Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Chuck Yeager 1963 December 10-én megpróbálta az oroszok által beállított magassági repülés rekord megdöntését.

Az oroszok egy MIG-el 114000 láb (kb 34 km) magasságba repültek.
Yeager elbukott 108700 láb (32.6 km) magasságban elvesztette a kontrollt az NF-104A kísérleti gép felett. Majd 8500 láb magasságban katapultált.
A videón nem látszik de Yeager gépét az emelkedésben egy rakéta motor is segítette.

8 hozzászólás

  • Kutyaházy 2012. június 14. 19:12

    1
    Akkor is Chuck bá törte át a "hang falat" 1947-ben, szóval örökre beírta magát az aviatika történelmébe! :)
  • Gekko3src 2012. június 14. 19:13

    2
    komoly :D
  • andalas #1 2012. június 15. 11:48

    3
    @Kutyaházy: Imádom Chuck bácsit, de nem biztos , hogy nem inkább egy Messerschmitt volt az első! ;)
  • andalas 2012. június 15. 11:48

    4
    ArkaChopa azt azért odaírhattad volna, hogy ez egy filmrészlet, a címkék közé meg a film címét!
  • ArkaChopa 2012. június 15. 12:08

    5
    andalas igazad van.
    A film címe RIGHT STUFF , Az igazak.
  • Kutyaházy 2012. június 15. 14:15

    6
    @andalas: A Me-163-as zuhanórepülésben talán megközelítette a hanghatárt, de a német kísérleti repülések (tudtommal) balszerencsésen értek véget, tudtommal bennégett a pilóta a kometben. Mert lángra kapott az üzemanyag, a 262-es pedig felépíítéséből adódan nem léphette át a hangsebességet.
    Yeager az X-1-essel egyenes vonalú repüléssel lépett szuperszonikus tartományba. Szóval ilyen szempontból első! :)
    @ArkaChopa: Ez a film nagy klasszikus, egyik kedvenc! :)
  • andalas #6 2012. június 15. 14:31

    7
    @Kutyaházy: Későbbi aerodinamikai vizsgálatok megerősítették, hogy a Messi 262-es is képes volt átlépni a hanghatárt!
    Viszont az egyenes vonalú repüléssel egyetértek! ;) :D
  • MIG-ráció 2012. október 31. 00:28

    8
    Tetszett az a sorozat, ahol kanadai elit pilótákat képeztek F-18-asokon...

    Aztán apa-fia kiugrotta valami havas, hideg orosznak kinéző helyre, befizettek a kaszába, a gyezsurnaja megnézte a pilótaigazolványukat (nem komputeren, ránézésre SZEMMEL!!!) - eh, még hogy pilóták... kanadai nyúlbélák -, egy fázós ember kivitte őket a géphez, megmutattak, hogy ez a sluszkulcs, kuplung, fék, gáz, 1-es 2-es stb, aztán kívánt nekik egy kalappal (ohne orosz pilóta, nem vagy Te hülye, húzd fel 11 km-re, mire leorsózik, megtanulod mi micsoda:-PPP

    Anettka meg MIG-gel akart "űrutazó" lenni, csak biztos belerókázta a kaviárt az oxigénmaszkba, amikor elkezdtek függőlegesen gyorsulni:-DDD

    Sügér orosz meg tol egy nagy utánégetést, majd ha elsötétedik, úgyis kialszanak a hajtóművek, 30 km-ről meg csak a hülye nem tudja újraindítani:-P

    Akárki akármit mond, bármilyen repülő az az oroszoktól van (még a lopottak is, ld. Mig-15 (17?) vs Sabre:-)))

    Kivéve persze a Concordot, ami szerintem a legbiztonságosabb gép volt - egész életében kettő zuhant le: az első, egyben az utolsó:-(((

    Úgyhogy, ahhoz képest amennyi pénzük volt repülőt építeni, ahhoz képest leiskolázták a nyugatot...

    Ha pénzük lett volna, nem is igen érdekli őket a kihívás, rágyúrtak volna a rakétákra... De mivel kevés volt a lé, nem reszeltek, csak a Sojuz-on, meg a Voston-on... azóta is az repül, kis módosítással:-)))
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!