Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

12 hozzászólás

  • Luckye április 3. 09:32

    1
    Azért a balesetet okozó után jövő fekete kocsi is átmegy a piroson...
  • ArkaChopa #1 április 3. 09:34

    2
    @Luckye: igen azt én is észrevettem, hát ilyen ez az utcai gyorsulási sport wink
  • Pepejoe április 3. 11:20

    3
    Nem tudom mi lett a végeredmény de a másik szerencséjére az sem "sima" autóban ült, hanem szintén valami emelt hasmagasságú cuccban, valami SUV ban.
    Mondjuk én csúnyán büntetném ezeket a kocsikat, külön adó, behajtási korlátozás/tiltás, C jogsira kötelezés vagy legalábbis valami kieg. tanfolyam naaaaaaagyon sok pénzért és 2 évente megújítandó, stb...
    Nem oké az, hogy a teljesen normál felépítésű mostani kocsival is egy ilyen fostartály kerékagyát, jó esetben a díszrácsát nézem, a Calibrával meg a lököst fejelném le ha csatt van mert a kocsi bemegy a suv alá, sehol nem találkoznak a törészónák. :-/
  • Mihatika #3 április 3. 19:55

    4
    @Pepejoe: akkor be calibrálod a kerekét a suv-nak
  • black235 #3 április 3. 21:11

    5
    @Pepejoe: Függetlenül attól, hogy többé kevésbé egyet értek a véleményeddel, NCAP törésteszteket 1997-től csinálnak, míg a calibrát 1989-1997 között gyártották, vagyis manapság már nem számít "sima" autónak.
  • Pepejoe #5 április 3. 23:34

    6
    @black235: A sima autó alatt azt értem, hogy dimenzióiban egy normál, SIMA autó helyét tölti ki a térben...de jó, akkor nevesítsük, legyen mondjuk egy Kia Pro Ceed vagy hasonló "átlag" autó, mindegyikkel megnézed az olajteknőt közelről, ha csatt van egy ilyen budi suvval. De a jellemző inkább a G Astra és egyéb, ha a magyar viszonyokat nézzük. Tökmindegy mit számolnak törésre a mérnökök, ha nem ott találkoznak az autók mint a laborban. Sok suv első keményebb része egy családi autóval szemben, annak a géptetejének első harmada környékén találkozik először. A lökös mögötti vasat sértetlenül csavaroztuk le, a zárhíd kapott és a géptető, a legnagyobb tétel a leszakadt szelepfedél és környéki alkatrészek voltak, úgy alácsúszott. Hát ne már.
    Amúgy persze, régi az opel és nem is volt teszt...de a klubtársak zúzásai elég bíztatóak ha lehet ilyet mondani, az ajtók jellemzően nyithatóak voltak és a motor sem pottyant az ölükbe. Az autó persze t.k., sokat számít hogy hosszú az eleje (amíg nem 100-al mész neki a fának csak kb. 70-el, amire szintén volt precedens az út két oldalán lévő árkok meglátogatása után) de csodák nyilván nincsenek
  • Pepejoe április 3. 23:40

    7
    A másik gond, hogy jellemzően alkalmatlan emberek vezetik ezeket és épp ennek tudatában vesz ilyet, vesznek nekik ilyet, hogy legalább abban a hitben legyenek, hogy biztonságban van anyuci vagy a tökéletlen apuci. Más kárára, teszem hozzá.
    Én jellemzően motorral járok, így a törésteszt nem releváns a járművet tekintve de valahogy sosem az átlag felépítésű autók szoktak nem észrevenni, hanem ezek a traktorok. Jó esetben bocs, nem láttalak. Nem hát mert alkalmatlan vagy és nem is látsz ki a bunkerből mert akkora mint egy anyahajó. :D
  • black235 #6 április 4. 12:02

    8
    @Pepejoe: Ha jól tudom ezt is próbálták kicsit egységesíteni a törsétesztekkel, még az USAban is, hogy löklapok egyforma magasságban legyenek, több kevesebb sikerrel... A calibrát a 80-as években tervezték, akkor még a töréstesztek elég gyerekcipőben jártak, annak ellenére, hogy minden autógyártó próbálkozott vele. Mondjuk még később is készültek olyan autók amik simán bemennek egy SUV alá.

    A problémát ismerem, mert részben mindkét oldalon vagyok. Az egyik autóm egy W208, ami felépítését tekinve hasonlít a calibrára, a másik meg egy W140 long, ami ugyan nem SUV de elég méretes darab.

    Egy ismerős mondogatta nekem régebben, hogy miért nem száguldozok a naggyal, mert ereje lenne hozzá. Erre mondtam neki, hogy tudom hogy több mint 2 tonna, ha ezzel beletalálok egy corsába, vagy bármilyen kisautóba, akkor tarolni fogok mint a GTA-ban.
  • Pepejoe április 4. 14:01

    9
    Egyébként érdekes, mert annak ellenére hogy nem voltak töréstesztek a 80-as években vagy igen kezdetlegesek, azért sejthették hogy mi fán terem a dolog mert már az I.-es Golfnak is harmonikásra csinálták a két hossztartó elejét, egyből a homlokfal mögött látszik.
  • Pepejoe április 4. 14:03

    10
    Az meg bőven 70.-es évek
  • black235 #10 április 4. 15:08

    11

    @Pepejoe: A w126 1979-ben jelent meg, vagyis ő is a 70-es évek szülötte, és nála már létezett nagjyából az utascella és a gyűrődő zóna is, de az egy dolog amit labor körülmények között kipróbál az ember és egy dolog ami odakint történik.
  • Pepejoe április 4. 16:50

    12
    Így van!
    Legalább sejtettek valamit és bele is tervezték, nem úgy mint az amerikai autóknál, ahol sokszor egy hegyes fémkupak volt a kormány közepén dísznek, a kesztyűtartónak meg polírozott fém éle volt pl.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!