Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Amikor meghalljuk a Ferrari nevet, sok szó jut eszünkbe, képek jelennek meg a szemünk előtt. Elsőre talán egy időtálló dizájnnal megtervezett autó szépségre gondolunk, mely áramvonalas, sportos, kellően alacsony építésű, kétszemélyes, kirívóan feltűnő, és valahol a belsejében egy olyan erőforrás lapul, amely előtt állva Nikolaus August Otto is kissé oldalra fordított fejjel, elismerően bólintana egyet.

Az 512 S Modulo sem nagyon lóg ki ebből a sorból, hiszen a felsoroltak közül a legtöbb Ferrari vonás rá is jellemző. Azonban valami mégis félrecsúszott…
Egy a Pininfarina által készített autótól már önmagában is sokat várna az ember. Mire a Modulo tervezésének nekilátott Paolo Martin csapata, addigra olyan autószépségeket adott a nekünk a Pininfarina, mint az 1963-as Chevrolet Corvette Rondine Coupé, vagy az 1966-os Fiat 124 Spider.
Bár a kritikusok körében nagyon nagy sikert aratott, amit a begyűjtött 22 díj jellemez talán a legjobban. A közönséget mégsem nyűgözte le a formaterv.
Az autó sok különlegességgel bír. A legszembetűnőbb a kabinszerűen kialakított teteje, mely a szélvédőkkel együtt előrecsúszva enged utat a jármű belsejébe. Az kerekeket a karosszéria oldalról is körbeölelte, ami vélhetően a vezethetőségen is sokat rontott, mert nagyon behatárolhatta az első kerekek fordulószögét. A középen elhelyezett motor, ami a fölötte lévő, 24 nagyméretű lyukkal készült takarópanelnek köszönhetően láthatóvá vált.
Az autó mindezek ellenére egy valódi versenyautó. A technikai adatok alapján egy 1970-es gyártású modellhez képest nagyon jó paraméterekkel rendelkezett:
Motor: V12-es, 4993cm3-es, kettős felül vezérelt, felül szelepelt, hengerenkénti 4 szeleppel
Üzemanyag: Benzin
Üzemanyagrendszer: Injektoros
Teljesítmény: 405Nm / 550Le (8000-es fordulaton)
Váltó: Kézi, ötsebességes
Tengelytáv: 2400mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1518mm/1511mm
Hossz/Szélesség/Magasság:4480mm/2048mm/935mm
Tömeg: 900kg
Maximális sebesség: 330km/ó
Ajtók száma: 1
Ülések száma: 2
A Ferrari 512 S Modulo az 1970-es Genfi Autószalonon mutatták be elsőként, melyet további kiállítások követtek.

6 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!