Közben kiderült mi volt az oka a balesetnek:
A space ship two oldalán volt két szárny, ami feathering rendszerhez tartoztak. A lényege az volt, hogy 1.2 - és 1.8 MACH között felfelé elmozdult a törzshöz képest. (Mozgó szárny) Ezáltal felhajtó erő képződött és meredek emelkedésre késztette a járművet. Visszafele úton szintén felhajtották, így azzal fékezték a járművet a levegőbe érkezéskor.
Namost a feathering rendszert 1 MACH alatt nem volt szabd működésbe hozni, mert olyan aerodinamikai erők lépnek fel,hogy attól szétesik a gép. Tulajdonképpen ez történt a balesetnél is. 0.8 MACH-nál a másodpilóta aktiválta a rendszert. Sajnos a mérnökök annyira elbizakodottak voltak, hogy azt gondolták ez sosem fordulhat elő, ezért azt megakadályozó vagy figyelmeztető rendszert be sem építettek a járműbe. A több hónapos kiképzés alatt is mindössze kétszer említettek szót ennek a veszélyéről, így nem tűnt túl fenyegetőnek a korai bekapcsolása.
A profi és csak ezen tanuló berepülő pilóta mégis tévedett, és ennek az oka pedig az volt, hogy a mindenféle automatikát nélkülöző űrjárműben a pilótának 1 szabad másodperce sem volt, folyamatosan ezt kapcsolta, azt kapcsolta stb. Ráadásul a tesztek alatt, ha feathering rendszert későn kapcsolta be, akkor megbukott a teszt. Ezért a másodpilóta idő előtt a sok tevékenysége alatt, azt is aktiválta....végzetére.
woody 2014. november 3. 19:52
10