Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Az Air Canada 759-es járata egy guruló útra akart leszállni, ahol már 4 utasszállító várakozott.

Természetesen pilótahiba vezetett oda, hogy elnézték a leszállópályát. Ehhez közrejátszott, hogy éjszaka még kevésszer szálltak le a San Franciscoi repülőtéren. Ezen felül félreértették a torony engedélyét, amely szerint a jobb 28-as leszállópályára kaptak engedélyt. Ők valamiért bal 28-asnak gondolták ezt. A gond csak az volt, hogy a bal 28-as le volt zárva, ezért a guruló utat vélték leszállópályának. A guruló úton viszont 4 gép várta a sorát, szerencsére az utolsó pillanatban csak észrevették a hibát és felemelték a gépet. Szerény becslések szerint is közel 1000 fő veszett volna oda, ha letarolják a sorban állókat.
A pilóták számára felrótták, hogy keveset kommunikáltak a toronnyal és figyelmetlenek voltak. A helyzetet súlyosnak ítélték, mert a legkisebb magasság az első gép és az Air Canada között mindössze 51 láb volt (15 méter).
2017. július 7-én röviddel éjfél előtt történt az esemény.

9 hozzászólás

  • Baleer október 15. 07:22

    1
    Az nem sokon múlt, szerencsére happy end lett.
    Pont tegnap néztem egy részt a "Légikatasztrófák"-ból, ott egy felszálló gép tarolt le egy még gurulva közlekedőt a ködben, emberi mulasztás, sietett haza a pilóta.
    Majdnem 600-an haltak meg, a film készítésekor még az volt az addigi legsúlyosabb repülőgép szerencsétlenség.
  • farrd október 15. 11:16

    2
    Durva! Megannyi szabály, figyelem, oktatás, ellenőrzés és mégis lehet ennyire nagy hibát véteni. Hála az égnek, hogy az utolsó utáni pillanatban még észrevették. Nem játék az ilyen.
  • Inhouse október 15. 15:31

    3
    Mekkora ötlet egy reptéren két kifutót is 28-asnak nevezni, csak bal, meg jobb... 2018 van és még mindig ott tartunk, hogy nincs egy kijelző egy több, mint száz embert szállító repülőben, ami mutatná egyértelműen, hogy hova kell leszállni, vagy honnan fel... Meg eltűnnek repülők csak úgy nyomtalanul, miközben már Józsi bácsi is GPS-en követi a traktorát...
  • ArkaChopa #3 október 15. 15:40

    4
    @Inhouse: egyébiránt az nekem is hajmeresztő, hogy azonos számokkal jelölnek párhuzamos pályákat. Elfogytak a számok? Vagy mi? Miért nem lehet az egyik 28 a másik meg 47? Tökre nem lehetne összetéveszteni. pfggg
  • jk88 #1 október 15. 19:50

    5
    @Baleer: Most is az, Tenerifén volt, ha jól emlékszem.
  • LongJohnHolmes október 15. 21:59

    6
    Nem kell túldramatizálni. Az első kettőt nem trafálta volna el.
  • Pocoknyuuu #6 október 15. 22:21

    7
  • Pocoknyuuu október 15. 22:26

    8
    Inkább az a fura, hogy leszállás közben nem veszi észre, hogy fullon van a "kifutópálya"..
  • nemkell október 16. 11:29

    9

    Nem találomból adnak számot a kifutópályáknak, hanem az irányuk alapján, a 28-as azt jelenti, hogy nagyjából a 280as fok irányába mutat, ahol a 0 az észak 90 a kelet, 180 a dél, 270 a nyugat. Szóval ez majdnem nyugati irányú. De nem egyforma a két számozás, mert az egyik 28R, a másik 28L, ami pedig azt jelöli, hogy ebből az irányból bal vagy jobb oldali, amit a leírás szerint benéztek. De amúgy vannak térképeik, tudják, hogy több leszállópálya van, de ettől még érdekes, hogy miért nézték be.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!