Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Repülő+ hajó+ kimehetsz vele a szárazföldre… grat

12 hozzászólás

  • cadmagician 2009. október 20. 20:13

    1
    mekkora dal ez a fat boy slim
  • BubÓ 2009. október 20. 20:40

    2
    ez is egy mérnöki zsákutca :(
  • woody 2009. október 20. 20:45

    3
    Rossz esetben egy sima repülő is képes ilyesmikre:D
  • Grabo 2009. október 20. 21:25

    4
    hát igen... a ruszkiknak mindig vannak érdekes ötleteik :D:D
  • hummelhun 2009. október 20. 23:41

    5
    ismét egy okos találmány ami semmire nem való.....de ahogy látom nem mai darab, ezért vmi múzeumban biztos szépen mutat
  • Mókár 2009. október 21. 09:34

    6
    Némi magyarázat: Az volt a koncepció, hogy sokkal nagyobb legyen, mint bármelyik akkori repülő. A méretei nem látszanak, de hajó nagyságú, gyors vizi szállításhoz kellett és nehéz legyen bemérni vagy lekövetni. Más szóval a leggyorsabb hajó volt a cél. Működött, a fejlesztést meg elmosta a peresztrojka.
  • ngage 2009. október 21. 20:19

    7
    Mókár klafa hogy rájöttél, de terveztek olyat is ami atombombát szállított, csak az nem épült meg sajnos…...
  • powerlvl 2010. február 17. 00:00

    8
    Mókár leírta ... lehet zsákutcának veszitek ... de ez kb komp méretű+ olyan gyors mint 1 herkules... különbség annyi hogy a herkulesben max 2 tank fér el ... ebbe 10 is
  • Animal 2010. május 3. 13:22

    9
    :) de ha csak a nevét is nézzük csöpp angol tudásal ejtsd ki airoplane....:) jééé az csak a vizen siklik =Đ xD orosz pontosan ezt akarsz amit látsz.... :)
  • Animal 2010. május 3. 13:23

    10
    A határfelület-repülőgép[2] (angolul: ground effect vehicle, GEV) a párnahatás jelenségét kihasználó repülőgépek csoportja, amely eszköz kis magasságban a felszín felett (föld, vagy víz) nagy nyomású gázt (égéstermék, vagy levegő) juttatva (szorítva) szárnya és a felszín közé, képes aerodinamikai felhajtóerőt létrehozva a levegőben maradni, kizárólag előrehaladás közben. Átmenetet képez a légpárnás hajó és a repülőgép között, mivel a levegőben való haladáshoz merevszárny segítségével képes. Ettől függetlenül a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (International Maritime Organization, IMO) szerint ez a jármű hajóknak minősül.[3] A GEV abban különbözik a hagyományos merevszárnyú repülőgépektől, hogy levegőben maradásához nem elegendő a szárnyprofil felső és alsó oldala között fellépő nyomáskülönbség, a párnahatás kialakulása nélkül nem képes tartósan a levegőben haladni. Ezért hatómagassága alacsony (felszínközeli) és szárnyterjedsége (szárnyfesztávolsága) kicsi.
    Ismert még wing-in-ground-effect (WIG) vehicle, flarecraft, sea skimmer, ekranoplan és wing-in-surface-effect ship (WISE) néven is.
    Az elmúlt 30-40 évben sok változata épült meg, katonai és polgári célokra egyaránt, azonban mégsem vált széleskörűen elterjedtté. Hasonló elvet követ a szárnyashajó, illetve a katamarán is, azonban ezek sebessége alacsonyabb, vízfelszíni járművek, gyakorlatilag mindkét vízijármű nagy sebességű hajó
  • Lacaj #10 2010. december 27. 17:36

    11
    @Animal: a szárnyashajó nem úgy mükszik hogy a víz alatti lemez segítségével kieemelkedik a vízből?! Annak meg nem sok köze van a levegő felhajtóerejéhez
  • Cosmo 2011. augusztus 9. 15:30

    12
    kicsit ronda de sebaj :) mindjárt olyat tervezek ami repül megy a vízen és még víz alatt is jó rotfl
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!