész
  • Byron #15 2012. március 22. 10:27

    16
    Ez igaz, de ebben nincs KERS, sem egyéb rásegítés, nem tárol energiát. Csak a hátsó tengely van össze kötve a légcsavarral.
  • Byron 2012. március 22. 10:34

    17
    A Discovery-s adást így találjátok meg youtube-on: Directly Downwind Faster than the Wind on Discovery Channel
    2:30-tól kezdve mutatják be animáción, hogyan működik. Angol tudás szükséges. A kiemelt kommentekben is elmagyarázzák mi mit hajt. Ha ebből sem érti meg senki, akkor azon már nem segíthetek.
  • zozter 2012. március 22. 10:56

    18
    látszik a vidi elején hogy merre fúj a szél :D és ha megfigyelitek tényleg a szél tolja meg kis járgányt és a kerek hajtják meg a proipit. egy kisebb fajta szél lökés elég hogy guruljon és utána a propi el kezd forogni és már gyorsulhat is igaz itt már a propi veszi át az irányítást a kerekek felett szóval utána "úgy mond az hajtja"
  • Mikee91 2012. március 22. 11:54

    19
    Az addig oké hogy míg el nem éri a szélsebességet, a szél löki hátulról a kerekek forognak, ami hajtja a lapátokat, és ez kicsit rásegít. De miután eléri a szélsebességet, azután mi gyorsítja fel még jobban? Onnantól analóg módon ugyan az mintha álló helyzetből elindulna szélcsendben.
    Vagy talán a kerék hajtja a szélkereket, a szélkerék meg a kereket? :) hát persze hogy nem.
  • RIP #16 2012. március 22. 12:13

    20
    @Byron: jólvan tudom.
    például
    a kuplung az egy olyan pedál amit nem lehet tekerni. lol
  • zozter 2012. március 22. 13:20

    21
    én úgy gondolom hogy nem a kerék fogja hajtani olyankor már sőt ez biztos :D ha csak nincs leejtés de látjuk hogy nincs. :D szóval mikor eléri a szélnek a sebességét a kicsi kocsi gyorsulni fog tovább mert a propeller hajtja és nem a kerék :) a propi nak biztos van olyan át tétel a kerékhez ami biztosítja azt ami bizonyos szélerősségnél gyorsabb haladást biztosít a szél sebességénél
  • Mikee91 2012. március 22. 13:48

    22
    Tehát, a propeller viszi előre a kocsit, és mivel a kocsi halad, forognak a kerekek ami pedig forgatja a propellert. Ez így nagyon nem áll össze :D Max szélsebességig tud felgyorsulni vagy kicsit afölé, de az is csak a lendülete miatt. Aztán visszalassulna szélsebesség alá.
    @Byron: Amit írtál youtube video "ddwfttw explanation" ott is, az egymáshoz viszonyított sebesség nem lesz ellentétes.
    Ez kb olyan mint hogy dinamóra rákötsz egy elektro motort(persze nem direktbe) és akkor a motor fogja forgatni a dinamót, a dinamó meg hajtja a motort :D
  • Byron #22 2012. március 22. 19:48

    23
    @Mikee91: Te már majdnem érted, csak rossz az analógia. Az elektromotor+dinamó helyett vedd analógiának a sugárhajtóművet: Az két fő részből áll, a kompresszorból és a turbinából. A kompresszort a turbina hajtja meg, a turbina viszont annál nagyobb teljesítményt ad a kompresszornak minél több levetőt nyom a kompresszor a turbinának. A külső energia forrása pedig a kerozin. A DDEFTTW estébe, az analógia alapján: turbina=légcsavar, kompresszor=a kerekek, a külső energiaforrás a szél.
    Melyik két sebességre gondoltál? Csak azt mondtam, hogy amikor a kocsi a szélnél gyorsabban halad szélirányban akkor az a kocsiból nézve olyan mint, hogyha szemből fújna.
    A lényeg, hogy a DDWFTTW kocsit a propellere hajtja a hátszélhez képest, az a kocsi sebessége a szél sebessége+a légcsavar által elért sebesség(a szélhez rögzített koordináta rendszerben) összege.
    A jelenlegi rekordjuk 2,8-szeres szélsebesség szélirányban. És csak, hogy súlya is legyen: a csapat két fő támogatója közül az egyik a Google. Ez nem átverés, vagy félreértés. Az amerikai földi vitorlázók szövetsége a NALSA is hitelesítette.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!