Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Megint youtube. Francia autók részletesen és hosszan.

57 hozzászólás

  • Pocoknyuuu #28 augusztus 6. 23:03

    33
    @black235: Arra lennék kíváncsi a nagy környezetbarát előírások összességében milyen eredményt produkáltak. Ténylegesen mennyit hozott mindez a környezetvédelem szempontjából. A festés még rendben, a vizesbázis technológia nem hülyeség, bár manapság ugyanúgy higítót használ az összes fényező, mert olcsóbb. De a 200e km-t el nem érő motorok, a rengeteg alkatrészcsere, a legyártással, csomagolással és a szállítmányozással egybevéve, a DPF tisztítás, amikor a sok összegyűlt kormot egy menetben ugyanúgy a levegőbe füstölik. Az automata váltókban a környezetbarát ferodol-ok, ami ugyanúgy szinte ki sem bírja a 200-at, ezek cseréjekor mennyi olajos szemét keletkezik. A kettőstömegűről, EGR szelepről nem is beszélve. Az összes gyártó kénytelen csalni, hogy hozni tudják az előírást, miközben a környezet szerintem 2x annyit bukik rajta. Meg főleg a tulaj.
    Az elektromos meghajtás szintén, a lítuim akksi előállítása, majd később megsemmisítése, ne mondja senki, hogy kevesebb energiát, környezetszennyezést produkál, mint ha 10 évig hajtok egy 2,5 benzint.
    A franciákra visszatérve emlékszem, amikor a szerelők a hátuk közepére sem kívánták a spec. megoldások, szerszámok miatt, háromszög alakú "imbusz", stb, de manapság, ahogy írtam, talán semmi köze nincsen a régi gyártókhoz, az emberek vagy a pénztárcát nézik, vagy stílust akarnak vásárolni a márkával.
    Egyik haver vett valami új renault vagy opel kisbuszt, ugyan az kinézetre a kettő, 70e km-nél tönkrement valami piezo befecskendező akármi, az kinyírta a komputer, kb. 700e Ft kár. Akkor most francia, vagy német? A szerelő azt mondta ugyan az a 2 motor.
    A 2005 körüli törésben szerintem akkor is van valami, emlékszem a haveri körben folyton viccelődtünk, hogy "valami van a levegőben" ha már már valamelyikünk pár éves kocsija nem volt épp a szervizben. Pedig mindenki alaposan megválogatta amit vett. Nem kidobott, behozott, pörgetett kocsikkal jártunk.
    Amikor a legjobb, díjnyertes motornak kikiáltott 530D-ben leszakadt valami valami b@szás (talán pillangószelep?) beszívta és ledarált mindent?
    A legújabb technikához nem tudok hozzászólni, bár a csajomnak tavasszal néztünk valami Seat Ibiza Sport diesel akármit, szép volt, pöpec, de amikor 40-nél kiírta, hogy kapcsoljak 5-be, a motor elkezdett nyögni.. mondtam nem kell, mert pár éven belül saját magát fogja kinyírni.
    Számodra, mint szerelőnek biztosan szükséges dolgok ezek a megélhetéshez, de így ismeretlenül is biztos vagyok abban, ha magadnak választanál kocsit, egy nagy köbcentis benzineset, egy jobb hybridet, vagy egy régebbi egyszerű szívódízel lenne a befutó. ?
  • Pocoknyuuu #33 augusztus 6. 23:09

    34
    Black és Bobek, bocs, valahogy összemostam a kettőt. :D
  • Bobek13 augusztus 7. 06:24

    35
    Pocoknyuuu. Igazad van. Hasonlóan gondolkodom én is a " modern" autókról, és a hosszútávú környeztre való kihatásrukról...Egy volt kollágámat idéznék, aki egy mondatban összefoglalta az egészet ( klasszikusokat csak pontosan) : " Mentűűl újabb , attúúl sz@rabb. " és tényleg ! Autóvásárlásnál pedig a nálam a fő szempont hogy egyszerű legyen mint a faék ! Benzines 1.3- 1.6 ccm és minimál extra. Mások autóját csinálom reggel 7 től este 8 ig , az enyém meg addig megy amíg szét nem hullik, mert ahhoz már végképp nincs kedvem..
  • törölt felhasználó augusztus 7. 07:56

    36
    :corn:
  • black235 #33 augusztus 7. 08:47

    37
    @Pocoknyuuu: Hasonló a véleményünk. 26 éves a mostani autóm, nagy köbcentis benzines. Amíg nem kényszerítenek, hogy vegyek újat, mert nem teljesítni az euro 10+x normát, addig nem is fogok.

    Valamelyik japán gyártó bizonyította, hogy a mostaniak (diesel, hibrid, elektromos...) legalább olyan ártalmasak a környezetre hosszú távon mint a régi euro -10-et sem betartóak. Az meg bónusz, hogy 8-10 évente gyártunk kb 1,5 tonna hulladékot, mert nem éri meg üzemben tartani őket és mennek a roncstelepre.

    Annak idején megpróbáltam széllel szemben, de sajnos lassan rákényszerítik az embereket, hogy újat vegyenek. Kb 7-8 éve bontástól mentettem meg és szedtem rendben egy 1996-os A6 2.5 TDi-t (AEL motorkódút). Még vateréknál üzemben van, bár vater nem nagyon vigyáz rá :( Az órájában 630e van most, és aki bevitte Magyarországra beismerte, hogy visszatekerte, de nem mondta meg, hogy mennyivel :) Az új környezetvédelmi előírások miatt ki fogják tiltani a forgalomból lassan az öreg gépet, pedig kár érte :(
  • black235 #36 augusztus 7. 08:47

    38
    @törölt felhasználó: Nem árt meg az a sok popcorn? :P
  • black235 #33 augusztus 7. 08:54

    39
    @Pocoknyuuu: Igazad lehet, 2005-2006 körül lépett életbe az euro 4, a dieseleknél ekkor kezdett igazán beindulni a DPF történet.
  • törölt felhasználó #38 augusztus 7. 09:27

    40
    @black235: Nem csak figyelgetem itt az okosságokat. Opel az fiat meg ilyenek... Hát nekem áll egy Opel a garázsban, amiben ha bárki talál egy szem fiat alkatrészt azonnal átoperáltatom magam hapsivá és elmegyek autószerelőnek...
    A bizonyos öreg autó kitiltásról meg annyit, hogy a mai napig mennek a kétütemű trabik, pedig már 20 éves pletyka, hogy ki fogják tiltani... Amíg délafrikában a mai napig gyártanak F astrát F kadett néven addig nekem ilyenekt ne. Inkább eszem a popcornt és nézem az okosságot XD

    :corn2:
  • black235 #40 augusztus 7. 10:09

    41
    @törölt felhasználó: Azokban az országokban ahol még van hová fejlődni, ott nem figyelnek az előírásokra, mert még nincs miért, vagy nagyon visszavetné a fejlődést, esetleg a döntéshozók kaptak egy yachtot medencével.

    A németek már bevezették a környezetvédelmi zónákat, és szigorítják. Az utolsó bírósági határozatuk igazából arról szólt, hogy a levegő minőségének javítása érdekében kitilthatják a rosszabb környezetvédelmi besorolású autókat a városokból. A 15 millió németben üzemben lévő diesel autóból pontenciálisan 10 millió érintett. Nem véletlenül indult meg a diesel autók áradta kelet európa felé relatív fillérekért. A benzinesek ára németben meg felszaladt a csillagos égbe.
    Verordnung zur Kennzeichnung der Kraftfahrzeuge mit geringem Beitrag zur Schadstoffbelastung – Wikipedia - de.wikipedia.org

    A hollandok vagy belgák ha jól hallottam már azt is figyelmen kívül hagyják, hogy oldtimer. Káros anyag kibocsájtása túl nagy, akkor nem közelekedhet, mindegy, hogy OT vagy nem. Pár hónapja fillérekért kínálták az OTs dieseleket abból a régióból állólámpás 200D vagy 220D, nagyjából rozsda mentes, 2-3e eur.
  • törölt felhasználó #41 augusztus 7. 10:55

    42
    @black235: Majd amikor kitiltják a benzinest is, csak villanyosok lehetnek akkor lesz egy nagy lincselés a tiltók közt egy V8 as Tahoe-val átmennek a nyakukon és akkor mindenkit hagynak majd normálisan közlekedni. XD LOL
  • black235 #42 augusztus 7. 11:53

    43
    @törölt felhasználó: Sajnos alakul az is: 2018-ban elfogadták a németek a piros, sárga, és zöld plakett mellé a kék plakett bevezetését is. Még csak tervezet, de a benzinesek nagyjából euro 3-tól kaphatják meg a kéket.
  • törölt felhasználó #43 augusztus 7. 12:47

    44
    @black235: Nembaj az, hogy a németek mit színezgetnek, nem megyek oda, utálom őket amúgy is a hülye öntelt arroganciájuk miatt... Itthon meg amíg több trabant, régi golf, stb vígan műszakit kap, nemigen van mit aggódni.
    A baj akkor lesz, ha bizonyos energetikai besorolás alatti ingatlanban nem lakhatunk, mert környezetbarát kell abból is, akkor majd bontják a panel lakótelepeket is az alagsorban pihenő régi autókkal együtt és meghatározzák milyen passzív házat építhetsz amiben a paks kettőből megtermelt árammal töltheted a dodgemedet amivel talán megengedik, hogy kitold a képed az utcára. hányás
    Rühes egy világ ez.
  • black235 #44 augusztus 7. 13:03

    45
    @törölt felhasználó: Haver próbál építkezni otthon, már ez is kipipálva :( Említett egy szép listát, hogy milyen szigeteléseket engedélyeznek, milyen fűtés rendszert, meg a hozz átartozó árakat... Eddig még a régi épületek tulajdonosait nem kötelezték az átalakításra vagy éppen nem estek neki lebontani az összeset, de ami késik... :(
  • törölt felhasználó #45 augusztus 7. 13:30

    46
    @black235: Még talán van esély Itthon falun úgy leélni egy életet a saját telkeden, hogy nem ugat bele senki, milyen radiátorod van, ha van egyáltalán. Falun talán az autó is mindegy lesz még egy 40 évig. Utána meg már nemérdekes XD
  • black235 #46 augusztus 7. 13:37

    47
    @törölt felhasználó: Ott még nagyjából békén hagyják az embert :)
  • black235 #46 augusztus 7. 13:51

    48
    @törölt felhasználó: Bocs ha túl sötétben látom a világot :(
  • törölt felhasználó #48 augusztus 7. 14:07

    49
    @black235: Ja nem, inkább reálisan. De van még nyugalom szigete... ,)
  • Grenadírf4ls #43 augusztus 8. 18:42

    50
    @black235: nincs már plakettes őrület.Nézd csak meg a rendszámokat.M.o ról beszélek.
  • black235 #50 augusztus 8. 19:20

    51
    @Grenadírf4ls: Nem Magyarországról beszéltem hanem Németországról. Viszont Magyarországon nyugati mintára csinálták, hogy szmogriadó esetén kitiltják a környezetszennyezőnek ítélt autókat, amiknek a körét folyamatosan bővítik.
  • Grenadírf4ls augusztus 8. 21:34

    52
    hja ok :), Anno én is ragasztottam fel jópár ilyen plakettet.utáltam is, mint a sz@rt. :D
  • Pepejoe szeptember 23. 11:42

    53
    A panelokat sosem fogják lebontani, csak ha elérik az idejük végét, az meg még annyira odébb van hogy nagyon. A szerkezetük olyan, mintha tegnap építették volna. A gépészettel van gond, de azzal már akkor is volt, amikor átadták őket. Azokat kell erősen korszerűsíteni, hogy környezetkímélőbb módon működjenek de még ezek cseréjére sincs sehol pénz, államilag sem. Akkor majd a bontásra meg új és hatékony házak építésére honnan lenne 1.5 millió ember részére? Ezek sok 1000 milliárd forintok...
    Amúgy nagyon nyugat európában is vannak olyan panelok mint itthon és vígan élnek bennük, eszükbe nem volt lebontani pedig Dániában pl. lett volna rá zsé gondolom ;) inkább átépítették hogy megfeleljen a kornak és teljesen jó az még. A panelokat általában 80 évre építik szerkezetileg, mármint a vasbeton részét de utána sem fog összedőlni.
    Sokáig velünk lesznek még. Ha a miénk legalább 2x akkora lenne, sosem mennék ebből a lakásból, sátortetős örökpanorámás erdőrenézős jó magasról, csendes, jó szomszédok, nincs költözködés hetente 3x a házban. Bírom.
  • noed2 #53 szeptember 24. 20:53

    54
    @Pepejoe: Ezt gondolom nem ide akartad, írni amúgy megemlíteném, hogy a franciák találták fel a panelt is. Ajánlom, hogy nézz utána "Le Corbusier"-nek4
  • Pepejoe #54 szeptember 24. 22:50

    55
    A 44 estől léci elolvasni a hsz.-eket.
    Az nem baj, hogy a franciák találták fel a panelt.
    Én arra céloztam Dániával kapcsolatban (ha erre gondolsz) hogy ...na mindegy, szóval ajánlom hogy nézz utána, hogy Larsen-Nielsen. :D
  • noed2 #55 szeptember 25. 04:53

    56
    @Pepejoe: Jogos, bocsánat. Viszont közel húsz évig éltem panelban és szerintem embertelen az a szűk környezet. Modern gettó, aki feltalálta az egy autodidakta építész volt. A kommunizmusban úgy alakították ki, hogy központot alkossanak, legyen bolt, óvoda, rendelő és minden, manapság ez sincs meg az új lakóparkoknál, illetve az oroszok nem fukarkodtak az anyaggal, tényleg úgy építették meg őket, hogy jóval többet kibírjanak. A technológia az építőiparban is folyamatosan fejlődik, nem csak az autógyártásban.
  • Pepejoe #56 szeptember 25. 14:10

    57
    @noed2:
    Én világéletemben panelban laktam/lakom, van ilyen is, olyan is. Persze szeretnék kertest de ez egyre távolabb az indokolatlan ingatlanárak miatt...
    Vannak nagy panelok is, tágas és világos lépcsőházzal, annak kéne lennie az alapnak meg 1 + 2 fél + ebédlő a minimum, ami KETTŐ embernek kell. Most már. Tehát 75nm. Mondjuk. Ez régen nem volt szempont nyílván. Lehetett volna ezt normálisan is csinálni de nem ez volt az igény. Anyáméknak a 65nm is hatalmas előrelépés volt négyünknek. Megvolt az oka anno (demográfiai, pénzügyi, technikai, időbeli), hogy ilyenek lettek ezek és még a jobbak közül is sok azért olyan-amilyen mert az ott lakók teszik azzá, olyan trágyadombbá. Én betenném a seggem a legfelső emeleti lakó pecójába, tetőablakos, sátortetős 10. emeleti...egyedül a szinten és a lift is csak 9 ig van...(nekem előny) 20 nm erkély...ha már panel közül kell választani.
    Amíg nincs meg a Bükkszentkereszti házam. :D
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!