@kohazy.andras: Mivel elvben képes utasszállításra szigorú orvosi kell hozzá, már ez akadályt fog jelenteni az elterjedésében.A repülés nem gyerekjáték, nem egyszerűen csak rángatni kell a botot, vagy kormányt.Elég komoly vizsgák és kiképzések kellenek hozzá.Innentől kezdve egy halott ötlet.Arról nem beszélve hogy nem éppen függőlegesen száll fel, ergo kell hozzá felszállópálya.Légi irányítás sem felejthető dolog.Egyben KIVITELEZHETETLEN IS ÉVTIZEDEKIG!!!!! Az is sok az irányításnak ami ma van!
Ja és akkor ott van példának Dunakeszi, elkezd sírni pár újgazdag és bezárják a repteret.Nyilván nem hangmentes ez a gép sem, azaz biztosan örülnek majd amikor repkednek vele mindenfelé
Szóval fejtegethetjük akármeddig, a világ képtelen lenne kezelni még nagyon nagyon sokáig.Egyébként nem új ötlet, már a 60-as években is próbálkoztak vele és nem jött be azóta sem.Kell több bizonyíték?
@Airmen: Igazad van. Az meg hogy úgy menjen a repüléses közlekedés, mint például a star warsban, össze vissza mindenki, és egy karambol sincs. Ahhoz egy másik galaxisban kellene lenni.
@Airmen: A mai közlekedési rendszerekben ez a jármű helyt tud állni bizonyos feltételek mellett. Azt senki nem állította, hogy ennek kell leváltani az autókat vagy a repülőket. Ez csupán egy alternatíva azoknak, akik rendelkeznek azokkal a helyi adottságokkal, ami kell a fel-leszálláshoz. Nem is gondolnád mennyi ilyen van. Ne a városi közlekedésből indulj ki, mert az a mobilitás legrosszabb példája. Léteznek már szinte hangtalan légcsavarok, emiatt nem aggódnék. Az sem véletlen, hogy éppen ezt az idézetet tették a videó végére. Érdemes elgondolkodni azon, hogy a készítők miért hisznek annyira ebben, hogy már elkészült a III. generáció prototípusa. Én elsősorban azt nézem, hogy ez miért lehetne jó, nem pedig, hogy miért rossz. Az utóbbi "magyar" sajátosság, tessék levetkőzni, meglátod kinyílik a világ.
@kohazy.andras: Ez nem magyar sajátosság.Józan ész kérdése a dolog megítélése.Én szakmai szemszögből néztem az egészet.Kérdés hogy mi számít helyi adottságnak, ma ez egy repteret feltételez önmagában.A hangtalan légcsavar meg nem igazán létezik, ha lenne akkor azt használnák.A készítők azért hisznek benne mert van az a réteg ahol van erre pénz és mivel újnak hiszik még bele is fektetnek.Csak hosszútávon elég költséges, de ez nekik mindegy.Nem azt kell nézni hogy miért jó, hanem a buktatókat.Még mindig örök igazság marad az hogy "a legrosszabbra kell mindig felkészülni akkor nem érhet meglepetés". De az a baj hogy ez is egy felesleges "vita" lenne, Te elhiszed hogy ez jó, vannak jó oldalai.Csak a valóságban ezek sehol nincsenek a hátrányok mellett.
@Airmen: Oké, akkor mondok egy életszerű példát. Magyarországon kb. 50 reptér van. Tegyük fel, hogy Budapestről le akarsz menni a Balatonra. Kigurulsz a budaörsi reptérre és felszállsz. Balatonfőkajáron landolsz (70 km körül) legurulsz a kenesei partra, leparkolsz majd egy jóízűt vitorlázol. Közben nem fáradtál el, élvezted az utazás minden pillanatát és alig várod, hogy még jó sokszor megtörténjen. Számomra ez jelenti a valóság megélését, nem a túrkálás a hátrányok között.
@kohazy.andras: Továbbra sem érted ezek szerint.Ami példát írtál azzal nem lenne gond csak kifelejted belőle a lényeget, amit aztán írhat az ember úgysem érted meg.
"nem ugyanabból az aspektusból közelítjük meg a dolgot. " Persze hogy nem, mert nem jól látod.Azt veszed ki belőle hogy ez egy rohadt jó dolog.De ha tudnád hogy hogyan is működik a valóságban már nem tetszene annyira, sőt semennyire.Ezért nem terjedt el eddig sem a repülés.Aki repülni akar az nem arra vár hogy legyen egy repülő autó, hanem már most is repül.Sőt!! Ezzel még drágább lenne a repülés!
@kohazy.andras: De csak úgy érdekességképpen gondolkozz el rajta hogy miért nem terjedt el eddig és miért nincs rá komoly kereslet Az "eddig"-et úgy 1950-60 körül kezdd.
Úgy tudom vannak városrészek, ahol repülőt használnak közlekedésre, az emberek garázsában autó helyett repülő van, és az utca maga a felszállópálya, linket viszont nem találtam róla, úgyhogy megköszönném ha valaki tudna többletinfóval szolgálni. Szerintem olyan helyen lenne alkalmas ez a gép, ahol a városok között nem nagyon lehetséges az autós közlekedés, a terepviszonyok miatt pl, de elég nagy a város ahhoz hogy a bicikli kevés legyen, persze nem ilyen csicsás luxusgép kivitelben, hanem kicsit home-made változatban
@Airmen: Feladom. Ha túl leszel jónéhány repült órán, akkor Te is tapasztalati úton fogod megközelíteni a témát. Addig hajrá toljad, hogy ki-mit nem ért meg a gondolataidból.
Én szurkolok az Aeromobil fejlesztőinek, hogy valami szuper dolgot hozzanak ki ebből a járműből.
@kohazy.andras: En nem lattam, hogy ez a jarmu forgalomban fel szallt volna... Talan egy masik videoban. Elmagyarazom akkor neked amit en gondolok: Magamutogatas mert egy szemelyes. A mai vilagban csak a bicikli egyszemelyes, minden mas ami az , az a gazdagok jatekszere. A repulo klubban pedig azert rohognek ki ettol a fostol mert ez olyan mint a gumicsizma: tobb funkcios. Akinek penze van az megveszi minden funkciora kitalalt eszkozt. Most vagy kocsival jarok, vagy repulovel, ez a fejlesztes annak valo, akinek nincsen penze mindkettore. Akkor latnam ebben a talalmanyban a fantaziat, ha tobbszemelyes lenne, kezelhetobb-praktikusabb es nem kellene hozza kifuto palya. A legi kozlekedese pedig elegge komplikalt lenne, mert ha elerheto lenne ez a jarmu, szerinted hany ember vasarolna meg? Tegyuk fel varosonkent 100 ember venne ilyet, ami mar egy elegge suru kozlekedest jelente, iranyitas nelkul meg kaoszt! Nagyapam meselte, amikor jogositvanyat szerezte, a varosban kb 50, falun meg 2-5 auto volt es mar ahhoz is kozlekedesi rendszer kellet...nem veletlenul. En Airmen kolegankal ertek egyet, ez a jarmu nem veleletlenul nincs befutva, a legfobb problemaja a felszallas utan a legi iranyitasa lenne, amit igy sem mindenki tud megtanulni. Kepzeld el mi lenne akkor salgotarjanban vagy ozdon a tesokkal....
@KUKI: "Magamutogatas mert egy szemelyes." Vedd a fáradtságot és nézd meg a honlapjukon, hogy hány személyes (capacity 2 person). Amúgy a videón is látszik, hogy a pilóta mellet van még egy hely... Úgy alkotsz véleményt, hogy azt sem tudod miről beszélsz. Ezt hívják BLÖFF-nek.
A többire: aki nem képes levizsgázni, az ne is repüljön, ne vezessen stb. Nem hinném, hogy az ózdi tesók lennének a célcsoport.
Ez a jármű mint írtam prototípus fázisban van, éppen fejlesztés alatt áll. Ne csodálkozz, ha nincs "befutva". A véleményed alapján fel sem fogtad igazán, amit a videóban láttál.
@kohazy.andras: Te nagyon szivedre vetted ezt a fostalicskat. Ha nem az ozdi tesok a celpont akkor talan kik? Gondolom csak kremje lehet, akkor maris ott tartunk, hogy a gazdagoknak van kitalalva. Ha a koz szamara nem elerheto, szerintem csakis magamutogatos gazdag jatekszer. Szoval meg mindig ott tartunk ahol a part szakad, csak te mar fikazol is, bar tudnam miert?! Mire vered ugy a nyalad? Talan kaptal egy ajandek ingyen kort vagy mi a faszom?
@KUKI: Viselkedj úriember módjára, még ha nincs is igazad. Tévedtél az utasszámot illetően, és belekontárkodsz a témába úgy, hogy gőzöd nincs róla. Az utolsó hozzászólásod alapján egy kis kuki vagy, ahogy a neved is jelöli. Válogasd meg a szavaid, különben kis kukiból még nagy fasz is lehetsz.
Hogy te mekkora egy faszparaszt kanszamar vagy.Most a posztrol van szo vagy a sertegetes a lenyeg? Mert en ugy latom utobbi. Nem tudsz massal ervelni csak azzal, hogy lekukizol.Ez megy az oviban de nem itt. 2 szemely vagy 1, szerintem ez a cucc egy fos, szerinted meg nem fos, viszont miert kell belemenni abba, hogy kinek mi a beceneve? Hianyzik az otthoni 7 eved .
@kohazy.andras: En egyaltalan nem szegyelem, mindenki olyan pal koszon amilyenje van Viszont ellenben veled, 43 eves letemre szegyelnem magam helyetted, hogy ilyen piti manoverekhez folyamodsz. Amikor a velemenyed mar nem mervado, nekiallsz sertegetni, nem csak engem, hanem masokat is. Ez gyerekes. Nincs neked csaladod ennyi idosen ? Gyereked stb ? Ha te ilyen ocska vagy, milyen gyerekeid vannak/lesznek ? Beloled minden szar arad, csak a pozitiv pelda nem.
Airmen #10 2013. december 21. 19:33
11Ja és akkor ott van példának Dunakeszi, elkezd sírni pár újgazdag és bezárják a repteret.Nyilván nem hangmentes ez a gép sem, azaz biztosan örülnek majd amikor repkednek vele mindenfelé
Szóval fejtegethetjük akármeddig, a világ képtelen lenne kezelni még nagyon nagyon sokáig.Egyébként nem új ötlet, már a 60-as években is próbálkoztak vele és nem jött be azóta sem.Kell több bizonyíték?
0