
Az ötletgazda motor, amelyen a 660 Vintage alapul a szocialista blokkban a királykategóriát képviselte, ám világviszonylatban csak egy átlagos motornak számított. Ma, amivel el lehet adni egy ilyesmi motorkerékpárt, az a stílus. Ebből pedig van bőven a csehek üdvöskéjének. A ’70-es évek utcai motorjait vegyítik korabeli terepmotoros, úgynevezett scrambler elemekkel, az összhatás nagyon is dögösnek mondható – gyaníthatóan a legtöbb motort szerető ember szívét megdobogtatja. A korhűség a részleteket megfigyelve egyenként is feltűnik – ez talán az üzemanyagtankon és az egyszerű körlámpán a legszembetűnőbb. A retró hatást tovább erősítik a fűzött küllős kerekek, amelyek elöl 19, hátul pedig 17 col átmérőjűek. Elöl-hátul egyaránt tárcsafék emészti fel a mozgási energiát, elöl dupla tárcsával lassítva a menetkészen is két mázsa alatt maradó gépet. Az erőforrás már számos modellben bizonyított. A Minarelli egyhengeresét leginkább a Yamaha XT660-as szériájából ismerhetjük. A 659 köbcentiméteres blokk teljesítménye változatlanul 48 lóerő és 58 newtonméter. A kipufogó kialakításánál inkább az XT660Z-féle megoldást kellett volna alkalmazniuk, mintsem az R-ét. A Vintage leömlőit a blokk alatt vezették el két oldalra, ám további hasmagasságot nyerhettek volna, ha a blokk oldalán vezetik végig a csövet. Nem lett volna hátrány, ha már scramblerről beszélünk.
kegyetlen010 2017. május 7. 00:07
11