Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Avagy amikor soha nem kell a dugóban araszolni szirénával, mert megtisztítják előtte az utat.

30 hozzászólás

  • kléni #5 február 12. 19:25

    6
    @Inhouse: Visszapillantóban látni néha, amikor a motoros megállás után éppen indulna, mert akkor indulnak, ha beérte őket a mentő. Mondjuk lehet nem látni jól, mert a mentő előtt mindig megy egy autó vagy motor is.
  • kléni február 12. 19:27

    7
    Amúgy pár napja azon gondolkodtam, az ilyesfajta irányítást meg lehetne-e oldani automatikusan egy szoftverrel. :D A merőleges utakon pirosra váltja a lámpákat, a párhuzamosnál meg ha érzékelné, hogy nagy a sor, akkor zöldre, így kiürülne az út a mentős előtt.
  • theface február 12. 19:35

    8
    kléini jól mondja, sok videó van fent a hollandok munkájáról, és szerintem mondhatjuk, hogy magas szinten űzik. Persze az is kell, hogy ott a közlekedési kultúra bőven fejlettebb mint itthon. Gyanítom, hogy aki ilyen mentős vonulásokon részt vesz hollandoknál, magas szinten tudja kezelni a motorokat, és piszkosul jól átlátják az adott forgalmi szituációt, mikor, hol, merre kell terelni a forgalmat.

    Egy példa, 8-ason rendőrség által biztosított katonai menetoszlop haladt pár éve, az autósok meg voltak szeppenve, azt se tudják mit kell csinálni, és az volt felháborodva a legjobban aki a menetoszlop kellős közepébe kanyarodott be egy földútról.
  • Inhouse #6 február 12. 19:38

    9
    @kléni: De akkor mit ér a motoros munkája, ha hamarabb elindul, mint ahogy a mentő odaérne a kereszteződéshez? Még amikor ott volt, akkor is volt akit regulázni kellett. Nekem ez így egy katyvasz. Én arra gondoltam, hogy megáll a motoros, megállítja a forgalmat, bevárja a mentőt, majd utána indul, ahogy újraindította a forgalmat. Mivel többen vannak, a másik motoros már intézi a következő kereszteződést. Közben ez a motoros is utolérheti...2-3 motorral megoldható. De ha hamarabb elindul???
  • kléni #9 február 12. 19:42

    10
    @Inhouse: Pont ez megy. A hamarabb indult értsd úgy, hogy 1-2 másodperccel a mentőautó előtt már elmegy. Mivel az autósok ekkorra már észre kell, hogy vegyék a mentőst is, nem indul meg még a forgalom, szóval minden rendben van. Itt jobban látni hogy vonul a konvoj, 2-3 méter van csak köztük:
  • theface #9 február 12. 19:50

    11
    @Inhouse: amikor elindul a motoros, nagyon sokszor a tükörben látható már a felvezető rendőrautó.
    A kamera rögzített a sisakhoz, a motorosnak meg nem csak a nyaka mozog, hanem a szeme is, egy oldalra pillantás és látja, hogy ott van és mivel azok is szirénáznak, ő már indulhat is.
    A motorosnak meg azért nem szabad ilyenkor megvárnia, hogy az autós konvoj elhaladjon mellette, mert nem tudja milyen a forgalom, és van-e egyáltalán esélye kikerülni őket a következő megoldandó helyszínig.
    Hidd el tudják mit csinálnak. Volt "szerencsém" élőben látni egy ilyent a holland kiruccanásom alkalmával. Jött a motoros, forgalom leállítva, sáv kiürítve, jött az autós konvoj, talán 20-30 méterre se voltak tőle, mikor ő kilőtt.
  • yust február 12. 20:12

    12
    Munkahelyteremtés! Egy mentőautóhoz 6 motor és vagy 10 fős személyzet!
    Ha ugyanezt alkalmazzuk az élet minden területén, érdemes lesz keresni más bolygón élő értelmes lényeket, mert akkor a lesz a munkaerőhiány! :D
  • Ethical Hacker február 12. 20:21

    13
    szar
  • yust #13 február 12. 20:56

    14
  • aSaca-Hun #13 február 12. 23:44

    15
    @Ethical Hacker: És most jobb? Be is mutatkoztál. Köszönjük!
  • kléni február 12. 23:47

    16
    Az a zsinór izé, amit a motorra kötnek a fejüktől nem tudjátok mire kell? Elég sokszor bizbaszolnak vele ha megállnak, de nem vágom miért szükséges. :D
  • Ethical Hacker #15 február 12. 23:48

    17
    @aSaca-Hun: leszarom
  • Cíke #16 február 13. 07:40

    18
    @kléni: A bukóban van beépített mikrofon meg hangszóró, madzsarul heccet, na annak a madzagja. Szerintem. :P
  • Inhouse #10 február 13. 08:03

    19
    @kléni: Ezt 1080p-ben, teljes képernyőn kellett nézni, hogy néha feltűnjön valami a tükörben, ami valószínűleg már a mentő. Elfogadom, hogy ez egy bejáratott rendszer, de nekem több minden nem tetszik továbbra sem. Ez a hamarabb elindulás akkor is gáz. Rögtön az elsőnél, ahol a fehér autóst már regulázni kell én úgy láttam, ahogy elindult a motoros, a fehér autó már ment is utána, azaz éppen az útjukba került...tehát nem jó így. Pedig pont az ilyen idióták miatt lenne ez a biztosabb módszer, de nem így. A másik, amikor éppen megáll az egyik egy kereszteződésben, még talán le sem rakta a lábát és elsuhan mellette nagy sebességgel a másik motoros...huhh, azért ez a munka sem életbiztosítás, csak egy valaki jönne oldalról a zöld lámpa miatt lassítás nélkül, mert mondjuk takarja a másik sávban valami az álló motoros rendőrt...
    Maga az ötlet jó lenne.
  • kléni #19 február 13. 11:57

    20
    @Inhouse: Nem ment utána a fehér autó. Ha lelassítod, láthatod, hogy a visszapillantóban egy másik fehér autó, az irányító kezd el menni a motoros mögött, az meg, akit irányítani kellett, tovább áll a zebránál. Nem fog elindulni a fogalom azért, mert a motoros továbbmegy, van szirénája a többi autónak is, észre kell vegyék, hogy azért állította le a motoros a forgalmat, hogy őket elengedjék. Azt kalkuláld bele, hogy Hollandiáról van szó. Nekik sokkal fejlettebb a közlekedési kultúrájuk, nem ám Budapestről ez, ahol senki nem tudja, mit kell csinálni, mindenki csak menni akar, a forgalom korlátozás kivitelezhetetlen lenne ilyen gyorsan, vagy még a rendőrt szidnák, mert miért állítja meg őt. Hollandiában a rendőr motorosok még számtalan dolgot csinálnak, pl. fontos személyeket is így szállítanak, versenyeknél segédkeznek, emiatt is a köztudatban jobban él nálunk az a dolog, hogy mit csinálnak ezek, hogy kell hozzá alkalmazkodni. Nem véletlen, hogy ennyire jól tudják megállítani a forgalmat a kereszteződésekben a hollandok. Gondolom az autó vezetőinek is jobb oktatást adnak, mindenki jobban figyel, nem rohan mint az állat, figyelik a rendőrt, türelmesen engedelmeskednek. Ha zöld is a lámpa, látniuk kell a szirénás motorost, és megállnak. A motorosok nem hajtanak be a kereszteződésbe úgy, hogy nem bizonyosodtak meg arról, hogy mindegyik irányból észrevette a közlekedő autós, és lassít, de az autósok hozzáállása miatt ez nagyon gyorsan megy. Rögtön ahogy meghallják a szirénát, mindenki lassít. Nekem ez a hozzáállás nagyon tetszik. A többi motoros ismeri egymást, tudják merre mennek, mert központilag irányítják őket, ezért nincs baj abból, hogy egymás mellett elszáguldoznak, direkt hagynak helyet a soron következő személynek, hogy el tudjon menni. Az tény, hogy ebben a pillanatban az a motoros, aki még éppen megállt, még nem igazgatta el teljesen a forgalmat, de ez nem baj, mert az a motoros, aki megy előre, szintén szétnéz, mintha teljesen egyedül menne az úton, ezért ő is csak akkor megy tovább, ha biztonságos az út. Vannak olyan videók is, ahol csak egyedül megy. Nem könnyű az se, de jóval gyorsabban körbe lehet nézni a kereszteződésben, hogy biztonságos-e, mint egy autóval, és ha nem, megállni vagy kikerülni a mozgó autókat is sokkal gyorsabb. Amúgy meg, ezek teljes értékű rendőrök. Volt egy olyan videó is, ahol éppen a kórházhoz közel értek már, egyik autós bár megállt a motoros parancsára, utána mégis előregördült. A motoros megállította megint, mert utána jött a mentős lassan. Miután a mentős elment, a motoros rendőr odament elbeszélgetni az autóshoz, akár büntetést is kiszabhat. Szóval ha kell, akkor ottmaradnak ők, amíg nem megy el a mentő, és még utána is segédkeznek újra beindítani a forgalmat. De sok esetben nincs szükség ezt megvárni, mert a széles kereszteződésben mikor a motoros elindul, már látható és hallható a mentős, ami miatt nem indulhat el a forgalom.
  • kléni #20 február 13. 11:58

    21
    @kléni: Mármint, a csapatot irányító autó indul el, és aki előzni próbált, az marad. :D
  • kléni #18 február 13. 12:42

    22
    @Csirkeláb: Ja, de minek kell ehhez a vezeték? Akkor már lehetne rádiós, és akkor nem kell ezzel foglalkozniuk. Pont a kereszteződésekben használják mindig, ahol pont nem kéne, mert ennek igazgatása plusz kézmozdulat, amit az irányításra fordíthatnának.
  • Cíke #22 február 13. 12:51

    23
    @kléni: Lehetne de nem az, törődj bele. Azért egy ilyen fontos eszköz ne merüljön már le fél úton. Nem olyan sok az a mozdulat, egy jackdugó szerű izét bedugni.
  • kléni #19 február 13. 14:14

    24
  • kléni #24 február 13. 14:15

    25
    @kléni: 9:20-tól, fenéért nem tud időponttal lejátszani ez az oldal YT videót. cry
  • Inhouse #24 február 13. 14:30

    26
    @kléni: Azt mutatod, hogy a motorosok feltartják a mentőt, meg a végén bevezetik egy parkolóba, ami zsákutca? :)
  • Inhouse #26 február 13. 14:30

    27
    @Inhouse: Értem mit akartál, az a része itt valóban jól látszik... :beer:
  • Baleer február 13. 17:10

    28
    Senki félre ne értsen, de kicsit túlzónak érzem ezt. Egy budapesti beállt dugóba jól jöhet ha előre ki vannak "takarítva" a főbb kereszteződések, de itt, ezen a videón olyan aránytalannak tűnik.
  • theface #22 február 13. 19:58

    29
    @kléni: sose feledd, motoros rendőrnek a felszerelése sokszor komolyabb mint egy átlag motoros cucca.
    De pl én azt is eltudom képzelni, hogy a motor fedélzeti rendszere, pl ha van beépített gps, mini számítógép meg amit el lehet képzelni és azok mennek át neki kábelen.
    Plusz sokszor egy kábeles csatlakozás biztonságosabb adatvédelmi szempontból is mint egy vezeték nélküli, és a mai világban már mindentől össze kell magunkat piszkítani. De a jel is sokkal stabilabb, több információt tud sugározni jobb minőségben.

    Példa vezeték nélküli bill+egér kombó számítógépnél lenyomható és a gép által feldolgozott gombok száma vezetékesen nagyobb mint vezeték nélküli. Van olyan ami már a 4. egyidejű gombot már nem is tudja továbbítani.

    A lényeg, hogy okkal van ott az a kábel :)
    Próbáltam guglin keresni részleteset, de nem igazán könnyű holland weblapon ilyen infot találni :D
  • Baleer február 16. 14:35

    30
    Vannak akkus bukósisakok rádióval, de gondolom ezzel tölti mert hamar lemerül, vagy/és átkapcsol töltőre/kábeles kapcsolatra mikor rácsatizik.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!