Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Az orosz hadsereg számára tervezték a nagy mozgékonyságú, páncélozott csapatszállítót, amelynél szemmel láthatóan formatervezőket is bevetettek.

Normál esetben a célszerűség határozza meg a katonai járművek megjelenését, megnézik, hogyan tudják a legegyszerűbben sík lemezekből összeállítani a karosszériát, és ezzel kész is a felépítmény. A ZIL tervezői azonban még íveket is tettek az egyelőre még névtelen, prototípusként létező páncélozott csapatszállítójuk karosszériájára.

Az megszokott, hogy az esetleg a jármű alatt robbanó bomba lökéshullámát V alakú padló vezeti el, de az már igenis forradalmi újításként emelhető ki, hogy lényegében csak ajtókból áll a karosszéria. Ennek két nagyon fontos előnye van, támadás esetén a járműben utazó katonák gyorsan el tudják hagyni az utasteret, ráadásul bármilyen (fedezék) irányban, és ha netán megsérül az ajtót jelentő páncéllemez, akkor pár perc alatt ki lehet cserélni egy ép darabra azt a bázison, és máris rögtön mehet vissza a szolgálatba a jármű.

A ZIL páncélozott csapatszállítójának belsejében 10-en utazhatnak, a sofőr mellett 9 felfegyverzett orosz katonának van helye. Elöl ül a sofőr és a parancsnok, mögöttük még hat darab, oldalra néző ülés van, a két leghátsó szék hátrafelé néz, és az itt helyet foglalóknak géppuskájuk is van.

Katonai járműhöz képest kifejezetten kicsi és könnyű szállítójárműről beszélhetünk jelent esetben, a karosszéria hossza 6,33 méter, a tengelytávolság 3,8 méter, és 2,56 méter a magasság. A jármű menetkész tömege (10 katona teljes menetfelszereléssel, fegyverek lőszerekkel, satöbbi) 4,57 tonna. A motortérben egy 4 hengeres Cummins dízelmotor dolgozik, teljesítménye 185 lóerő, a prototípus esetében 5 fokozatú, kézi kapcsolású ZF váltót és terepváltót használ a ZIL, ha a hadsereg rendszeresíti a járművet, várhatóan automatikus váltó is elérhető lesz majd

Forrás: automotor.hu

5 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!