Megint youtube. Francia autók részletesen és hosszan.

52 hozzászólás

  • black235 #18 augusztus 6. 10:44

    28
    @Pocoknyuuu: A törés már a 90-es évek közepén kezdődött. Ott kötelezték az autógyártókat a környezetbarát fényezésre, amit pl. a merci szívott meg nagyon.
    A technikai részről az euro 3 vagy 4-ig még össze lehetett hozni finomításokkal, de fölötte már jönnek a trükkök, hogy vissza etették a kipufogó gázt, meg DPF, meg a 2000 baros befecskendező rendszer és hasonlók. Ezek mindegyike rontja a megbízhatóságot.
    A 90-es évek végétől megindult, hogy agyonpakolák elektronikávla, ami a kényelmet helyezi előtérbe és rontja a megbízhatóságot.
  • black235 #20 augusztus 6. 11:05

    29
    @Bobek13: F betűs autó: Fiat... Márkán belül láttam hulladékot és jót is.

    Az egyik egy 1999-es fiat palio volt, brazíl összerakás. Vele elég sok nyűg volt, mondjuk vater sem bánt vele úgy, ahogy kellett volna. Kb 43e km után kellett először hengerfejezni. Kb 200e-nél meg lehetett kukázni a blokkot.

    A másik egy 2000-es fiat punto volt, olasz összerakás. Kb 10 évig használtam 0-178e km között. Szerintem egy nagyon megbízható autó volt. 10 év alatt egyszer nem hagyott útban. Haver vette meg és nyúzta tovább. Kb 400e km körül adta meg magát végleg a motor, mikor anyagfáradásból kifolyólag eltört az egyik szelep. Szerintem nem egy rossz futásteljesítmény egy 1.2 16V-től. Haver még ezután rendbeszedte és használta tovább.
  • MJoe augusztus 6. 19:29

    30
    Azért az sokat elmond a dagi jútúberről, hogy mielött nekiáll leszedni egy ajtóboritást, nem néz utána pl. a jútubon... Haha!
  • noed2 augusztus 6. 22:01

    31
    Nyilván azért mutattam meg ezt a videót, mert valamilyen szinten egyetértek a dagival, de azért tényleg nevetséges, hogy használhatatlanná válik egy autó, mert direkt úgy tervezik, hogy egy idő után tönkremenjen minden, igaz az autóipar is abból fejlődik, hogy új és új autókat ad el. Ha örökéletű kocsit terveznek akkor mindenki csődbe menne (ezzel szembesültek a japánok is), mert senki nem venne újat.
    Azért vártam volna, hogy a Forma1 is szóba jön a Renault kapcsán.
  • black235 #31 augusztus 6. 22:52

    32
    @noed2: Nem tudom, hogy ismered-e ezt. Igazából egy blogot írt a tulaj, egész poénos megfogalmazásban :) Ennél az autónál még szempont volt a szerelhetőség a tervezésnél.

    Digó limó - nepitelet.hu
  • Pocoknyuuu #28 augusztus 6. 23:03

    33
    @black235: Arra lennék kíváncsi a nagy környezetbarát előírások összességében milyen eredményt produkáltak. Ténylegesen mennyit hozott mindez a környezetvédelem szempontjából. A festés még rendben, a vizesbázis technológia nem hülyeség, bár manapság ugyanúgy higítót használ az összes fényező, mert olcsóbb. De a 200e km-t el nem érő motorok, a rengeteg alkatrészcsere, a legyártással, csomagolással és a szállítmányozással egybevéve, a DPF tisztítás, amikor a sok összegyűlt kormot egy menetben ugyanúgy a levegőbe füstölik. Az automata váltókban a környezetbarát ferodol-ok, ami ugyanúgy szinte ki sem bírja a 200-at, ezek cseréjekor mennyi olajos szemét keletkezik. A kettőstömegűről, EGR szelepről nem is beszélve. Az összes gyártó kénytelen csalni, hogy hozni tudják az előírást, miközben a környezet szerintem 2x annyit bukik rajta. Meg főleg a tulaj.
    Az elektromos meghajtás szintén, a lítuim akksi előállítása, majd később megsemmisítése, ne mondja senki, hogy kevesebb energiát, környezetszennyezést produkál, mint ha 10 évig hajtok egy 2,5 benzint.
    A franciákra visszatérve emlékszem, amikor a szerelők a hátuk közepére sem kívánták a spec. megoldások, szerszámok miatt, háromszög alakú "imbusz", stb, de manapság, ahogy írtam, talán semmi köze nincsen a régi gyártókhoz, az emberek vagy a pénztárcát nézik, vagy stílust akarnak vásárolni a márkával.
    Egyik haver vett valami új renault vagy opel kisbuszt, ugyan az kinézetre a kettő, 70e km-nél tönkrement valami piezo befecskendező akármi, az kinyírta a komputer, kb. 700e Ft kár. Akkor most francia, vagy német? A szerelő azt mondta ugyan az a 2 motor.
    A 2005 körüli törésben szerintem akkor is van valami, emlékszem a haveri körben folyton viccelődtünk, hogy "valami van a levegőben" ha már már valamelyikünk pár éves kocsija nem volt épp a szervizben. Pedig mindenki alaposan megválogatta amit vett. Nem kidobott, behozott, pörgetett kocsikkal jártunk.
    Amikor a legjobb, díjnyertes motornak kikiáltott 530D-ben leszakadt valami valami b@szás (talán pillangószelep?) beszívta és ledarált mindent?
    A legújabb technikához nem tudok hozzászólni, bár a csajomnak tavasszal néztünk valami Seat Ibiza Sport diesel akármit, szép volt, pöpec, de amikor 40-nél kiírta, hogy kapcsoljak 5-be, a motor elkezdett nyögni.. mondtam nem kell, mert pár éven belül saját magát fogja kinyírni.
    Számodra, mint szerelőnek biztosan szükséges dolgok ezek a megélhetéshez, de így ismeretlenül is biztos vagyok abban, ha magadnak választanál kocsit, egy nagy köbcentis benzineset, egy jobb hybridet, vagy egy régebbi egyszerű szívódízel lenne a befutó. ?
  • Pocoknyuuu #33 augusztus 6. 23:09

    34
    Black és Bobek, bocs, valahogy összemostam a kettőt. :D
  • Bobek13 augusztus 7. 06:24

    35
    Pocoknyuuu. Igazad van. Hasonlóan gondolkodom én is a " modern" autókról, és a hosszútávú környeztre való kihatásrukról...Egy volt kollágámat idéznék, aki egy mondatban összefoglalta az egészet ( klasszikusokat csak pontosan) : " Mentűűl újabb , attúúl sz@rabb. " és tényleg ! Autóvásárlásnál pedig a nálam a fő szempont hogy egyszerű legyen mint a faék ! Benzines 1.3- 1.6 ccm és minimál extra. Mások autóját csinálom reggel 7 től este 8 ig , az enyém meg addig megy amíg szét nem hullik, mert ahhoz már végképp nincs kedvem..
  • törölt felhasználó augusztus 7. 07:56

    36
    :corn:
  • black235 #33 augusztus 7. 08:47

    37
    @Pocoknyuuu: Hasonló a véleményünk. 26 éves a mostani autóm, nagy köbcentis benzines. Amíg nem kényszerítenek, hogy vegyek újat, mert nem teljesítni az euro 10+x normát, addig nem is fogok.

    Valamelyik japán gyártó bizonyította, hogy a mostaniak (diesel, hibrid, elektromos...) legalább olyan ártalmasak a környezetre hosszú távon mint a régi euro -10-et sem betartóak. Az meg bónusz, hogy 8-10 évente gyártunk kb 1,5 tonna hulladékot, mert nem éri meg üzemben tartani őket és mennek a roncstelepre.

    Annak idején megpróbáltam széllel szemben, de sajnos lassan rákényszerítik az embereket, hogy újat vegyenek. Kb 7-8 éve bontástól mentettem meg és szedtem rendben egy 1996-os A6 2.5 TDi-t (AEL motorkódút). Még vateréknál üzemben van, bár vater nem nagyon vigyáz rá :( Az órájában 630e van most, és aki bevitte Magyarországra beismerte, hogy visszatekerte, de nem mondta meg, hogy mennyivel :) Az új környezetvédelmi előírások miatt ki fogják tiltani a forgalomból lassan az öreg gépet, pedig kár érte :(
  • black235 #36 augusztus 7. 08:47

    38
    @törölt felhasználó: Nem árt meg az a sok popcorn? :P
  • black235 #33 augusztus 7. 08:54

    39
    @Pocoknyuuu: Igazad lehet, 2005-2006 körül lépett életbe az euro 4, a dieseleknél ekkor kezdett igazán beindulni a DPF történet.
  • törölt felhasználó #38 augusztus 7. 09:27

    40
    @black235: Nem csak figyelgetem itt az okosságokat. Opel az fiat meg ilyenek... Hát nekem áll egy Opel a garázsban, amiben ha bárki talál egy szem fiat alkatrészt azonnal átoperáltatom magam hapsivá és elmegyek autószerelőnek...
    A bizonyos öreg autó kitiltásról meg annyit, hogy a mai napig mennek a kétütemű trabik, pedig már 20 éves pletyka, hogy ki fogják tiltani... Amíg délafrikában a mai napig gyártanak F astrát F kadett néven addig nekem ilyenekt ne. Inkább eszem a popcornt és nézem az okosságot XD

    :corn2:
  • black235 #40 augusztus 7. 10:09

    41
    @törölt felhasználó: Azokban az országokban ahol még van hová fejlődni, ott nem figyelnek az előírásokra, mert még nincs miért, vagy nagyon visszavetné a fejlődést, esetleg a döntéshozók kaptak egy yachtot medencével.

    A németek már bevezették a környezetvédelmi zónákat, és szigorítják. Az utolsó bírósági határozatuk igazából arról szólt, hogy a levegő minőségének javítása érdekében kitilthatják a rosszabb környezetvédelmi besorolású autókat a városokból. A 15 millió németben üzemben lévő diesel autóból pontenciálisan 10 millió érintett. Nem véletlenül indult meg a diesel autók áradta kelet európa felé relatív fillérekért. A benzinesek ára németben meg felszaladt a csillagos égbe.
    Verordnung zur Kennzeichnung der Kraftfahrzeuge mit geringem Beitrag zur Schadstoffbelastung – Wikipedia - de.wikipedia.org

    A hollandok vagy belgák ha jól hallottam már azt is figyelmen kívül hagyják, hogy oldtimer. Káros anyag kibocsájtása túl nagy, akkor nem közelekedhet, mindegy, hogy OT vagy nem. Pár hónapja fillérekért kínálták az OTs dieseleket abból a régióból állólámpás 200D vagy 220D, nagyjából rozsda mentes, 2-3e eur.
  • törölt felhasználó #41 augusztus 7. 10:55

    42
    @black235: Majd amikor kitiltják a benzinest is, csak villanyosok lehetnek akkor lesz egy nagy lincselés a tiltók közt egy V8 as Tahoe-val átmennek a nyakukon és akkor mindenkit hagynak majd normálisan közlekedni. XD LOL
  • black235 #42 augusztus 7. 11:53

    43
    @törölt felhasználó: Sajnos alakul az is: 2018-ban elfogadták a németek a piros, sárga, és zöld plakett mellé a kék plakett bevezetését is. Még csak tervezet, de a benzinesek nagyjából euro 3-tól kaphatják meg a kéket.
  • törölt felhasználó #43 augusztus 7. 12:47

    44
    @black235: Nembaj az, hogy a németek mit színezgetnek, nem megyek oda, utálom őket amúgy is a hülye öntelt arroganciájuk miatt... Itthon meg amíg több trabant, régi golf, stb vígan műszakit kap, nemigen van mit aggódni.
    A baj akkor lesz, ha bizonyos energetikai besorolás alatti ingatlanban nem lakhatunk, mert környezetbarát kell abból is, akkor majd bontják a panel lakótelepeket is az alagsorban pihenő régi autókkal együtt és meghatározzák milyen passzív házat építhetsz amiben a paks kettőből megtermelt árammal töltheted a dodgemedet amivel talán megengedik, hogy kitold a képed az utcára. hányás
    Rühes egy világ ez.
  • black235 #44 augusztus 7. 13:03

    45
    @törölt felhasználó: Haver próbál építkezni otthon, már ez is kipipálva :( Említett egy szép listát, hogy milyen szigeteléseket engedélyeznek, milyen fűtés rendszert, meg a hozz átartozó árakat... Eddig még a régi épületek tulajdonosait nem kötelezték az átalakításra vagy éppen nem estek neki lebontani az összeset, de ami késik... :(
  • törölt felhasználó #45 augusztus 7. 13:30

    46
    @black235: Még talán van esély Itthon falun úgy leélni egy életet a saját telkeden, hogy nem ugat bele senki, milyen radiátorod van, ha van egyáltalán. Falun talán az autó is mindegy lesz még egy 40 évig. Utána meg már nemérdekes XD
  • black235 #46 augusztus 7. 13:37

    47
    @törölt felhasználó: Ott még nagyjából békén hagyják az embert :)
  • black235 #46 augusztus 7. 13:51

    48
    @törölt felhasználó: Bocs ha túl sötétben látom a világot :(
  • törölt felhasználó #48 augusztus 7. 14:07

    49
    @black235: Ja nem, inkább reálisan. De van még nyugalom szigete... ,)
  • Grenadírf4ls #43 augusztus 8. 18:42

    50
    @black235: nincs már plakettes őrület.Nézd csak meg a rendszámokat.M.o ról beszélek.
  • black235 #50 augusztus 8. 19:20

    51
    @Grenadírf4ls: Nem Magyarországról beszéltem hanem Németországról. Viszont Magyarországon nyugati mintára csinálták, hogy szmogriadó esetén kitiltják a környezetszennyezőnek ítélt autókat, amiknek a körét folyamatosan bővítik.
  • Grenadírf4ls augusztus 8. 21:34

    52
    hja ok :), Anno én is ragasztottam fel jópár ilyen plakettet.utáltam is, mint a sz@rt. :D
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!