
Hé Csirke, nem is mondtad, hogy van új barátnőd...

A harckocsi kifejlesztését valamikor az '50-es évek végén kezdék meg a cseljabinszki traktorgyár 100-as számú részlegében.
Az orosz hadvezetés azt adta ki parancsba, hogy tervezzenek egy olyan könnyű harckocsit, amely a gyalogság támogatója lehetne, illetve hogy ellenálló legyen a taposóaknákkal szemben. Ezt az elvárást egy egészen érdekes módon oldották meg a mérnökök; "légpárnás" lett - ennek a megoldásnak azonban nagy hátulütője volt, hogy gyakorlatilag alig volt páncélozható a gép a tömegnövekedés miatt.
A harckocsi nem lett teljes egészében légpárnás, ugyanis voltak hagyományos lánctalpai is, de azok mellett még magába foglalt kettő nagy légcsavart, amiket egy-egy motor hajtott meg, s melyek segítségével képes volt nagy sebességgel haladni vízfelszínen is.
1961 és 1963 között több tesztet is elvégeztek a harckocsival mocsaras területeken, melyeken igen jól szerepelt. Elérte a 45 km/órás sebességet is és jól vezethető is volt, bár ez lehet, hogy csökkent volna, ha egy valódi tornyot és löveget szerelnek rá, mivel a tesztek elvégzésekor még csak egy fából készült 2A28 Grom löveg másolatát viselte, ami nyílván sokkal könnyebb egy igazi acél lövegnél és toronynál.
Végül mivel egy éppenhogy golyóálló harckocsi volt, érthető módon nem nyerte el a felső vezetés tetszését és a további fejlesztéseket nem engedélyezték.
Osztály: könnyű kétéltű tank
Személyzet: 3 fő
-vezető
-parancsnok
-lövész
Hossza: ~7000 mm
Szélessége: ~3400 mm
Magassága: ~1750 mm
Súlya: 5,86 t
Páncélzat: ismeretlen
Fegyverzete (tervezett): 2A28 Grom
Sebessége: ~ 45 km/ó (mocsárban)
Forrás: wikipedia.ru, forum.worldoftanks.eu, zonwar.ru
_V_ 2018. február 28. 01:04
11