Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Súlyos gyalogos gázolás történt Irkutszkban. Egy fehér autó nem adta meg az elsőbbséget a gyalogátkelőn áthaladó férfinak, akit elgázolt. A férfi súlyos koponyasérülésekkel került kórházba.

22 hozzászólás

  • _V_ 2017. szeptember 18. 15:22

    1
    Rohadjon meg az autós ! Nyomorodjon bilire ! DE könyörgöm ! Hol élnek az ilyen emberek ? Nap, mint nap látom, hogy az emberek egy fejmozdítás nélkül mennek át a zebrán... 10-ből egy autós, ha megál... A többi is csak azért mert nem akarja elütni a már a zebrán lévő embereket... Tegnap is lementem boltba, mennék át a zebrán, állok, az autósok meg nagy ívben leszarnak mindent, csak mennek. Tudjátok ki és mivel állt meg végül ? Egy kamionos ! Egy Waberer's-es, egy 540-es Volvoval. Értitek? Egyedül ő volt hajlandó lefékezni, pedig ő nem úgy indul meg áll meg 40 tonnával, mint az autósok... Persze nem kell általánosítani, de nekem az a benyomásom, hogy a kamionosok között több tisztességes van, mint autósok között.
  • Gabor0827 2017. szeptember 18. 15:57

    2
    Gyalogos vagyok 3-4 éve, de még most is úgy gondolom hogy nekem könnyebb megállnom, mint egy több tonnás autónak.

    Nagyon nagy hiba volt olyan embereknek átadni az elsőbbséget akik 0 védelemmel lépnek az úttestre, ráadásul úgy hogy a többség csak annyit tud a kreszből hogy "nekem van elsőbbségem", miközben semmit nem tud a fékútról, a tehetetlenségi erőről, vagy a sebességről.
  • Inhouse #1 2017. szeptember 18. 16:01

    3
    @nagyarpi0011: Ha ők tévednek az nagyobbat szól...
  • kléni 2017. szeptember 18. 16:03

    4
    Baszki, hogy elrepült. ohmy Mint amikor szétrobbantanak valamit, és repülnek szét a szilánkok.

    De azért a bemondónőt blokkonam
  • kléni #4 2017. szeptember 18. 16:04

    5
    @kléni: Mondom blokkolnam a fene egyen meg. rotfl
  • kléni 2017. szeptember 18. 16:06

    6
    Fel kéne találni a hordozható tüskesort (nem tudom mi a neve, sicc rotfl ). Kidobom az útra, mielőtt át akarok menni a zebrán. Aki akar, megáll, aki meg nem, annak csak a kocsija megy tönkre, de nem gázol el senkit.
  • xbL #2 2017. szeptember 18. 16:26

    7
    @Gabor0827: Először is, ha gyalogosnak sehol sem lenne elsőbbsége, akkor soha nem jutna át a túLoldalra. Így is néhol perceket kell várni, még a szarházi megáll.

    Másodszor: a legtöbb autós nincs tisztában a KRESZ-el, mert nem is érdekli, vagy mert gyakran változik. Volt olyan, hogy gyalogosnak akkor van elsőbbsége a zebrán, ha már letette a lábát. Nyilván, aki akkor csinálta a jogosítványt az így tanulta, tehát az alapján cselekszik. Jelen esetben ez úgy néz ki, hogy a gyalogosnak elsőbbsége van, már akkor is ha csak áll a zebra előtt. A járművezetőnek fokozott figyelemmel és óvatossággal kell megközelíteni a gyalogátkelőt. Ha ezt betartjuk, akkor a böszmeség amit írtál a fékútról, a tehetetlenségi erőről, vagy a sebességről, értelmét veszti. Ezt kicsit kifejtem bővebben, mert lehet nem érted. Legtöbb helyen lakott területen belül maximum 50 km/h sebességgel szabad közlekedni. Ha látod, hogy egy gyalogátkelőhöz közeledsz, lassítasz, ezzel csökkented a féktávot, biztonságossá teszed az utat a gyalogosnak, hogy át tudjon kelni, mert bizony kutyA kötelességed átengedni. Ez Magyarországon így van, az már más téma, hogy emberek betartják e a szabályokat vagy nem. Oroszországban nem tudom hogy van, de a több milliárd balfasz autós videók nagyon arról árulkodnak, hogy náluk olyan, hogy KRESZ nem létezik. Csak megyünk oszt' majd lesz valami alapon működik.
  • xbL 2017. szeptember 18. 16:28

    8
    Egyébként pont ma volt, megállok egy zebránál, hogy átengedjem az embereket és a szemből jövő autós ordít és mutogat nekem. Pedig semmi hirtelen fékezés vagy bármi veszélyhelyzet nem volt. Idióta fasz emberek vannak az utakon. Vigyázzatok magatokra.
  • yust 2017. szeptember 18. 17:25

    9
    Lehet itt a szabályokkal jönni, de ha mindenki azok szerint közlekedne, akkor egyszerűen nem lehetne közlekedni járművel már egy kisebb városban sem. A gyalogosok ugyanis szinte folyamatosan jönnek egyesével, ha mindenki megállna nekik, álló kocsikkal lenne tele minden út. Egyszerűen csak észnél kell lenni. Mindkét félnek. Lehet egyébként szidni engem ezért, de én sem szeretek megállni azért mert egy gyalogos pont odaérkezett a zebrához. Várja meg amikor már 3-4-en vannak (ahogy én is teszem, ha gyalog vagyok), aztán majd akkor. Gazdaságilag és környezetvédelmileg is csak rosszabb lenne, ha minden autós megállna minden gyalogosnak. Arról nem is beszélve, hogy ha én megállok neki, és lelép az útról, a másik meg elcsapja, akkor - még ha jogilag nem is vagyok felelős - mindenképpen kellemetlenül érintene.
  • kléni #9 2017. szeptember 18. 17:33

    10
    @yust: Ahol akkora forgalom van gyalogosok és autók részéről, hogy reális legyen ez a 2 percenként jön 1 gyalogos, ami miatt csak araszol a kocsisor, oda lámpát kell tenni. Ahol nincs lámpa, ott általában a gyalogos és az autós is legföljebb pár másodpercet kellene, hogy várjon, a szintén pár másodperces körülnézés után, ha az egyik hamarabb akar elmenni, mint a másik, ebbe pedig senki ne haljon bele.
  • yust #10 2017. szeptember 18. 18:47

    11
    @kléni: Azért az ellenkező véglet is gáz szerintem... Ha mondjuk 10 percenként jön egy autó és egy gyalogos, és pont akkor ér oda a gyalogos, amikor az autó, akkor reális dolog, ha az autó megáll és elengedi? A gyalogosnak semmibe nem telik 2 másodpercet várni, az autónak viszont le kell lassítania, addig szegény gyalogos sem mer lelépni, tehát amúgy is megáll (már ha van egy csepp esze), aztán elengedi a gyalogost (10 másodperc), majd egy nagy adag füstöt fújva elindul az autó és újra felgyorsít. Szerintem abszolút irreális, még ha a szabályok így is vannak. És ezt nem csak autósként, hanem gyalogosként is így gondolom. (Természetesen ez az egész a fenti videótol független most, ott mind az autós, mind a gyalogos hibás volt. Persze, jogilag az autós, de emberileg a gyalogos is, mert eszetlenül közlekedett.) Na mindegy. A véleményem továbbra is: Ésszel, egymást segítve, egymást figyelve kéne ezt csinálni, mert a szabályokhoz mereven ragaszkodásból sok jó nem sül ki.
  • black235 #10 2017. szeptember 18. 18:50

    12
    @kléni: Ajánlom figyelmedbe a Bp. 11. ker. Egry József utcát. Van egy gyalogátkelő az Erste banknál. Abban a 15 percben, amikor szünet van az egyetemen, tömegek indulnak az infópark irányába és vissza. Azon az átkelőn olyankor autóval csak úgy lehet átmenni, ha elkezdesz lassan rákúszni a gyalogátkelőre a tömegbe, és előbb utóbb valaki megáll, majd birak effekt és elengednek. Régen nem jártam arra, de a google szerint ma sincs ott lámpa. Szerencsére egy irányú,
    Itt ahol lakom van egy hasonló, ahol egy egyirányú utcát keresztez egy sétálóutca. A busz is a "belearaszol a tömegbe" módszerrel szokott átmenni a gyalogátkelőn.
  • kléni #12 2017. szeptember 18. 18:56

    13
    @black235: És egy forgalmas egyetem melletti zebránál 150-nel kell hajtani? :D Ez nem túl életszerű a fenti esethez kapcsolódóan. Itt a BME mellet ezt úgy oldották meg, hogy egy őrt odaállítottak, aki szabályozza a forgalmat a szünetekben a kis utcán. Szerintem egy lámpa jobb lenne, de lehet így olcsóbb volt.
  • kléni #11 2017. szeptember 18. 18:59

    14
    @yust: Ebben egyetértek, személy szerint én mindig megnézem, jön-e még mögötte 6 autó, mert ha nem, akkor nagyobb ívben megyek a zebrához, addig meg elmegy az autós, mert azt hiszi, nem akarok átmenni. :D De azért kicsit túlzol, normális esetben az autósnak is csak 2 mp kiesése lenne, ha már időben elkezd lassítani.
  • black235 #14 2017. szeptember 18. 19:04

    15
    @kléni: Vagyis a 0 - 50 gyorsulást 2 másodperc alatt. Ezt le fogom mérni holnap, bár szerintem ehhez az öreg nyolc hengeresem kevés lesz :D
  • black235 #13 2017. szeptember 18. 19:06

    16
    @kléni: Annak idején akadtak arrafelé önjelölt F1 pilóták. Pár éve nem jártam arra, így nem tudom mi a mostani helyzet.
  • Gondolkodó 2017. szeptember 18. 20:36

    17
    A média annyira belesulykolta a sok idiótába hogy neki ott elsőbbsége van, egyszerűen nem hajlandóak szét nézni,fül bedugva fej lehajtva, csak mennek. Utána meg megy a sírás , hogy jaj , elütötték a zebrán. Én szétnézek és ha látom hogy nem tud megállni akkor biztos nem lépek elé. Elsőbbsége különben is annak van. akinek megadják.
  • xbL #17 2017. szeptember 18. 21:20

    18
    @Gondolkodó: Majd ha oda jutsz, hogy jogosítványt csinálsz, ezt a kommentedet ne mondd az oktatódnak :D
  • kisokka #18 2017. szeptember 18. 21:23

    19
    @xbL: Márpedig ez így van, még az oktató is el fogja mondani.
  • AcIv55 2017. szeptember 19. 08:32

    20
    :(
  • Gabor0827 #7 2017. szeptember 19. 16:36

    21
    @xbL: No igen. Kár hogy nem abban a tökéletes világban élünk.
    Itt a való világban azonban azt az autóst aki nem ismeri a kreszt, felelősségre lehet vonni, míg a gyalogosoktól el sem várják hogy minimális ismeretük legyen arról a veszélyes üzemről amire a lábukat teszik..
    Nekem már tört össze autóm azért mert a gyalogos szét sem nézve rohant(!) az úttestre a piros jelzés ellenére. Nem volt más választásom, egy másik autóba rántottam bele a kormányt, bízva a két autó karosszériájában. Megemlítem jogosan, mert mindenki megúszta a balesetet komolyabb sérülés nélkül. Ám a rohadék mikor észrevette mit csinált, elszaladt, így hiába volt videofelvétel, hiába volt a jelenlévők tanúvallomása, az anyagi felelősség az enyém, hiszen én döntöttem úgy hogy a gyalogost kímélem, és a másik autót töröm.
    Ez az AMIBEN A GYALOGOS SOSEM PARTNER! Bármit is csinál, bármekkora baromságot, anyagi felelőssége sosincs, vagy csak hosszas polgári perrel érvényesíthető.
    Ha majd minden résztvevőnek lesz felelősségbiztosítása, illetve ha már az iskolában is oktatják a Kreszt, akkor lehet beszélni egyenlő partnerekről. Addig azonban vannak akik súlyos százezreket, milliókat költöttek arra hogy közlekedhessenek, és vannak olyanok akik csak belelépnek ebbe a rendszerbe. Mondom ezt úgy hogy jelenleg én is az utóbbi kört szaporítom. Azzal a kivétellel hogy fel tudom mérni hogy az érkező autósnak van-e lehetősége, ideje, gazdaságosan megállni, vagy egyszerűbb ha én várok 10-20-30 másodpercet egy lehetőségre.

    Lehet hangoztatni hogy az autós a bunkó, ám ha az ember kicsit is eltekint a gyalogos-autós pártállástól akkor hamar észreveszi hogy sokkal-sokkal több az agyatlanul közlekedő, figyelmetlenül, telefont nyomkodva, bedugott füllel rohangáló gyalogos, mint a szabályokat nem ismerő, vagy be nem tartó autós.
    És ezt igazolja az is hogy amióta bevezették ezt a páratlanul meggondolatlan szabályozást sokkal több a gyalogosgázolás mint előtte.
  • Gabor0827 #18 2017. szeptember 19. 16:41

    22
    @xbL: Amúgy ha a gyalogosnak oktatnának közlekedést, akkor nem csak annyit tudnának hogy "esőbbségem van" hanem ismernék a szabályozás többi részét is, vagyis:
    “A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.”
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!