
Az 1951-es gyártású Hoffmann talán a világ legrosszabb autója. A világháború utáni ínséges idők terméke, mégsem egy hirtelen összedobott tákolmány, hanem minden alkatrészén a gondos tervezés látszik - mégis minden rossz rajta, ami rossz lehet.
Jellemtő tulajdonságai:
- 200cm3 kétütemű 6,5LE motor hűtés nélkül viszonylag zárt térben van elhelyezve, ezért a jármű álló helyzetében hajlamos túlmelegedni
- elöl 2 kormányzatlan kerék
- hátul (vagy inkább középen) 1 kormányzott kerék, és a motor (tehát rugózatlanul, "természetesen" kormányzás közben együtt fordul a kerékkel)
- az első nyomtáv nagyobb mint a tengelytáv, ezért rendkívül instabil, és "egyedi élmény" vezetni
- az ajtók és az ülések pozíciója miatt nehézkes ki-beszállni
- az "A" oszlop tökéletesen takarja a visszapillantó tükröket
- a sebességek szokatlan módon egy vonalban vannak a váltókaron, és nem igazán érezhető váltáskor, hogy mikor melyikben van
- az üzemanyagtöltő nyílás a tetőn lett kialakítva, majd egy "elegáns" csövön keresztülvezet az utastéren a tankhoz
Talán csak egy jó tulajdonsága az, hogy egyetlen darab készült belőle.
Gyuluska 2017. szeptember 17. 00:28
12