Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
56 km/h frontális teszt. Eredmény 5 csillag! :cool:

17 hozzászólás

  • woody 2015. március 3. 16:58

    1
    Akkor nekem egy ilyet dobjatok össze. Előre is köszi.
  • gams 2015. március 3. 17:03

    2
    hmm nem valami fasza az anyósoldali légzsák kisebb karambólnál is bekapcsol és széttöri a szélvédőt :D
  • AsconaB 2015. március 3. 17:06

    3
    Inkább adtak volna belőle a rászorulóknak! Mondjuk nekem!
    Nézni is rossz az ilyen videókat...
  • Gabor0827 2015. március 3. 17:07

    4
    Nem egészen értem miért jó ez az eredmény. Én tavaly 50-el szaladtam bele egy álló autóba (kisétált elém egy gyalogos, félre kellett kapnom a kormányt).
    Twingóval voltam, a hűtő becsúszott a generátorig, a motorháztető összegyűrődött.
    Ahogy a belsőségeim is.
    Szóltam a vontatósnak, mert azt hittem gallyra ment az autó, az meg nekiesett egy pajszerral, és addig gyűrte amíg járóképes nem lett az autó.
    Azóta is azzal rohangálok.
    Kiemelném: Reanault Twingo. 3 csillagos töréstesztje van.
  • Sasos #4 2015. március 3. 17:59

    5
    @Gabor0827: Azért az álló autónak ütközés közel sem azonos egy betonfallal. A te esetedben nem a Twingó gyűrődési zónája teljesített jól, hanem a két autóé összesen. Hogy ebből hány százalékot hozott a hős Twingó, azt sose tudod meg. :D
  • Sasos #4 2015. március 3. 18:01

    6
    @Gabor0827: Ja... és a parkoló autó még el is tud mozdulni, míg itt fent látott törésteszten a fal nem enged...
  • Gabor0827 2015. március 3. 18:08

    7
    Meglehet.
    Ennek ellenére is sokallom azt hogy laza 50-es tempónál eltűnik egy Ford Mustang fél motorháza, kimozdulnak a kerekei, és a bábukon sem azt látom hogy olyan jól viselnék a becsapódást.
    Ráadásul a végén látszik hogy egészen az utastér aljáig megy a gyűrődés. Még a váltót is hátrébb rakja.
    A Mustang mindig is egy betonkemény autó volt. Ez volt benne a legvonzóbb.

    Személy szerint inkább török pár csontot hogy járóképes maradjon az autóm.
  • Gabor0827 2015. március 3. 18:10

    8
    Kicsit ijesztő elképzelni hogy mondjuk nem egy betonfal, hanem egy 50-el szembejövő autó talál meg így.
    Egy ekkora autótól jóval többet várnék.
    Azt hiszem inkább maradok a Volvonál:
    www.keptelenseg.hu/keptelenseg/a-felted-a-csaladod-vegyel-volvo-t-67910…
  • Bl4st3r-x #8 2015. március 3. 18:35

    9
    @Gabor0827: nem igazán így fejlesztenek az autógyártók. Az utascella maradjon épen, az ajtó maradjon nyitható, és minden más törjön az autón ha kell, de legyen a lassulás minél elnyújtottabb. Nem a törött csontodba halsz bele hanem a hirtelen lassulástól, azt viseli a szervezet mocskos szarul. Egy emberi testet ki lehet facsarni, ropira törni álló helyben, de túléli, és felgyógyul, míg mindenféle különösebb sérülés nélkül belehal egy hirtelen lassulásba. Ez ilyen.
  • Belze 2015. március 3. 23:18

    10
    ha nem lenne gyűrődés az erők a testedre hatnak, am a sztoridhoz meg, remélem használtautókon később ha eladod, nem az lesz a szöveg, h megkímélt, csak hétvégén használt, női tulajdonostól eladóvá vált autó:D:D törve soha nem volt!:D
  • Pleo #8 2015. március 4. 08:09

    11
    @Gabor0827:
    Ha azonos sebességgel haladó azonos típusú autóval találkozol frontálisan akkor az pontosan olyan mintha falnak mennél. :)
    Egyébként ezt az autót nem arra találták ki, hogy 50nel koccanjanak vele... 200nál már áldanád azt a váltót amelyik helyetted nyeli el az energiát ;)
  • ASAMOAH #11 2015. március 4. 11:50

    12
    @Pleo: nem igaz amit mondasz mert a fal nem jön felém az áll és én megyek felé 50 el! egy frontálsnál jön szembe is valaki egy adott sebességel mondjuk 70 el akkor az ütközés 120 al fog metörténni mert 50+70=120
  • Sasos #7 2015. március 4. 17:36

    13
    @Gabor0827: Hasonlítsd össze a 2003-as Twingo / betonfal 50km/h eredményével:
    www.youtube.com/watch?v=e1ZQjvpprKI Még a hátsó sárvédő is összerogyik, vezető oldali ajtó ablakkerete kihajlik.
  • Gabor0827 2015. március 4. 18:00

    14
    Megnéztem.
    Csak egy apróság: az nem betonfal teszt, hanem egy féloldali frontális.
    Ez az egyik legkegyetlenebb törés amit vizsgálnak, hiszen itt nem a teljes elejével, és az alvázzal ütközik az autó, hanem csak a fél oldalával nyeli el ugyanazt a becsapódási erőt, jelentősen csavarva a kasznit..
    (A felvételen szépen látszik is ahogy kipördül oldalra.)

    Az ajtókeretnek pedig mindegyiknél kifele kell hajlania, hogy nem szoruljon be az ajtó.
  • Gabor0827 #11 2015. március 4. 18:02

    15
    @Pleo: 200-nál az a váltó egyetlen dolgot nyel el, a hátul ülők fogait.
    Nincs az az autó kibír egy kétszázas frontálist.
  • Pleo #12 2015. március 5. 07:29

    16
    @ASAMOAH:
    Azonos autóról beszéltem azonos sebességnél. Ha egy papírlapot tennél közéjük az durván mondva egy helyben maradna. Azonos gyűrődés, azonos energia... nem száguldó falról beszéltem aminek nincs gyűrődése...
    mythbusters egyébként megcsinálta... youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4
  • Pleo #15 2015. március 5. 07:32

    17
    @Gabor0827:
    Oké... szóval arra utaltam, hogy nagyobb sebességnél kifejezetten áldásos ha az autó esik szét alattad, nem te. Azt hittem átmegy...
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!