Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A mai napig nem derült ki teljesen mi okozta a Boeing 767-es gép lezuhanását!

1991 Május 26-án Thaiföld felett, a Boeing Pratt & Whitney PW4060 sugárfék berendezése bekapcsolt repülés közben. A nagy magasságban és sebességgel történő sugárfékezés azonnali jobb fordulóba és dugóhúzóba vitte a repülőgépet. Amely 1200 méter magasságban átlépte a hangsebességet és darabjaira szakadt menthetetlenül. A pilóták váratlanul érte az esemény, és nem volt idejük cselekedni sem. Összesen 223 személy vesztette életét a személyzettel együtt. A vizsgálatok nem tudták kimutatni a hajtómű tolóerő visszafordító berendezés hibáját, hogy pontosan miért kapcsolt be. Azt feltételezték, hogy egy elektromos mágneses tekercs irányító váratlan mozgása, vagy egy sérült O gyűrű áteresztése okozhatta a bekapcsolást a mechanikus berendezésben. De ténylegesen nem tudták reprodukálni az eseményt. Mindenesetre egy elektronikus vezérléssel kiegészítették a Pratt & Whitney sugárfordító vezérlését, hogy repülés közben (behúzott kerekeknél) ne lehessen bekapcsolni.
A balesetet megelőzte, egy folyamatosan előjövő hiba jelzés : REV ISLN , ami a tolóerő fordító felkészültségére - hibájára ad egy figyelmeztetést, ellenőrzési ajánlást! Mivel ez nem a földön, hanem a repülési idő közepén jött elő, a pilóták 4 és fél percen keresztül tanakodtak rajta, mi ez? De végül csak ellenőrzési ajánlásnak vélték, hisz a kézikönyv sem írt erről semmit. Azt feltételezték valamiféle beázás vagy nedvesség okozza az elektromos rendszer hibáját. Ezután következett be, a berendezés bekapcsolása. :|

6 hozzászólás

  • ArkaChopa 2014. március 28. 20:09

    1
    Vizsgálati anyagok : file:///E:/Upload/K%C3%A9pek/Lauda%20Air/Lauda%20Air%20B767%20Accident%20Report.htm
    file:///E:/Upload/K%C3%A9pek/Lauda%20Air/ASN%20Rep%C3%BCl%C5%91g%C3%A9p%20baleset%20Boeing%20767-3Z9ER%20OE-LAV%20Phu%20Toey.htm
  • Airmen 2014. március 28. 23:14

    2
    Hát ugye hibajelzés kétféle van(mármint elsődlegesen):Piros:nagyon fontos, Sárga:Annyira nem, de szintén fontos.Gondolom sárga lehetett, ezért nem került a kézikönyvbe se.De volt már olyan hogy a "Pull Up" jelzésnél kérdezte a 747-es kapitány hogy az mit jelent!Aztán már nem kérdezett semmit...

    Ma már van egy plusz segítség is.Ugyanis csak akkor nyitható a sugárfék ha megfelelően berugóznak a futóművek.

    Egyébként meg grat ;)
  • amuba 2014. március 29. 06:18

    3
    Megtiltanám a számítógép vezérlést a gépeken, rengeteg hibát okoznak, igaz hogy sok emberi hibát kiszűrnek, de sokat okoznak is.
  • ArkaChopa 2014. március 29. 07:30

    4
  • masterpiece 2017. október 8. 12:29

    5
    Arról miért nem beszel senki hogy 2 magyar aldozata is volt a szerencsetlensegnek? Nagynenem és a nagybatyam is a gepen voltak mikor megtortent a tragedia.
  • Duplagomboc 2018. március 30. 16:03

    6
    Volt a gépen még egy magyar származású, Salzburgban élő utazási iroda tulajdonos, akivel együtt repültem volna Hongkongba és vissza Lauda promóciós jegyével, mivel az utazási iroda sok Lauda utat értékesített. Üzleti útra mentem volna Vele. Három nappal az indulás előtt intézte el a vízumot nagy protekcióval Bécsben. Néhány órával az indulás előtt le kellett mondanom az utat. Nagyon mérges volt, mert ha két nappal előbb szólok, elvitte volna helyettem a feleségét, aki előtte való nap hazajőtt Pestre. Én és afelesége élünk, az üzlettársam meghalt. 1997 februárban a Bankok- Budapesti Malév járaton ültem, amikor felszállás után 2 órával Calkutta felett műszaki hiba miatt visszafordult a gép Bankokba és csak egy napos várakozás után indult vissza. Aki ért a valószínüségszámításhoz kiszámíthatja ennek az esetnek valószínűségét.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!