Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Az Ezüst Nyíl.

És hogy milyen típus is ez a gyönyörűség? Nos, ez egy 1972-es Kenworth W900-as.

Története röviden

A Kenworthot, azaz a cég előfutárát George T. és Louis Gerlinger Jr. alapította 1912-ben, mint Gerlinger Motor Car Works, akkor még, mint autó és teherautókereskedés. 1914-ben úgy döntöttek, hogy saját teherautó gyártásába kezdenek, ez egy soros hat hengeres motorral ellátott szimpla acélszerkezetes karosszériájú teherautó lett. Bemutatására 1915-ben került sor, és mivel akkoriban ez számított az egyik legerősebb és legmasszívabb teherautónak, nagy sikerre tett szert.

1916-ban a Gerlinger Motor Car Works átköltözött Tacomaba, ahol Edgar Worthington-tól béreltek kereskedelmi épületet.

1917-ben Worthington üzlettársa Frederick Kent megvette a céget Gerlinger-től és átnevezte Gersix Motor Co. -ra.

1919-ben Frederick visszavonult és fia Harry Kent lett Worthington új partnere.

1923-ban Harry Kent és Edgar Worthington nevük összeadásával ("Ken" és "Worth") megalkották a Kenworth cégnevet.

Így született hát ez a jólcsengő név, melyet valószínűleg mindnyájan ismerünk.

Az 1972-es W900-as.

A W900-as sorozatot 1961-ban hozták létre, mely a legkelendőbb teherautójává vált a Kenworth-nak.

A '72-es csak igen kis mértékben változott elődeihez képest, ezen jelentek meg előszőr a motorháztetőről a kamion hátuljáig végigfutó csíkok, amiket a Silver Arrow-n, azaz az Ezüst Nyílon is láthatunk.

A teherautót lehetett kapni Cummins, Detroit Diesel és Caterpillar motorral, melyek közül a soros hat hengeres Cummins volt a legkelendőbb, annak ellenére, hogy nem ez volt a legnagyobb a 350 köbhüvelykes űrtartalmával és 400 lóerős erejével. A Detroit Diesel a maga V12-es hengerelrendezésével és 425 lóerejével volt a legerősebb, de arányosan többet is fogyasztott. A legkisebb a Caterpillar volt, melynek V8-as hengerelrendezése és 350 lóerős teljesítménye volt.

Kétfajta manuális sebességváltót lehetett kapni a teherautóhoz; az egyik 13, míg a másik 16 sebességes volt. Ezek közül is a kisebb 13 sebességes lett a kelendőbb, mely híresen megbízható és finom váltó volt.

A teherautó fülkéje teljes egészében alumíniumból készült, alváza természetesen acélszerkezet. Kormányzása szervórásegítésű.

A lengéscsillapítás a korához képest igen modern légrugós volt, mely nagyban hozzájárulhatott a kamion sikerességéhez a vásárlók körében, hiszen ki ne szeretne egy hosszú utat simán és zökkenőmentesen megtenni.

Ezek mellett nem csoda, hogy Charlie Firpo is ezt a kamiont választotta és annyira szerette. Ahogy a filmben el is hangzik - "Olyan jó volt nekem a kamionomban"

És persze nem is lenne teljes a poszt néhány emlékezetes filmjelenet nélkül.

7 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!