Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Ahogy az egyik orosz weboldalon olvastam -"Tíz tonna acél és sugárzó düh !" :yeah:

A legszembetűnőbb változás a teherautó elődjéhez, az Ural 4320-as hoz képest a fülke és az orrész új kinézete, de nem csak külsőleg történtek változások. A továbbfejlesztett tengelyek, az osztómű és a kardáncsuklók akár 40 százalékkal is növelhetik az átvitt nyomatékot.A Next motorja egy 6,65 literes, soros 6 hengeres turbódízel, mely kapható 240, 285 és 312 lóerős változatban. A nagy erő mellé viszont egy megbízható és strapabíró váltóra is szükség volt, az Ural mérnőkeinek egy kilenc sebességes manuális váltóra esett a választása, emellett még választható egy ötsebességes kézi váltó is, mely mégjobban tűri a komolyabb terepviszonyok, dombok, emelkedők közti folyamatos terhelést. A későbbiekben be fognak vezetni még egy autómata sebességváltót is, melyen a cég szerint a munka már folyamatban van és a kínálatba való felvételét körülbelül idén nyárra jósolják. Az újításokank még ezzel sincs vége, úgyanis a 4320-as alvázán több, mint 50 ponton változtattak, így az első tengelyek terhelhetősége a korábbi 5,3 tonnáról 6,5-re változott, a jármű teljes terhelhetősége pedig a korábbi nyolcról 13 tonnára emelkedett. Így az új Ural, ha vontatmányt is kap, akkor maximum 38 tonnával tud megbirkózni.
A hatalmas erőnek és kitűnő súlyelosztásnak köszönhetően az Ural Next gond nélkül képes felmenni egy 35 fokos emelkedőn, átgázolni 1,75 méter mély vízen, de az egy méter mély hó sem akadály neki. Az új uralnak viszont talán a legnagyobb érdeme, hogy -50 celsius fokban is üzemképes, ami igazán fontos szempont az orosz tajgán. Így nem meglepő, hogy az orosz hadsereg hamar szemet vetett a Next-re és rögtön a megjelenése után rendelt is belőle tizet, majd alig néhány nappal később újabb húszat rendelt, természetesen a legerősebb 312 lóerős motorral, hogy minél előbb megkezdhessék a csapatpróbákat az új katonai teherautóval. Amiből, ha minden a tervek szerint alakul, több ezret is rendelhet az orosz hadsereg.
Adatok
Önsúlya: 9,5 tonna
Össztömeg: 22,5 tonna
Hasmagasság: 400 mm
Motor: YaMZ-536, melyből a sztenderd turbódízel mellett még készítenek metán-dízel üzeműt is.
Teljesítmény: A metán-dízel üzemű 240 lóerős lesz, a sima turbódízelből pedig lesz 285 és 312 lóerős változat. Sajnos nyomaték adat csak a 240 és 312 lóerős változatról áll rendelkezésre, melyek 900 és 1226 Nm leadására képesek.
Váltó: ZF9S 9 sebességes manuális és YaMZ 5 sebességes manuális.

18 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!