Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Az eset Ukrajnában történt. Egy szabályosan forduló kisbusz sarkát találták el. A látvány velőtrázó, de egyértelmű, hogy ki hibázott.

16 hozzászólás

  • Henti82 2015. május 12. 21:44

    1
    Hallani a hangján is,hogy 50-nel se ment a motoros...
  • xbL 2015. május 12. 22:07

    2
    Én nem értem. Oroszéknál meg Ukrajnában a sarki közértben árulják a jogosítványt? Tetves mocsok népség. Arról meg ügyesen gondoskodtak, hogy a törött csontjai (ha van) még nagyobb kárt okozzon.
  • Aztaaaa.. 2015. május 12. 22:45

    3
    Azért ehhez a balesethez kellet a kisbusz vezetője is. Mi is történik? A kisbusz balra irányjelez, de ennek ellenére a külső sávba tart. Mit lát ebből a motoros? Azt, hogy a kisbusz jobbra tart. A szaggatott vonalat ő még nem láthatja, ezért azt gondolja, hogy a belső sávban simán elmegy mellette. Az irányjelző ilyenkor nagyon megtévesztő, mert sokan elfelejtik visszakapcsolni. Erre gondolhatott a motoros is. A szabályos fordulástól meg elég messze volt ez a manőver. Mert, hogyan kell balra bekanyarodni, vagy megfordulni? Be kell húzódni a felezővonalhoz, vagy jelen esetben a záróvonalhoz, és csak onnan közvetlenül a felezővonal mellől lehet végrehajtani a megfordulást. Ezzel szemben a kisbusz már majdnem átment a külső sávba és onnan kezdte meg a befordulást. Természetesen a motoros is vétkes. Gondolom gyorsan is ment, ráadásul a féktávolságot sem tartotta be. Ha úgy lett volna, akkor megtudott volna állni, vagy észlelve a bizonytalan műveletet időben korrigál és jobbról megy el a kisbusz mellett.
  • Fritzi 2015. május 12. 23:43

    4
    Sok balfasz. +1 nyaki gerinctörés ahogy láttam a lába mozgásából.
  • Bl4st3r-x 2015. május 12. 23:57

    5
    a kisbusz azért ment be, mert valószínű a szaggatottnál egy ívben meg akart fordulni. Egyébként hol is akar előzni kívülről a motoros? Dupla záróvonalnál? Vagy sávon belül, "még elférünk mellette?" Majd ezentúl lehet gondolkodni szerencsés esetben csak csajszi kórházi ágya mellett rosszabb esetben a sírjánál.
  • Magister #5 2015. május 13. 00:02

    6
    @Bl4st3r-x: Hogy mi rosszabb eset az nézőpont kérdése. Amekkorát kapott, bukósisak ida vagy oda akár le is bénulhat vagy szenvedhet maradandó agykárosodást. Hogy melyik a jobb? Nyaktól lefelé bénán kiszolgáltatottan élni, vagy hat láb mélyen pihenni? Nos, mint mondtam ez nézőpont kérdése.
  • ArkaChopa 2015. május 13. 06:58

    7
    Ja, nem volt elég az 1 sáv, mondjuk ez Ukrajnában megszokott, de nem véletlenül van kitalálva úgy a sáv, hogy elférjen benne egy furgon is. Arra nem is gondolt a furgonos, hogy bekanyarodik (nem használva ehhez 2 sávot), majd ki tolat, ha meg akar fordulni? Jóhogynem a gyalogos sávot is fel nem használta, mert az lesz a következő....rotfl
  • Pleo #3 2015. május 13. 08:50

    8
    @Aztaaaa..:
    A kisbusz szabályosan meg akar fordulni (azért szabályosan, mert ha szigorúan balról kanyarodik, akkor 2x kéne tolatni, veszélyesebb helyzetet teremtve... számomra egyértelmű...). Mit lát ebből a motoros 120-nál? Azt, hogy jobbra húzódik. A kisbuszos nem tud jelezni a motorosnak, hogy "hé haver, itt szaggatott vonal van, szeretnék megfordulni", mert az 120-szal épp versenyez... meg nem is áll módjában.. ott az index...
    (Mellettünk, egy kamion telephely mellett egy forgalmas kereszteződést teljes egészében el szoktak foglalni a kamionok, mert CSAK OTT tudnak megfordulni... ha egy ilyen óvatosan manőverező kamionba belerongyol egy szabálytalan idióta, akkor a kamionos a hibás?)
    Nem hiszem, hogy a szabályosan haladónak kellene előre gondolkodnia a szabálytalankodó helyett...
    A másik meg, hogy mennyi esze van a motorosnak... úgy megráncigálta a csajt az a hülye, hogy ha megsérült a gerince, azt már nem rakják össze...
    Najó, megint fölöslegesen nekiálltam szakérteni... a baleseteknél mindig ez van. :D
  • kisokka #8 2015. május 13. 09:03

    9
    @Pleo: Elsősegélyen a legelsők között oktatják, hogyan is kellene mozgatni, vagy ha nem fenyegeti közvetlen életveszély, akkor ugyanabban a pozícióban megvárni a segítséget. Amekkora balherék, talán még a sisakot is levették róla.
  • oritomi 2015. május 13. 13:27

    10
    Valaki biztos örült a friss vese meg máj donornak...Azért azt vegyük figyelembe ha 60al megy a motoros akkor ki tudta volna kerülni.Az meg hogy hogyan fordulunk balra meg jobbra az meg csak elméletben működik.A gyakorlat igen mást mutat.Ha egy szőke ciklon még tolatni se tud,akkor
    a.) pont az fogja aggasztani,hogy hogyan forduljon balra vagy
    b.) hogy a sminktükörben hogyan mutat a parti sminkje.A megfelelő rész aláhúzandó rotfl
  • caldo #10 2015. május 13. 15:02

    11
    @oritomi: Legyél eszednél miket irogatsz te baromarcú!
  • thrasher 2015. május 13. 17:04

    12
    Azért a furgon sem volt piskóta amekkora ívet leírt egy szaros balkanyar miatt egy négysávos úton :|
  • Aztaaaa.. #8 2015. május 13. 21:34

    13
    @Pleo: Azt nem írtam, hogy a motoros szabályosan ment, mer ha lassabban halad akkor valószínű, hogy észreveszi az irányjelzőt. De az hol szabályos, hogy 2 sávot használok fel arra, hogy beforduljak balra. A furgonos már majdnem teljesen átment külső sávba és onnan fordult balra. 31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
    a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
    b) útburkolati jelek hiányában
    - jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
    - balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
    köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell. Azt hiszem ez egyértelmű. Sajnos sok ilyen idióta van, aki libáért kapott jogosítványt és képtelen egy 2x2 sávos úton szabályosan megfordulni. Tehát a balesetet egyértelműen a furgonos okozta. Azért gondolj bele ha mondjuk a külső sávban halad mögötte egy szabályosan közlekedő jármű. Az látja, hogy az irányjelzés ellenére jön elé a furgon. Ki akarja védeni a balesetet és behúz a belső sávba, mire a furgonos egyszerűen elé kanyarodik. Tehát amikor eldöntjük ki a baleset okozója, nem feltétlen azt kell nézni, hogy az éppen mögötte érkező gyorsan ment, stb. Miért is? Azért mert ha ő szabályosan kanyarodik, akkor a motoros a sebességétől függetlenül is simán elmegy mellette, csak most már nem balról, hanem jobbról. Nézd meg újra a videót. 0.07-nél a furgon már inkább a külső sávban van és nem a belsőben. A motoros ekkor gondolja úgy, hogy végleg elhagyja a furgon a sávot, és kimegy a külsőbe. Ekkor a motorosnak már van kb. 3 méter szabad helye a belső sávban, hogy elmenjen mellette. Na ez tévesztette meg a motorost. Ha olyan járművel akarsz megfordulni, amellyel nem lehet a belső sávból ezt kivitelezni, akkor mész a külső sávban, ha kell megállsz, és amikor semmi nem jön mögötted akkor kezded meg a megfordulást. De ez a kacsázás semmi képen nem szabályos, és amint a videó is mutatja, balesetveszélyes.
  • oritomi #11 2015. május 15. 08:47

    14
    @caldo: ezek szerint te is egy ilyen isten b arma vagy aki száguld ezerrel és semmi sem érdekli..Ne aggódj a te szerveidet is várják....
  • Pleo #13 2015. május 15. 13:50

    15
    @Aztaaaa..:
    Értem amit mondasz és egy rendőr is valószínűleg ezt mondaná... csak hogyha az élet úgy hozza, hogy kisbuszt vezetsz és meg akarsz vele fordulni egy 2x2 sávos úton, akkor figyelmesen körbenézel és úgy csinálod mint a videóban. Te sem számolsz azzal, hogy jön egy barom... a barom viszont számolhatna azzal, hogy te nagy ívben fogsz balra fordulni, amit jelzel is.
    Jobbra meg nem fog senki sem lehúzódni, mert az még szabálytalanabb és veszélyesebb, szerintem. És most jön a képbe, hogy bármit csinálsz, a 120-szal száguldó motoros mindenképp beléd rongyol...
  • Pepejoe 2015. november 7. 14:40

    16
    Ha úgy érzi az a dobozos, hogy nem tud megfordulni azon a két sávon belül csak így, akkor ideje visszatűzni a jogsit a céllövöldében a pálcára mert itt a Midlummal megfordulok a záróvonal mellől, pedig az nagyobb. Némileg.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!