Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Azt hiszem joggal mondható az 1980-as Párizsi Autószalonon bemutatott Citroën Karinról, hogy futurisztikusra sikeredett, még akkor is, ha a jövő rácáfolt az elképzelésre.

A Trevor Fiore nevéhez köthető Karin, annak ellenére, hogy sorozatgyártásba sosem került, teljesítette a koncepció autók legfontosabb feladatát. Bár mind külső megjelenése, mind belső kialakítása igen rendhagyó, és mai szemmel vállalhatatlannak tűnik, számos apró részletével találkozhatunk mai autókban, kifinomultabb formában. A merészen kivitelezett hatalmas üvegfelületeket ma panoráma szélvédőnek nevezzük, a kormány körül elhelyezett – és a 80-as évek elején elképzelhetetlennek tartott – kezelőszervekkel, ma már bármelyik gyártónál találkozhatunk, a középen elhelyezett vezetőülést is nagy sikerrel vezette be a piacra a McLaren az F1 modellben, míg a kamera rendszerrel megoldott tükör nélküli megoldást, ma tolatókameraként ismerjük. Az autó érdekessége a 1,5 soros üléselhelyezés, ahol a vezető középen, a két utas a sofőr két oldalán, kicsit hátrébb kapott helyet, a háromszemélyesre tervezett autóban. Az autót visszapillantó tükör nélkül, kamerarendszerrel képzete el a tervezőcsapat. A nyolcvanas évekre nem jellemző mennyiségű digitális kijelző, gomb, és csúszó gomb, melyek még az ajtón is sorakoztak, már-már pilótafülkévé emelték az autó belső terét. Igen méretes, felfelé nyíló ajtók voltak hivatottak elősegíteni a ki-, és beszállást. A csonka piramisra emlékeztető forma – szerencsére – egyetlen későbbi sorozatgyártott modellen sem köszönt vissza, valamint a hatalmasra sikeredett első fényszóró sor sem lett a vásárlók, és így az autógyártók kedvence, bár ezt 1-1 modellen azért megtalálhatjuk. A Karint elöl elhelyezett 4 hengeres motorral, első kerék-hajtással, hidropneumatikus felfüggesztéssel építették meg. A 3,7m hosszú, 1,9m széles, 1,075m magas karosszéria igen alacsony súlyponttal rendelkezett, ami elvárás is volt egy kupé koncepció autóval szemben. Újabb érdekesség, hogy a Karin esetén a tető akkora volt csak, mint egy A3-as papírlap. Az autó a nevét az olasz "Cara, Carina" után kapta, melynek jelentése "Kedves, Kedvesem".
(Első poszt. Lehet ütni-vágni. Ha tetszik, akkor heti-, kétheti rendszerességgel lesz még, ahogy időm engedi. Ha nem tetszik, akkor gyakrabban. wink )

15 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!