Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

Santa Fe 3751 egy 4-8-4 "Northern" típusú gőzmozdony, amelyet 1927-ben építettek az Atchison, a Topeka és a Santa Fe vasút Baldwin mozdonyművéhez . A Santa Fe az első észak-típusú gőzmozdonyként épült. A mozdonyot ezután Kaliforniában, San Bernardino- ban helyezték üzembe, amely jelenleg a Los Angeles-i Közép-Keleti városrészben található, és szerepel a Nemzeti Helyi Történeti Nyilvántartásban . Ma a Santa Fe 3751 jeleníti meg a világ legrégebbi, 4-8-4 típusú gőzmozdonyát. A mozdony jelenleg a San Bernardino Railroad Történelmi Társaság tulajdonában van és működik, akik a mozdonyokat alkalmi fővonalon használják .

1981-ben a San Bernardino Railroad Történelmi Társaságot a 3751. helyreállítás és üzemeltetés szándékával alakították ki. Négy évvel később elérte célját, amikor 3751-et adtak el nekik azzal a feltétellel, hogy az SBRHS-nek vissza kell állítania és működtetnie kell a mozdonyot. 1986-ban a 3751-et áthelyezték a California Steel Industries-ra, ahol 1,5 millió dolláros költséggel helyreállították.

A mögötte látható dízelmozdony elektromos energiát biztosít, valamint a dinamikus fékezést segíti. Nem használ szenet, ez a mozdony 1936-ban átalakult atomizált olaj égésére.

1992 augusztusában a 3751-es eddigi legjelentősebb feladata volt, Los Angeles-Chicagó és a három Santa Fe C40-8W között Santa Fe transzcon útvonalának teljes útvonalát vezette . A motor mindkét irányban 18 nap alatt összesen 2300 mérföldet (3700 km) haladt át.

2014. 04.12. -én a Santa Fe 3751 Los Angelesbe utazott San Bernardino felé.

/forrás: youtube, wikipedia/

6 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!