Tanulságos videó. Sajnos az emberek gyakran egyáltalán nem figyelnek a környezetükre és úgy járnak-kelnek, hogy mindenki másnak kell figyelnie rájuk. Ez esetben pl. a gépes semmit sem tudott tenni, mert egyszerűen kitakarta a gép hátulja végig a látóterét. Ilyen és ehhez hasonló járművek körül mindig annak kell a legjobban figyelnie, aki a gép körül ólálkodik, mert a gépkezelő látóteréből hatalmasat kitakar a gép. Ehhez hasonlóan gyakori, amikor az emberek egy dugóban motorral akarnak átmenni egy kamion előtt közvetlen közel... Aztán meg is van a baj...
@ArkaChopa: Így van. És ha jobban belegondolunk, annak a hülyének az áldozata, aki a városvezetésnél úgy döntött, hogy lezárás nélkül egy téren/úton egy 20+ tonnás rakodógép dolgozzon. Ezeket a gépeket bányákba tervezték, nem közterekre. Sajnos valakinek a hülye döntése egy életbe, sőt inkább két életbe került.
2004-ben vettem CAT950G ilyen méretű homlokrakodót. Akkor már volt hangjelzés minden munkagépben
Azóta kamera is van, tolatáskor automatikusan bekapcsol, még a 4 tonnás gépekben is kötelező felszereltség.
Még a lánctalpas munkagépekben is alapfelszereltség a kamera, és minden oldalra van tükör, hogy a gépkezelő körbe
tudjon nézni. Talán pont ezért. Amúgy a munkagépek hatósugarában tilos tartózkodni.
Itt senki nem figyelt.
Semmi baj a munka géppel. Erre való. Havat, követ, sarat, földet, terményt.... Stb. túr, rakod. Egész egyszerűen nem kellett volna ott bámészkodni. Ennyi. Sajnálom mint embert, senkinek nem így kellene meghalnia. De a felelősség az övé. Persze lehet itt okoskodni hogy nem vagy nem csak az övé. Mert ki küldte oda a gépet? Ki nem zárta le a teret?Ki építette, szerelte össze a gépet?Ki tervezte?Ki vásárolta? Sőt az is hibás aki az öntödében a vasat öntötte amiből a gép készült. Mert ha nem gyártja le nincs ez a baj...
@Jabberwoky: Nem is az a kérdés hogy mit rakodtak vele. Nyilván a kőtől a fingig bármit lehet vele rakodni! De ezek a rakodógépek max csak közlekedhetnek közúton. Azt hogy figyelt e a gyalogos az másodlagos. Az már csak következménye a balesetnek. Ami nem történik meg ha nem ekkora munkagép dolgozik ott elkerítettlenül. Pl mi lenne ha az építkezéseken a gyalogos forgalom felett is daruznának. Te lennel a hibás hogy miért nem néztél fel ha már láttad hogy építkezés és szétlapított valami. Ez a valaki az életével fizetett a figyelmetlenségéért. De akkor sem ő a hunyó!
Mennyire igaz a mondás, hogy a pokolba vezető út jó szándékkal van kikövezve.
Nyilván itt is amiatt akartak havat takarítani, hogy az emberek ne abba gázoljanak, vagy kényelmesen ki tudjanak szállni autójukból. Jó szándék....és egy emberélet.
_V_ 2019. november 11. 06:06
14