Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A Marion, becenevén "Kapitány" a legnagyobb köteles hegybontó kotró volt, a maga 12.700 tonnájával!Ezzel a Kapitány a legnehezebb szárazföldi jármű rekordját tartotta, egészen 1978-ig, amikor a Bagger 288 átvette helyét, 1995-óta pedig a Bagger 293 a rekordtartó!

1965-ben építették a Southwestern Illinois Coal Corporation számára, ám hamar kivásárolta az Arch Coal.A monstrum így ugyan abban a szénbányában maradt, csak a színeit változtatták meg, bordóról kékre.A gép 20.000 tonna földet termelt ki minden nap, egészen 1991.semptember 9.-ig, amikor tűz ütött ki a gép alsó felében.A tűz megrongált több hidraulikus vezetéket, ami forró folyadékot permetezett egy elektromos relé panelre. A tűz nagy károkat okozott a gép belsejében is.Ezt követően mind az Arch Coal,mind Marion felmérte a károkat, és úgy vélték túl drága lenne megjavítani, ezért a gépet selejtezték.A Kapitány működése során 810.000.000 köbméter földet termelt ki.
Technikai adatok
Kanál: 140 köbméter
A kanál súlya (üresen): 165 tonna
Maximális emelési teher: 270 tonna
Magasság: 64 méter
lánctalp magassága: 4,9 méter
Lánctalpas egység hossza: 14 méter
Lánctalp szélessége: 3 méter
Egy láncszem súlya: 4,5 tonna
Teljesítmény: 8 darab 1000 kilowattos villanymotor,8 darab 625 lóerős dízelmotor a tárcsákhoz és
4 darab generátor, amik együttesen 14.000 volt váltóáramot adtak le és további 20 fő meghajtó motor.
Együtt 30.000 lóerőt adtak le.
grat

40 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!