Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A repülőgép futómű nélkül landolt! kalap

Az eset 2011. November 1.-én történt a Varsói repülőtéren. Egy hidraulika cső elszakadása miatt az összes folyadék elfolyt a futóműveket működtető rendszerből, miután behúzták, így újbóli kinyitásukra már nem volt lehetőség. A veterán pilóta Tadeusz Wrona, 1 óráig körözött a reptér körül, hogy a felesleges üzemanyagot elégesse, majd profi módon landolt a leszállópályán!

13 hozzászólás

  • adriai6 2013. október 3. 20:04

    1
    azt a kurva ohmy grat
  • adriai6 2013. október 3. 20:05

    2
    na ezt a szintet sose ernem el ohmy
  • david 2013. október 3. 20:20

    3
    Minden tiszteletem
  • Ladis 2013. október 3. 20:22

    4
    fickó tudta a dolgát de ilyen esetekre hogyhogy nincs valami olyasmi, hogy manuálisan lehet kiengedni a futóművet? pl emberi erővel letekerik vagy hasonló megoldás..
  • einstein 2013. október 3. 20:33

    5
    egyébként nem úgy van hogy ki lehet engedné a kerozint és nem kell addig röpködni amíg el nem fogy?
  • buksee96 #4 2013. október 3. 20:51

    6
    @Ladis: lehet manuálisan, viszont akkor leszállás előtt be kell mászni a futőművekhez, és megnézni rögzült-e a biztosító pöcök, mert ha nem rögzül, akkor földetérés után egyből visszahajlanak a kerekek, így a gép nekicsapódik a pályának és megsérülnek a hajtóművek... akkor már nagyobb gáz van ha nem mennek a hajtóművek, hiszen ebben a videóban is a kapitány a sugárfordítóval tudott megállni
  • grim 2013. október 3. 21:32

    7
    el tudom képzelni hogy a pilóta ezt balta arccal csinálta ....
  • Fostalicska #7 2013. október 3. 22:02

    8
    @grim: Ja.. majd megköszönte az utasoknak, hogy az ő légitársaságukat választotta és jó időtöltést kívánt Varsóban. Ezt követően hazament és jól megdöntötte az asszonyt...
  • DiEgO_Cort3zZz #8 2013. október 3. 22:20

    9
    @Fostalicska: Hát, az kurvabiztos, hogy megdöntötte.
  • miminka67 2013. október 4. 08:07

    10
    Ugyes ez a Tádi gyerek kalap.grat
  • Airmen 2013. október 4. 10:04

    11
    Azért nem engedték ki a kerozint mert nem örültek volna ennek Varsóban ha meglocsolják a kertet kerozinnal :) Inkább elégették és így volt +1 órájuk megoldani a helyzetet.Ma már nem kell lemászni a futóművekhez megnézni rögzült-e.Elég lett volna csak elrepülni a torony előtt(ezt meg is tették), vagy ott van a visszajelző lámpa.De nem nyíltak ki az aknaajtók sem.És nem használta a sugárfordítókat, mivel leállította a hajtóműveket a földet érés előtt.Ez a nemzetközi gyakorlat.Mert ha leszakad a járó hajtómű akkor csúnya károkat tud okozni mert nem elég hogy nagy de még ki is gyullad.Nemrégen a Wizz Air és az Alitalia kényszerleszállásánál is leállították a hajtóműveket, nehogy baj legyen.Volt olyan utas aki sem angolul, sem lengyelül nem beszélt és így nem tudta hogy kényszer leszállnak, és teljesen azt hitte hogy ez egy normális leszállás volt :) Csak akkor lett neki fura a helyzet mikor csúszdán kellett kiszállni és sok volt a tűzoltó :) A gép egyébként nem repült azóta sem.Full fehérben várja sorsát(most majdnem használták ahogy a Lot nightmarelinerei földön maradtak) ráfér egy kis kalapálás.
  • TonyEricsson 2013. október 4. 10:26

    12
    grat
  • Chaerea #11 2013. október 6. 20:00

    13
    @Airmen: Dehát a kerozin elvileg el sem éri a földet, mert előtte elpárolog, nem? Nightmareliner... ez ütött! :D
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!