Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A repülőgéb 1947 Április 13-án hajtott végre kényszerleszállást!

A Douglas C-47-DL Dakota, (sorozatszám 42-32892) 1943-ban készült és sarkvidéki repülésekre osztották be. A végzetes napon a bal hajtómű felmondta a szolgálatot, nem messze Volochankanak-tól, ahol kényszer leszálltak. 20 napig keresték őket a fagyos tájékon míg megtalálták a túlélőket. 28 ember élte túl, többségük kisebb fagyási sebekkel. A parancsnok Tyuikov, a rádiós Smirnov és 7 ember viszont eltűnt amikor segítségért indultak a havas tundrán....soha nem találták meg őket. kalap

9 hozzászólás

  • syn7h37ic 2013. június 4. 21:18

    1
    A régi Dakota közmondás szerint, egyszer minden repülő leszáll, így vagy úgy. :D
  • pepuccso #1 2013. június 4. 22:22

    2
    Szép kis roncs, majdnem ép. Jól mutatna Szolnokon.
  • csadam 2013. június 4. 22:23

    3
    Valahogy a "Fehér pokol" című film jutott eszembe. :D
  • TonyEricsson 2013. június 4. 22:25

    4
    Hol van itt indián? :O
    rotfl
  • Airmen 2013. június 5. 00:31

    5
    Kármán Tódor tervezte egy eléggé nagy részét:)Mármint az eredeti DC-3-nak.Az érdekes az hogy ez egy CCCP-s gép mégis a kapitalista amerikai példánnyal repültek, pedig akkor már volt ugye a Li-2-es is(1939-től).Kicsi önkritika van azért ebben orosz részről:)
  • ArkaChopa #3 2013. június 5. 06:24

    6
    @csadam: Nekem is...kalap :D
  • tayler.p 2013. június 5. 07:41

    7
    A jobboldali propeller nincs elgörbülve, ez kényszer leszállásnál elég fura. Mondhatni ugyan, hogy a futóművek kivannak engedve, de nézzük is csak meg jobban egy kicsit a 15-ik képet: a kerék egy gödörben van, és nem egy árokban, amit sajátmaga csinált volna egy kényszerleszállás esetén. Megpersze hiányzik a műszerek egy része: a majdnem lakatlan Szibériában ugyan kinek kellettek????
  • ArkaChopa #7 2013. június 5. 08:30

    8
    @tayler.p: Az eredeti leírás szerint a hajtómű meghibásodását nem részletezték (engine fail). Lehet simán leállt, és a 37 embernyi teherrel nem bírt a levegőben maradni, ezért szépen leszállt. Egyébként a falu neve Volochanka aminek a közelében földet értek (és nem Volochankanak ahogy írtam). Tehát lakott környék volt a közelben, de sokáig keresték őket, nyilván hó, hóvihar qwa hideg, kanyarban törő macskák stb. És lássuk be 70 évnyi elhagyatottságot még a legjobban nevelt környéken sem lehet büntetlenül átvészelni. Még az is csoda, hogy ennyi megmaradt belőle! kalap
  • Chaerea #5 2013. június 6. 13:00

    9
    Az komoly!! Milyen szépen megmaradt!
    @Airmen: Szerintem nem önkritika, hanem pénzügyi megfontolások és a kényszer miatt használták a C-47-eseket. Felteszem a ruszkik lend-lease keretében kapták meg a reppenőket, amiért később fizettek. (Meghát az usákoknak is kellett a piac, hogy eladják azt a töméntelen mennyiségű gépet! A világháború után is annyi volt belőlük, mint a szemét! :D)
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!