Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A traktor a Mercedes-Benz által gyártott Unimog kisteherautó alapjára készült.

Az 1960-as években az Unimogra való mezőgazdasági kereslet erősen hanyatlani kezdett, ezért, hogy a cégnek a meglévő gyárat ne kelljen bezárni, elkezdtek kifejleszteni egy olyan traktort, aminek a gyártására a meglévő gyár könnyedén át tud állni.1967-ben el is készűlt az első prototípus, ezt A60-nak nevezték el, ez már magán viselte a Trac jellegzetes vonásait, a középen elhelyezett fülkét, mely nagyon megkönnyíti a motorhoz való hozzáférést, illetve a jellegzetes vázszerkezetet.De amikor a prototípust a fejlesztőcsapat bemutatta az igazgatóságnak nem várt elégedetlenség fogadta és a projektet leállították.De néhány munkás nem adta fel és titokban tovább dolgozott a traktor fejlesztésén.Pár év után a fejlesztőcsapat megmutatta, hogy mire jutott és sikerült meggyőzni az igazgatókat, hogy folytassák a projektet.1972-ben végül bemutatták a DLG kiállításon az első Trac-et, mely a 65/70 nevet viselte és "kavicsszürke" és piros színe volt(ezt később megváltoztatták a jól ismert sötét és világoszöld kombinációra).A siker elsöprő volt, már a bemutatón 350 megrendelés érkezett a traktorra. A Trac sikerei ezt követően csak még tovább emelkedtek, köszönhetően a folyamatos fejlesztéseknek és újjításokank, illetve a rengeteg speciális kiegészítőnek, amiket a géppel használni lehetett.A Trac sokoldalúsága majdnem 30 évig megőrizte a piaci elsőbbségét, ám 1991-ben a JCB Fastrac-el már nem tudta felvenni a versenyt és a Trac gyártását kénytelenek voltak leállítani.A gyár fennállása alatt több, mint 30 ezer darab traktort gyártottak, melyek nagytöbbsége még ma is szánt valahol.
Adatok
A majd 30 év alatt rengeteg típus készült a Trac-ből, itt van néhány a teljesség igénye nélkül.
1972-1982 között:
Géptípus | Motor | Gyártották | Teljesítmény | Súlya |
65/70 440.161| OM314 | 1972-1976 | 65Le/48Kw/216Nm | 3310kg |
700 440.162| OM314 | 1976-1982 | 65Le/48Kw/216Nm | 3300kg |
800 440.163| OM314 | 1975-1982 | 75Le/55Kw/245Nm | 3500kg |
900 440.164| OM314 | 1981-1982 | 78Le/58Kw/250Nm | 4080kg |
1976-1987 között:
700 440.167| OM314 | 1982-1987 | 65Le/48Kw/216Nm | 3520kg |
800 440.168| OM314 | 1982-1987 | 75Le/55Kw/245Nm | 3950kg |
900T 440.169| OM314A| 1982-1987 | 85Le/63Kw/294Nm | 4080Kg |
1000 441.161| OM352 | 1982-1987 | 95Le/70Kw/324Nm | 4500Kg |
1100 442.161| OM352 | 1976-1984 | 110Le/81Kw/363Nm | 5540kg |
1100 443.160| OM352 | 1984-1987 | 110Le/81Kw/363Nm | 6000Kg |
1300 443.161| OM352A| 1976-1987 | 125Le/92Kw/412Nm | 5800Kg |
1500 443.162| OM352A| 1980-1987 | 150Le/110Kw/510Nm| 6220Kg |
1987-1991 között:
700 440.171 | OM364 | 1987-1991 | 78Le/57Kw/263Nm | 3580kg |
800 440.172 | OM364 | 1987-1991 | 78Le/57Kw/263Nm | 3950kg |
900 440.173 | OM364A| 1987-1991 | 90Le/66Kw/375Nm | 4080kg |
1000 441.162 | OM366 | 1987-1991 | 100Le/74Kw/375Nm | 4500kg |
1100 441.163 | OM366 | 1987-1991 | 110Le/81Kw/375Nm | 4700kg |
1300T 443.163| OM366A| 1987-1991 | 125Le/92Kw/425Nm | 5980kg |
1400T 443.164| OM366A| 1987-1991 | 136Le/100Kw/470Nm| 5980kg |
1600T 443.166| OM366A| 1987-1991 | 156Le/115Kw/530Nm| 6320kg |
1800I 443.166|OM366LA| 1990-1991 | 180Le/132Kw/645Nm| 6350kg |
Természetesen készűltek kisebb darabszámban egyedi darabok is, az Én felsorolásomban a sorozatgyártott darabokat emeltem ki.
A traktorokabn használt motorok
OM314/OM314A:
Gyártották: 1965-1987
Hengerűrtartalom: 3,758 ccm
Hengerek száma: 4
Teljesítmény: 65-75Le, turbóval 85Le.
Súlya: 335kg/343kg(A turbós változat értelemszerűen nehezebb.)
OM352/OM352A:
Gyártották: 1964-1987
Hengerűrtartalom: 5,673 ccm
Hengerek száma: 6
Teljesítmény: 95-110Le, turbóval 125-150Le.
Súlya: 460kg/467kg
OM364/OM364A:
Gyártották: 1984-1994
Hengerűrtartalom: 3,972 ccm
Hengerek száma: 4
Teljesítmény: 78Le, turbóval 90LE.
Súlya: 335kg/343kg
OM366/OM366A/OM366LA:
Gyártották: 1984-1994
Hengerűrtartalom: 5,955 ccm
Hengerek száma: 6
Teljesítmény: 100-110Le, 125-156LE(A),180Le(LA)
Súlya: 445kg/460kg(A)/470kg(LA)
A traktorok adatait, a típusszámot, a motorszámot, az évjáratot, teljesítményadatokat és az összes többit külön-külön szedtem össze. Összesen 9 órát dolgoztam a posztal, remélem ezuttal semmilyen hibát nem vétettem és nagyon remélem, hogy mindenkinek elnyeri a tetszését! :D :beer:

15 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!