Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Hát ez...Ez valami elképesztő ! :|

A hajót a Taiwani CSBC Corporation építette a Norvég Offshore Heavy Transport of Oslo cégnek. A monstrum vízre eresztésére 1999. december 23-án került sor, ez után nem sokkal 2000. október 12-én a hajó meg is kapta első feladatát, mely az volt, hogy vissza kellett szállítania az Egyesült Államokba a 9000 tonnás USS Cole nevű hadihajót, mely egy Al-Kaida támadásban megsérült. Ezt követően 2001. július 6-án a hajót megvásárolta a Holland Dockwise cég, így azóta is az ő tulajdonukban van. 2003-ban a Dockwise, hogy növelje a hajó teljesítményét, két kitolható propellert építtetett a hajóba, mely 2004 januárjában lett kész.

Különleges megbízatások

Miután a hajón 2004-ben elvégezték a változtatásokat, rögtön meg is kapta első komolyabb megbízatását, mely az volt, hogy a Thunder Horse nevű olajfúrótornyot Koreából Texasba szállítsa, és mely a 60.000 tonnás tömegével akkor a világ legnagyobb ilyen tornya volt.

A következő különleges megbízásra 2005 novemberében került sor, amikor alaszkából szállított Pearl Harbor mellé egy gigászi úszó radart. Ezzel 15.000 mérföld megtétele után 2006. január 9-én végzett.

2007-ben a gigászi hajó két megbízatást is kapott, mely mind két esetben egy olajfúrótorony elszállítása volt Halifax Harbour-ból az Északi-Tengerre.

A két olajfúró a Rowan Gorilla VI és a Global SantaFe Galaxy II nevet viseli.

2012-ben Ausztráliába, Ferrolban Harbour-ba mentek a Blue Marlin-al, ahol előkészítették a HMAS Canberra félkész hajó Williamstown-ba szállítására.

A HMAS Canberra elszállítása 2012. augusztus 4-étől augusztus 12-éig tartott.

Adatok

  • Hossza: 224,8 m
  • Szélessége: 42 m
  • Max. tervezett merülés: 29,3 m
  • Szabad fedélzet hossza: 178,2 m
  • Önsúlya: 15.547 tonna
  • Max.súly: 76.061 tonna
  • Fő motor teljesítménye: 17.160 lóerő (12640 kW)
  • Orrtolók teljesítménye: 2712 LE (2000 kW)
  • Utazósebesség: 26,9 km/h (14,5 csomós)
  • Személyzet: 55 fő

23 hozzászólás

  • lacento 2016. július 3. 14:31

    1
    Még fotóról nézve is félelmetes jószág.
  • Árpi #1 2016. július 3. 14:36

    2
  • Kono2.0 2016. július 3. 14:44

    3
    #3 Vót-e ? :D
  • Árpi #3 2016. július 3. 14:45

    4
    @Kono2.0: Hogy hogy vót-e? Mármint az oldalon? Fasz tudja, nekem nem jelzett. rotfl
  • Kono2.0 #4 2016. július 3. 14:46

    5
    @nagyarpi0011: A mai képes postomba van ez a kép :) Azt hittem onnan vetted az ötletet :)
  • Árpi #5 2016. július 3. 14:52

    6
    @Kono2.0: Neeem. KillHates adta az ötletet pm-ben :D
  • qqriq64 #2 2016. július 3. 14:56

    7
    @nagyarpi0011:
    A kérdés a rakodás. Nem tudom hogy történik de van egy feltételezésem. Maga a főhajótest lesüllyeszthető néhány métert van rajta három úszó platform. Kettő a főhajótesten való szállításra egyet meg esetleg megrakva maga után húz de ez nem biztos.
    Szóval leengedik a víz alá a főhajótestet és az úszó platformokat oldalra leúsztatják és elkezdik vízzel megtölteni. A platform lesüllyed és föléúsztatnak egy szállítandó hajót. Azt rögzítik és tovább süllyesztik. Megint föléúszik egy hajó és ezt ismétlik amíg négy-öt hajó nincs rajta. Akkor kiszivattyúzzák a vizet és az egész rakomány kiemelkedik a vízből és behúzzák a főhajó fölé amiből szintén kiszivattyúzzák a vizet és a szállítandó magasságot beállítják. Gondolom a hajók fedélzeti nyílásait le lehet zárni hogy az alatt a néhány óra alatt amíg a víz alatt van ne teljen meg vízzel. Lehet hogy az egész gondolatmenet hülyeség és daruval rakodják fel a hajókat de akkor minek a több méter vastag úszó platform a hajók alatt?

    A hadihajók és más nagy hajók egyszerűen a lesüllyesztett főhajó fölé úsznak.

    Az olajfúrótornyokat viszont daruval emelik rá mert olyan mélyre nem lehet süllyeszteni a főhajót.
  • Hessen #7 2016. július 3. 16:33

    8
    @qqriq64: Szerintem meg pont az olajfúrótornyok úsztatásal kerültek a hajóra, mert szerintem a 29,3 m merülési képesség bőven elég egy olajfúrótornyok és az uszályok pedig daruval lettek rá emelve, mert úgy mond "a több méter vastag úszó platform a hajók alatt" az az uszály többi része. De ez viszont az én elméletem és lehet hogy neked van igazad. Majd valaki meg fejti, hogy hogy is megy ez valójában.
  • lacento 2016. július 3. 17:36

    9
    A hajókat egymásra pakolják a parton uszályra, és azt vontatják a szállító hajó fölé.
  • qqriq64 #9 2016. július 3. 18:04

    10
    @Hessen: Szerintem a tervezett merülés nem a platószinttől 26méter. Ha a plató süllyedne annyit akkor az egész hajó víz alá kerülne. Másrészt az egyik képen ott van az olajfúrótorony mögött két gigaúszódaru.
    Viszont a többiben @lacento: -nak igaza lehet. Az úszóplatformokat kiúsztatják a parthoz majd daruval felpakolják a hajókat. Valószínű hogy így van.
  • Matula 2016. július 3. 19:44

    11
    Na ez a hónap posztja lesz grat Jó lett mester csak igy tovább yougod
  • JohnFly 2016. július 3. 20:46

    12
    Ez a hajó ezzel a nyelvtani szösszenettel lett világhírű rotfl:
  • Henti82 #12 2016. július 3. 21:12

    13
    @JohnFly: Ez akkor egy hajó szállító hajó, amely hajókat szállító, szállítóhajókat visz? :D már belekeveredek rotfl
  • Pepejoe 2016. július 3. 21:14

    14
    Ez nemszarbazmeg, akkora mint egy fél kerület. :O
    Ha ezzel történik valami, mivel viszik el...? :D
  • LongJohnHolmes 2016. július 4. 10:27

    15
    Gagyi.
  • Árpi #7 2016. július 4. 12:46

    16
    @qqriq64: Hát igen, ez nem lehet egy egyszerű, még úgy sem, hogy ilyen nagy merülési mélysége van. Majd még utánanézek, hogy pontosan hogyan is zajlik.
  • Árpi #11 2016. július 4. 12:48

    17
    @Matula: Hát nagyon szépen köszönöm, de ne mesterezz, mert még a végén fejembe száll rotfl :D Kettőnk közül te vagy a mester ! :D yougod
  • Árpi #12 2016. július 4. 12:49

    18
    @JohnFly: Igen ezzel a képpel elég híres lett. :D
  • Árpi #15 2016. július 4. 12:49

    19
    @LongJohnHolmes: Aztán mé'?
  • LongJohnHolmes #19 2016. július 4. 14:27

    20
  • JohnFly #13 2016. július 4. 19:39

    21
    @Henti82: Exactly!
  • JohnFly #16 2016. július 4. 19:41

    22
    @nagyarpi0011: Egyébként ja. Lesüllyed az egész hajó a főfedélzet szintjéig, azután ha a rakományt fölé úsztatták, ki a vizet a ballasztokból, aztán mehet a szállítás. Azért kell a behúzható propeller, hogy ne koppanjon a tengerfenéken, ha lesüllyesztik rotfl
  • Jabberwoky #9 február 5. 14:54

    23
    @lacento: igazad van. Láttam Rotterdamban ahogy a Herkules 1 és Herkules 2 nevű úszó daru épp le rakodja egy tengeri bárkáról a folyami önjáró áruszállító hajó testeket. A poszt főszereplője már nem volt ott. Csak a rakománya....
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!