Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

11 hozzászólás

  • Árpi április 22. 09:51

    1
    Baldwin gőzmozdony. Még régen, amikor a Big Boy-ról is írtam, akkor olvastam erről is. :D Az oldalán az AT&SF az "Atchison, Topeka & Santa Fe"-ét rövidíti, ami azt jelenti, amelyik vonalon járt. :D
  • Pepejoe április 22. 12:42

    2
    Nagyon baró, olyan kár hogy nem jönnek ezek vissza modernebb gépészettel...:(
    Nem is muszáj semmilyen tüzelésűnek sem lennie, mehetne valahogy árammal, a többi meg csak a külcsín, még úgy is kemény lenne.
  • Pepejoe április 22. 12:46

    3
    Hogy szedi már a lábát, tök olyan azokkal a tolóhajtó vagy milyen rudakkal. :)
    Mondjuk az fura, hogy semmi füstje...lehet, lenyúlták az ötletem.
  • kléni április 22. 16:38

    4
    Tök jó hogy a mocis meg kb. mindenki a mozdonyt nézi. Aztán ha van előtte egy lassú vagy álló kamion, bangg. :D
  • popeszku április 22. 20:21

    5
    itt a teljes video
  • pushup #3 április 22. 22:12

    6

    @Pepejoe: ott látszik, hogy tolják hátulról
  • Pepejoe április 23. 10:54

    7
    Úúhh, tényleg!
  • ArkaChopa #6 április 23. 11:48

    8
    @pushup: azok személy kocsik, nem tolják, a belinkelt teljes videón látszik, hogy füstöl....nem hiába
  • jk88 #8 április 23. 20:51

    9
    @ArkaChopa: A poszt videójában úgy látszik, mintha tolnák. A kommentek között van egy jobb minőségű videó, amin látszik, hogy nyomás alatt van a kazán, jön belőle felül a gőz. Ez viszont nem jelenti azt, hogy működik is a gép, a magyar 109.109-esről is van olyan videó, ahol másik mozdony vontatja, mert önerőből nem tudott mozogni a meghibásodás jellege miatt, de attól a kazánból nem fog csak úgy eltűnni a nyomás, az is tudott még pl. kürtöt üzemeltetni.
    Ennél leginkább az a gyanús nekem, hogy a kazán felső szelepén (gondolom nyomásszabályozó) kívül nem szökik sehol sem füst, sem gőz, pedig van egy két hely, ahol működés közben ezeknek mindenképp ott kéne lenniük.
    Ami viszont furcsa az egészben, hogy bár nem vagyok vasutas, szerintem önerőből mozgásképtelen járművet mozdony elé befogni nem igen szokás sehol. Én arra tippelnék, hogy van szabály is, hogy a szerelvényt mozgató mozdonynak vagy a szerelvény elején kell lennie, vagy a végén (ingavonat). Ezt, hogy a mozdony elé bekötnek még valamit, ami ráadásul eléggé elkúrja a kilátást is eléégé furcsállanám. De majd egy vasutas leírja, hogy tényleg így van-e.
    Tehát szerintem tolják, kivéve akkor, ha van rá szabály, hogy nem lehet. Ha viszont nem tolják, hol a füst és a gőz a dugattyúk és a kémény környékéről? :D
  • jk88 #8 április 23. 20:58

    10
    @ArkaChopa:


    4:30 körül látszik, mit hiányolok.
    Jelen pillanatban két dologra tudok gondolni.
    - a szerelvényt normális esetben a gőzös húzza, de a videón épp a mögé bekötött mozdony tol, a helyszín miatt, hogy ne zavarják meg az autósokat a korommal meg a gőzzel/füsttel.
    - valami más üzemre van átalakítva és sokkal tisztább a működés. Nem tudom, van-e egyáltalán pl. gázosra átalakított gőzmozdony, mert az "olajosok" ennél azért többet pöfögnek kifele.
  • Árpi #6 április 23. 21:02

    11
    @pushup: Nem tolják. Van róla teljes videó és leírás, amiben mondja egy tag, hogy a gőzös húzza ezeket, a dízel-elektromos csak azért van mögötte, hogy az áramot biztosítsa a személykocsiknak. És azért nem füstöl, mert egyrészt 1936-ban ezt átalakították olajüzeműre, másrészt pedig a masiniszta érti a dolgát és nagyon hatékonyan éget, azaz nincs sok füstképződés.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!