Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Megint youtube. Francia autók részletesen és hosszan.

57 hozzászólás

  • Dikkmándi 2018. augusztus 3. 23:44

    1
    Épeszű ember francia autót nem vesz, tehát ezért is már -20 -on indulsz nálam. Ha nem telik normálisra, akkor járunk 1200 -es ladával, vagy Trabanttal. Ha pedig van egy kis zsé, akkor csak is német gép. Csak egy kérdés: Hányan murdeltek meg egy német gépben az elmúlt 1 évben? Ezt aki nem érti, annak nem is kell elmagyarázni. Lehetne finomítani egy BMW, vagy egy Audira, de felesleges. A lényeg, hogy kis lé, akkor lada, trabi, ha van zsé akkor bmw,audi, merci, ennyi....A többi nem autó, csak szeretne lenni.
  • noed2 2018. augusztus 3. 23:50

    2
    Én is így voltam vele, de 2003-ban vettünk egy Citroen C3-mast, normálisan volt tartva a mai napig is jól működik, csak pislogok, DE a videó pont nem erről szól hanem épp az ellenkezőjéről.
  • noed2 2018. augusztus 4. 00:05

    3
    És még hozzá tenném, hogy az OPEL-t felvásárolta a Citroen Peugeot Group és nyereségessé tette, igaz most építik le a termelést, de a Renault birtokolja a Daciat is meg ilyenek, a világ megváltozott.
  • sure_shot 2018. augusztus 4. 09:44

    4
    Hát nem tudom. Belenyúlt. Ezt ilyen kategorikusan kijelenteni, hogy francia autó=hulladék elég szűk látókörre vall, de nyilván van akit a rossz tapasztalat vagy éppen a tapasztalatlanság sarkall általánosításokra. Volt vagy 20 autó a kezem közt, német, japán, francia, olasz, kgst mindenféle, de nem tudnám egyikre sem mondani, hogy ez vagy az a nemzet szar autókat gyárt. A mostani Citroen furgonomban 450000 km van ebből 230at én tettem bele, ezalatt egyszer megkotlott a klímakompresszor, aztán annyi. Gondmentes. Egy VW Transportert turbóhiba miatt kukáztunk 300000-nél egy Ford Transit Connectet üzemanyagellátó rendszer miatt (nagynyomású, adagoló). A Toyotám 480000 nél ment nyugdíjba tőlem egy haverom hajtja most is. Volt Audi A4-em amit patika állapotban, szakadó szívvel kellett eladnom gombokért 300000 km-esen nulla hibával. Egy legendásan megbízható Swiftem dugattyúszoknya töréssel járta meg a szervizt. 120000 km volt benne. Ez még bejáratós, szétgyilkoltad, nem tudsz vezetni - mondták az okosok:) Típushiba - mondta a szerelő. Most akkor mit mondjak? Van ilyen. Mondjuk nyilván rendszeresen karbantartott autókról van szó, amelyeket nem egy háromperces próbakör alapján vettem meg két sör közt.
  • syn7h37ic 2018. augusztus 4. 09:57

    5
    F betűs kocsit nem veszünk. Ford, Fiat Francia. Volt szerencsém(?) Pár francia szarhoz, azt kell mondjam a videó nem túloz erősen. Renault Clio autópályára nem volt való, mert folyamatosan forralta vizet, 120 felett.... Peugeot Partner, kétszer hullott szét a váltója két év alatt. Peugeot 407 többet volt szervizben, mint az úton az állandó elektronikai hibák sorozata miatt. Peugeot Bipper, kényelmetlen fos, ráadásul szintén elektronikai hibákat generált sorban. Még jó, hogy nem az enyémek voltak ezek, csak céges kocsik. Az enyém mióta megvan, problémamentes. És Toyota.
  • V8 #5 2018. augusztus 4. 11:17

    6
    két ismerős szerelőnek amióta az eszemet tudom csak Citroënjük van, nah már most nem hiszem hogy ennyire mazochisták lennének.. lol haverom is vett Citroënt 2-t is kellemesen csalódott bennünk.. Nekünk Fordunk van közel 30 éve és rendesen tette és teszi a dolgát mindegyik..
  • AsconaB 2018. augusztus 4. 12:26

    7
    Francot se érdekli ki milyen kocsit vesz, de fosozni könnyű bármit.
  • törölt felhasználó 2018. augusztus 4. 14:55

    8
    36 éves Opellel jártam sokáig. Még megvan a garázsban, nincsen elrozsdásodva sem. Sosem adom el. Kérlek meséljetek még :corn:
  • yust 2018. augusztus 4. 15:11

    9
    160000 kilométeres 13 éves kocsin tönkrement az ablakemelő! Fúdeszar! Csak azért, mert Francia. Mert a másik 30 éves korában is olyan mint az új...
  • pecáros #8 2018. augusztus 4. 17:17

    10
    @törölt felhasználó: Régen mindent jobban megcsináltak - szokták mondani az okosok. :D Nekem Daewoom van, már nagykorú, de mivel évi 2-3000 kilométertől kevesebbet vezetek, nem cserélem le, amíg átmegy a műszakin...
  • paraszt75 #8 2018. augusztus 4. 20:26

    11
    @törölt felhasználó: Ha eltöltött volna egy kis időt angliában vagy a németeknél tengerparton akkor mostanra nem sok maradt volna belőle.

    Amúgy franciát nem veszek én sem. 1000 éve jártam egy renóval, fuegó ha jól emlékszem. akkoriban az sportkocsinak számított, de nem volt gondosan összerakott autó. Viszont nyaralás alatt nézegettem egy új espace-t na az tetszik. Ha tehetném, megvenném ,használnám,kukáznám.
    De az is igaz minden autóvásárlás egy szerencsekerék, még ha értesz is hozzá, akkor sem lehet minden szívást megúszni.
  • moto-motó #7 2018. augusztus 4. 21:49

    12
    @AsconaB: csak Neked adok igazat!
  • Mihatika 2018. augusztus 4. 22:09

    13
    Milyen autót vegyek? F betűset ne, mondják,majd sorolják:fiat ford francia, fenetudja.......
  • törölt felhasználó #11 2018. augusztus 4. 22:37

    14
    @paraszt75: Magyarországon sem maradtak meg. Ki kell fogni. Ez nem volt törve, savval leöntve, hülyegyerek módjára széthajtva, valószínű ezért szép és jó is még.
    Az első sorozatgyártott autó a ford volt. Amikor mások is kezdtek autót gyártan, egy riporter a rádióban megkérdezte az öreg Fordot, hogy szerinte melyik autó a jó. Mindnki azt várta, h azt mondja a ford. Az öreg azt mondta: "Az új autó abjó autó"
    Nekem az Opel vált be, nem vagyok nagy igényű. Pici D corsám van, automata, és hibátlan. :)
  • moto-motó 2018. augusztus 4. 22:47

    15
  • noed2 2018. augusztus 4. 23:25

    16
    A FIAT-ot pedig a Ferrari tartja fent, az is F betűs. Itt a videóban nem az a lényeg, hogy 10+ éves a Renault, hanem, hogy hogyan oldották meg az ablakemelő mechanizmusát. Ha elromlik, akkor csúnyán teszi.
    A régi autókról pedig annyit, hogy egy VW alkatrészeit is lehetett pótolni egy Skodáéval.
  • yust #16 2018. augusztus 5. 00:14

    17
    @noed2: 30 éves nemfrancia autóm kézi ablakemelője is csúnyán romlik el, kellett is cserélni párszor (mert úgy van megoldva, hogy nem lehet csak a bowdent cserélni, hanem az egész hóbelevancot kell). És annál sokkal komolyabb bajai is voltak az idők során, mégsem mondanám, hogy rossz volt.
    Viszont a Trabi ablakemelő szerkezete nálam soha nem romlott el! :D
  • Pocoknyuuu 2018. augusztus 5. 01:18

    18
    2005-ig lehetett jó kocsit venni, azután jött valami törés és hirtelen sz@r lett az összes kocsi. Bár voltak legendás kivételek és a francia akkoriban sem jeleskedett. Azután jött valami törés, gondolom a Co előírások miatt és hirtelen óriási lutri lett az összes márka. Engem valahogy soha nem izgatott, hogy valami nyekergett-nyikorgott, nem nyílott, vagy mondjuk az Audiban 30e-ként komplett futóművet kellett cserélni, csak a motor és a váltó működjön hiba nélkül. 2005-től 2010-11 ig a leg megbízhatóak szerintem a japán kocsik voltak és talán napjainkig is. Én akkoriban talán több kocsi árát is kifizettem a rohadt dízel betegségekre, DPF tisztításokra, turbóra és főleg az automata váltókra. Az USA-ban meg tudnak csinálni úgy egy váltót, hogy 300-ig ne kelljen hozzányúlni, az EU-ban nem. Azóta csak manuál benzines, vagy hybrid, esteleg a jövőben full elektromos és csak japán. 2010 után meg ki tudja már megmondani melyik márka melyik konszernhez tartozik, ugyan az az összes. Ugyanazon alkatrészek kerülnek a Citroenbe, Opelbe, stb márkákba ki eltérésekkel. Nincs olyan, hogy ez francia, német, spanyol, stb.
    Nem tudom ez vótmá-e itten, de érdemes megnézi:
    Húsz motor: ezeket kerülje - totalcar.hu
  • Pocoknyuuu #18 2018. augusztus 5. 02:10

    19
    @Pocoknyuuu: Ja még bepaprikázva annyi, hogy egy haver hosszú ideig volt az Audinál Stuttgartban tervezőmérnök, aztán kapott egy jobb állást a BMW-nél. Tehát ebből kiindulva akár ugyanazon emberkék tervezik az alkatrészeket vegyesen a különböző márkákba. Egy a lényeg, minél kevesebb költségből kihozni az előírást, használhatóságot.
    Pl. :

    De van egy másik haver a Conti-nál, ugyanazon szenzor kerül egy full-full-os S-es Mercibe, mint egy francia középkategóriába. Aztán ha hibás a széria, ugyanúgy megáll a Merci az autópályán, mint a Renault.
    Akkor most mi a jó kocsi, mit szabad megvenni és mit nem?
    Japánban az Infiniti és Lexus márkáknál ez nem így működik...
  • Bobek13 2018. augusztus 5. 07:45

    20
    Bocsi hogy közbekotyogok, de ennél a témánál muszáj. A véleményem alapját az elmúlt 26 év , amit autószerelőként töltöttem ( szinte csak márkafüggetlen műhelyek) teszik talán kicsit autentikusabbá. Nos summázva a lényeg !
    1. F betűs autót ne vegyél....
    No ilyenkor nyílik a bicska a zsebbe ....
    Felejtsük már el ! Régen sem volt igaz, most meg pláne hogy nem !
    2. A francia autó sz@r !
    Nem az ! Vannak vele gondok, de nem több mint más nemzetek termékeivel, viszont általában olcsóbbak ( és sokszor szebbek is, de ez szubjektív )
    3. A német autók jók, és megbízhatók
  • Bobek13 2018. augusztus 5. 07:56

    21
    3. A német autók jók.
    Nem ...nem azok ! Milló tipushiba, elb@szott tervezés stb stb..folytathatnám, de annyi időm sajna nincs.
    4. BMW.
    Talán a legnagyobb tévhit..ha bömbit veszel , akkor készülj !! Elég jelentős összegek fognak a szervízben maradni, de ha volt pénzed majomra , akkor banánra is kéne spórolni...
    5. Japán.
    Sajnos már ez is a múlté...vannak bajok, nem is kevés
    A lényeg az, hogy ha minden hülye , aki vesz egy 15 éves autót indít egy youtube csatornát, mert szétesett az ablakemelője, és ott akarja megfejteni az autóipar nagy kérdéseit , akkor régen rossz !!!
  • Bobek13 2018. augusztus 5. 08:06

    22
    No még csak annyit...
    Miközben a németek , fürödtek önnön dicsőségükben, és mint az autógyártás netovábbja képzelték magukat..
    Nos addig a csigazabálók simán köröket vertek mindenkire, és szépen csendbe átvették a hatalmat az iparba. A PSA dízelek a leelterjedtebb motorok , övék mostmár az Opel...a Renault -Nissan csoport pedig a világ legnagyobb autógyára lett tavaly..
  • AsconaB #22 2018. augusztus 5. 11:26

    23
    @Bobek13: Nem mintha az Opel valaha is német volt. Esetleg mikor kerékpárt gyártottak.
  • Messirah 2018. augusztus 5. 11:27

    24
    Régen szóltam hozzá valamihez , de ez pontosan az y kromoszómás téma . Szinte minden autónál a használója tehet a legtöbbet , hogy sokáig megbízható társunk legyen . Olaj , szűrők , szíjak időben való cseréje . Típusra jellemző gyerekbetegségek ismerete ugyancsak nem árt és ezek fokozott figyelése sokat segíthet . Nekem sok nemzettől származó autóm volt . Cseh , Orosz , NDK , Japán , Francia ... . ( Nyugatnémet még nem :) ) Eddig csak az egyik okozott nagyobb fejtöréseket , ami lehet , hogy csak az előző tulaj hanyagságának tudható be . Most 10-éve a Svéd autógyártással ismerkedek és azt kell mondjam nálam bejött . De hallok/olvasok rossz kritikát is róluk . Tehát leszögezve : Kifogunk egy xy típusból egy vacakot , ami lehet , hogy 1 millióból 1db , még nem kell a maradék boldog , elégedett 999999 db tulajdonost lehülyéznünk . Szerintem az autóvásárlás pénztárca és ízlés kérdése . ( A szerény véleményem , hogy pont nem a Német gyártmányok az ízlés és pénztárcakímélés alapjai . Berögzült státuszszimbólumnak tartjuk a Bömbi , Merci és négykarikás társait . Ez még annó a Balatonra járó német melós mukik hagyatéka . Ismétlem : Ez az én véleményem és senkit nem akarok megsérteni ízlésében/ficamában . )
  • Bobek13 2018. augusztus 5. 13:33

    25
    Az opelben az utóbbi időkben több volt a fiat alkatrész , mint az opel (disel motor , váltó ). Közben pedig azt hallgatom a tulajoktól, hogy inkább vesz drágábban egy " német" opelt, mintsem valami olasz hulladékot....én meg nézek rá bután , majd a fiat motorra a kocsijában...no de ez van. Néha megállom szó nélkül.
  • Bobek13 2018. augusztus 5. 13:37

    26
    A videóhoz még az jutott eszembe , hogy megnéztem volna a pufi gyökér arcát, amikor ugyanez a baj a skodájával ( asszem azt mondta octavia volt előtte). Nézet volna a szegecselt ajtópanelra a kárpit alatt , mint borjú arra a bizonyos kapura..
  • törölt felhasználó 2018. augusztus 6. 09:44

    27

    :corn2:
  • black235 #18 2018. augusztus 6. 10:44

    28
    @Pocoknyuuu: A törés már a 90-es évek közepén kezdődött. Ott kötelezték az autógyártókat a környezetbarát fényezésre, amit pl. a merci szívott meg nagyon.
    A technikai részről az euro 3 vagy 4-ig még össze lehetett hozni finomításokkal, de fölötte már jönnek a trükkök, hogy vissza etették a kipufogó gázt, meg DPF, meg a 2000 baros befecskendező rendszer és hasonlók. Ezek mindegyike rontja a megbízhatóságot.
    A 90-es évek végétől megindult, hogy agyonpakolák elektronikávla, ami a kényelmet helyezi előtérbe és rontja a megbízhatóságot.
  • black235 #20 2018. augusztus 6. 11:05

    29
    @Bobek13: F betűs autó: Fiat... Márkán belül láttam hulladékot és jót is.

    Az egyik egy 1999-es fiat palio volt, brazíl összerakás. Vele elég sok nyűg volt, mondjuk vater sem bánt vele úgy, ahogy kellett volna. Kb 43e km után kellett először hengerfejezni. Kb 200e-nél meg lehetett kukázni a blokkot.

    A másik egy 2000-es fiat punto volt, olasz összerakás. Kb 10 évig használtam 0-178e km között. Szerintem egy nagyon megbízható autó volt. 10 év alatt egyszer nem hagyott útban. Haver vette meg és nyúzta tovább. Kb 400e km körül adta meg magát végleg a motor, mikor anyagfáradásból kifolyólag eltört az egyik szelep. Szerintem nem egy rossz futásteljesítmény egy 1.2 16V-től. Haver még ezután rendbeszedte és használta tovább.
  • MJoe 2018. augusztus 6. 19:29

    30
    Azért az sokat elmond a dagi jútúberről, hogy mielött nekiáll leszedni egy ajtóboritást, nem néz utána pl. a jútubon... Haha!
  • noed2 2018. augusztus 6. 22:01

    31
    Nyilván azért mutattam meg ezt a videót, mert valamilyen szinten egyetértek a dagival, de azért tényleg nevetséges, hogy használhatatlanná válik egy autó, mert direkt úgy tervezik, hogy egy idő után tönkremenjen minden, igaz az autóipar is abból fejlődik, hogy új és új autókat ad el. Ha örökéletű kocsit terveznek akkor mindenki csődbe menne (ezzel szembesültek a japánok is), mert senki nem venne újat.
    Azért vártam volna, hogy a Forma1 is szóba jön a Renault kapcsán.
  • black235 #31 2018. augusztus 6. 22:52

    32
    @noed2: Nem tudom, hogy ismered-e ezt. Igazából egy blogot írt a tulaj, egész poénos megfogalmazásban :) Ennél az autónál még szempont volt a szerelhetőség a tervezésnél.

    Digó limó - nepitelet.hu
  • Pocoknyuuu #28 2018. augusztus 6. 23:03

    33
    @black235: Arra lennék kíváncsi a nagy környezetbarát előírások összességében milyen eredményt produkáltak. Ténylegesen mennyit hozott mindez a környezetvédelem szempontjából. A festés még rendben, a vizesbázis technológia nem hülyeség, bár manapság ugyanúgy higítót használ az összes fényező, mert olcsóbb. De a 200e km-t el nem érő motorok, a rengeteg alkatrészcsere, a legyártással, csomagolással és a szállítmányozással egybevéve, a DPF tisztítás, amikor a sok összegyűlt kormot egy menetben ugyanúgy a levegőbe füstölik. Az automata váltókban a környezetbarát ferodol-ok, ami ugyanúgy szinte ki sem bírja a 200-at, ezek cseréjekor mennyi olajos szemét keletkezik. A kettőstömegűről, EGR szelepről nem is beszélve. Az összes gyártó kénytelen csalni, hogy hozni tudják az előírást, miközben a környezet szerintem 2x annyit bukik rajta. Meg főleg a tulaj.
    Az elektromos meghajtás szintén, a lítuim akksi előállítása, majd később megsemmisítése, ne mondja senki, hogy kevesebb energiát, környezetszennyezést produkál, mint ha 10 évig hajtok egy 2,5 benzint.
    A franciákra visszatérve emlékszem, amikor a szerelők a hátuk közepére sem kívánták a spec. megoldások, szerszámok miatt, háromszög alakú "imbusz", stb, de manapság, ahogy írtam, talán semmi köze nincsen a régi gyártókhoz, az emberek vagy a pénztárcát nézik, vagy stílust akarnak vásárolni a márkával.
    Egyik haver vett valami új renault vagy opel kisbuszt, ugyan az kinézetre a kettő, 70e km-nél tönkrement valami piezo befecskendező akármi, az kinyírta a komputer, kb. 700e Ft kár. Akkor most francia, vagy német? A szerelő azt mondta ugyan az a 2 motor.
    A 2005 körüli törésben szerintem akkor is van valami, emlékszem a haveri körben folyton viccelődtünk, hogy "valami van a levegőben" ha már már valamelyikünk pár éves kocsija nem volt épp a szervizben. Pedig mindenki alaposan megválogatta amit vett. Nem kidobott, behozott, pörgetett kocsikkal jártunk.
    Amikor a legjobb, díjnyertes motornak kikiáltott 530D-ben leszakadt valami valami b@szás (talán pillangószelep?) beszívta és ledarált mindent?
    A legújabb technikához nem tudok hozzászólni, bár a csajomnak tavasszal néztünk valami Seat Ibiza Sport diesel akármit, szép volt, pöpec, de amikor 40-nél kiírta, hogy kapcsoljak 5-be, a motor elkezdett nyögni.. mondtam nem kell, mert pár éven belül saját magát fogja kinyírni.
    Számodra, mint szerelőnek biztosan szükséges dolgok ezek a megélhetéshez, de így ismeretlenül is biztos vagyok abban, ha magadnak választanál kocsit, egy nagy köbcentis benzineset, egy jobb hybridet, vagy egy régebbi egyszerű szívódízel lenne a befutó. ?
  • Pocoknyuuu #33 2018. augusztus 6. 23:09

    34
    Black és Bobek, bocs, valahogy összemostam a kettőt. :D
  • Bobek13 2018. augusztus 7. 06:24

    35
    Pocoknyuuu. Igazad van. Hasonlóan gondolkodom én is a " modern" autókról, és a hosszútávú környeztre való kihatásrukról...Egy volt kollágámat idéznék, aki egy mondatban összefoglalta az egészet ( klasszikusokat csak pontosan) : " Mentűűl újabb , attúúl sz@rabb. " és tényleg ! Autóvásárlásnál pedig a nálam a fő szempont hogy egyszerű legyen mint a faék ! Benzines 1.3- 1.6 ccm és minimál extra. Mások autóját csinálom reggel 7 től este 8 ig , az enyém meg addig megy amíg szét nem hullik, mert ahhoz már végképp nincs kedvem..
  • törölt felhasználó 2018. augusztus 7. 07:56

    36
    :corn:
  • black235 #33 2018. augusztus 7. 08:47

    37
    @Pocoknyuuu: Hasonló a véleményünk. 26 éves a mostani autóm, nagy köbcentis benzines. Amíg nem kényszerítenek, hogy vegyek újat, mert nem teljesítni az euro 10+x normát, addig nem is fogok.

    Valamelyik japán gyártó bizonyította, hogy a mostaniak (diesel, hibrid, elektromos...) legalább olyan ártalmasak a környezetre hosszú távon mint a régi euro -10-et sem betartóak. Az meg bónusz, hogy 8-10 évente gyártunk kb 1,5 tonna hulladékot, mert nem éri meg üzemben tartani őket és mennek a roncstelepre.

    Annak idején megpróbáltam széllel szemben, de sajnos lassan rákényszerítik az embereket, hogy újat vegyenek. Kb 7-8 éve bontástól mentettem meg és szedtem rendben egy 1996-os A6 2.5 TDi-t (AEL motorkódút). Még vateréknál üzemben van, bár vater nem nagyon vigyáz rá :( Az órájában 630e van most, és aki bevitte Magyarországra beismerte, hogy visszatekerte, de nem mondta meg, hogy mennyivel :) Az új környezetvédelmi előírások miatt ki fogják tiltani a forgalomból lassan az öreg gépet, pedig kár érte :(
  • black235 #36 2018. augusztus 7. 08:47

    38
    @törölt felhasználó: Nem árt meg az a sok popcorn? :P
  • black235 #33 2018. augusztus 7. 08:54

    39
    @Pocoknyuuu: Igazad lehet, 2005-2006 körül lépett életbe az euro 4, a dieseleknél ekkor kezdett igazán beindulni a DPF történet.
  • törölt felhasználó #38 2018. augusztus 7. 09:27

    40
    @black235: Nem csak figyelgetem itt az okosságokat. Opel az fiat meg ilyenek... Hát nekem áll egy Opel a garázsban, amiben ha bárki talál egy szem fiat alkatrészt azonnal átoperáltatom magam hapsivá és elmegyek autószerelőnek...
    A bizonyos öreg autó kitiltásról meg annyit, hogy a mai napig mennek a kétütemű trabik, pedig már 20 éves pletyka, hogy ki fogják tiltani... Amíg délafrikában a mai napig gyártanak F astrát F kadett néven addig nekem ilyenekt ne. Inkább eszem a popcornt és nézem az okosságot XD

    :corn2:
  • black235 #40 2018. augusztus 7. 10:09

    41
    @törölt felhasználó: Azokban az országokban ahol még van hová fejlődni, ott nem figyelnek az előírásokra, mert még nincs miért, vagy nagyon visszavetné a fejlődést, esetleg a döntéshozók kaptak egy yachtot medencével.

    A németek már bevezették a környezetvédelmi zónákat, és szigorítják. Az utolsó bírósági határozatuk igazából arról szólt, hogy a levegő minőségének javítása érdekében kitilthatják a rosszabb környezetvédelmi besorolású autókat a városokból. A 15 millió németben üzemben lévő diesel autóból pontenciálisan 10 millió érintett. Nem véletlenül indult meg a diesel autók áradta kelet európa felé relatív fillérekért. A benzinesek ára németben meg felszaladt a csillagos égbe.
    Verordnung zur Kennzeichnung der Kraftfahrzeuge mit geringem Beitrag zur Schadstoffbelastung – Wikipedia - de.wikipedia.org

    A hollandok vagy belgák ha jól hallottam már azt is figyelmen kívül hagyják, hogy oldtimer. Káros anyag kibocsájtása túl nagy, akkor nem közelekedhet, mindegy, hogy OT vagy nem. Pár hónapja fillérekért kínálták az OTs dieseleket abból a régióból állólámpás 200D vagy 220D, nagyjából rozsda mentes, 2-3e eur.
  • törölt felhasználó #41 2018. augusztus 7. 10:55

    42
    @black235: Majd amikor kitiltják a benzinest is, csak villanyosok lehetnek akkor lesz egy nagy lincselés a tiltók közt egy V8 as Tahoe-val átmennek a nyakukon és akkor mindenkit hagynak majd normálisan közlekedni. XD LOL
  • black235 #42 2018. augusztus 7. 11:53

    43
    @törölt felhasználó: Sajnos alakul az is: 2018-ban elfogadták a németek a piros, sárga, és zöld plakett mellé a kék plakett bevezetését is. Még csak tervezet, de a benzinesek nagyjából euro 3-tól kaphatják meg a kéket.
  • törölt felhasználó #43 2018. augusztus 7. 12:47

    44
    @black235: Nembaj az, hogy a németek mit színezgetnek, nem megyek oda, utálom őket amúgy is a hülye öntelt arroganciájuk miatt... Itthon meg amíg több trabant, régi golf, stb vígan műszakit kap, nemigen van mit aggódni.
    A baj akkor lesz, ha bizonyos energetikai besorolás alatti ingatlanban nem lakhatunk, mert környezetbarát kell abból is, akkor majd bontják a panel lakótelepeket is az alagsorban pihenő régi autókkal együtt és meghatározzák milyen passzív házat építhetsz amiben a paks kettőből megtermelt árammal töltheted a dodgemedet amivel talán megengedik, hogy kitold a képed az utcára. hányás
    Rühes egy világ ez.
  • black235 #44 2018. augusztus 7. 13:03

    45
    @törölt felhasználó: Haver próbál építkezni otthon, már ez is kipipálva :( Említett egy szép listát, hogy milyen szigeteléseket engedélyeznek, milyen fűtés rendszert, meg a hozz átartozó árakat... Eddig még a régi épületek tulajdonosait nem kötelezték az átalakításra vagy éppen nem estek neki lebontani az összeset, de ami késik... :(
  • törölt felhasználó #45 2018. augusztus 7. 13:30

    46
    @black235: Még talán van esély Itthon falun úgy leélni egy életet a saját telkeden, hogy nem ugat bele senki, milyen radiátorod van, ha van egyáltalán. Falun talán az autó is mindegy lesz még egy 40 évig. Utána meg már nemérdekes XD
  • black235 #46 2018. augusztus 7. 13:37

    47
    @törölt felhasználó: Ott még nagyjából békén hagyják az embert :)
  • black235 #46 2018. augusztus 7. 13:51

    48
    @törölt felhasználó: Bocs ha túl sötétben látom a világot :(
  • törölt felhasználó #48 2018. augusztus 7. 14:07

    49
    @black235: Ja nem, inkább reálisan. De van még nyugalom szigete... ,)
  • Grenadírf4ls #43 2018. augusztus 8. 18:42

    50
    @black235: nincs már plakettes őrület.Nézd csak meg a rendszámokat.M.o ról beszélek.
  • black235 #50 2018. augusztus 8. 19:20

    51
    @Grenadírf4ls: Nem Magyarországról beszéltem hanem Németországról. Viszont Magyarországon nyugati mintára csinálták, hogy szmogriadó esetén kitiltják a környezetszennyezőnek ítélt autókat, amiknek a körét folyamatosan bővítik.
  • Grenadírf4ls 2018. augusztus 8. 21:34

    52
    hja ok :), Anno én is ragasztottam fel jópár ilyen plakettet.utáltam is, mint a sz@rt. :D
  • Pepejoe 2018. szeptember 23. 11:42

    53
    A panelokat sosem fogják lebontani, csak ha elérik az idejük végét, az meg még annyira odébb van hogy nagyon. A szerkezetük olyan, mintha tegnap építették volna. A gépészettel van gond, de azzal már akkor is volt, amikor átadták őket. Azokat kell erősen korszerűsíteni, hogy környezetkímélőbb módon működjenek de még ezek cseréjére sincs sehol pénz, államilag sem. Akkor majd a bontásra meg új és hatékony házak építésére honnan lenne 1.5 millió ember részére? Ezek sok 1000 milliárd forintok...
    Amúgy nagyon nyugat európában is vannak olyan panelok mint itthon és vígan élnek bennük, eszükbe nem volt lebontani pedig Dániában pl. lett volna rá zsé gondolom ;) inkább átépítették hogy megfeleljen a kornak és teljesen jó az még. A panelokat általában 80 évre építik szerkezetileg, mármint a vasbeton részét de utána sem fog összedőlni.
    Sokáig velünk lesznek még. Ha a miénk legalább 2x akkora lenne, sosem mennék ebből a lakásból, sátortetős örökpanorámás erdőrenézős jó magasról, csendes, jó szomszédok, nincs költözködés hetente 3x a házban. Bírom.
  • noed2 #53 2018. szeptember 24. 20:53

    54
    @Pepejoe: Ezt gondolom nem ide akartad, írni amúgy megemlíteném, hogy a franciák találták fel a panelt is. Ajánlom, hogy nézz utána "Le Corbusier"-nek4
  • Pepejoe #54 2018. szeptember 24. 22:50

    55
    A 44 estől léci elolvasni a hsz.-eket.
    Az nem baj, hogy a franciák találták fel a panelt.
    Én arra céloztam Dániával kapcsolatban (ha erre gondolsz) hogy ...na mindegy, szóval ajánlom hogy nézz utána, hogy Larsen-Nielsen. :D
  • noed2 #55 2018. szeptember 25. 04:53

    56
    @Pepejoe: Jogos, bocsánat. Viszont közel húsz évig éltem panelban és szerintem embertelen az a szűk környezet. Modern gettó, aki feltalálta az egy autodidakta építész volt. A kommunizmusban úgy alakították ki, hogy központot alkossanak, legyen bolt, óvoda, rendelő és minden, manapság ez sincs meg az új lakóparkoknál, illetve az oroszok nem fukarkodtak az anyaggal, tényleg úgy építették meg őket, hogy jóval többet kibírjanak. A technológia az építőiparban is folyamatosan fejlődik, nem csak az autógyártásban.
  • Pepejoe #56 2018. szeptember 25. 14:10

    57
    @noed2:
    Én világéletemben panelban laktam/lakom, van ilyen is, olyan is. Persze szeretnék kertest de ez egyre távolabb az indokolatlan ingatlanárak miatt...
    Vannak nagy panelok is, tágas és világos lépcsőházzal, annak kéne lennie az alapnak meg 1 + 2 fél + ebédlő a minimum, ami KETTŐ embernek kell. Most már. Tehát 75nm. Mondjuk. Ez régen nem volt szempont nyílván. Lehetett volna ezt normálisan is csinálni de nem ez volt az igény. Anyáméknak a 65nm is hatalmas előrelépés volt négyünknek. Megvolt az oka anno (demográfiai, pénzügyi, technikai, időbeli), hogy ilyenek lettek ezek és még a jobbak közül is sok azért olyan-amilyen mert az ott lakók teszik azzá, olyan trágyadombbá. Én betenném a seggem a legfelső emeleti lakó pecójába, tetőablakos, sátortetős 10. emeleti...egyedül a szinten és a lift is csak 9 ig van...(nekem előny) 20 nm erkély...ha már panel közül kell választani.
    Amíg nincs meg a Bükkszentkereszti házam. :D
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!