A hajót a Taiwani CSBC Corporation építette a Norvég Offshore Heavy Transport of Oslo cégnek. A monstrum vízre eresztésére 1999. december 23-án került sor, ez után nem sokkal 2000. október 12-én a hajó meg is kapta első feladatát, mely az volt, hogy vissza kellett szállítania az Egyesült Államokba a 9000 tonnás USS Cole nevű hadihajót, mely egy Al-Kaida támadásban megsérült. Ezt követően 2001. július 6-án a hajót megvásárolta a Holland Dockwise cég, így azóta is az ő tulajdonukban van. 2003-ban a Dockwise, hogy növelje a hajó teljesítményét, két kitolható propellert építtetett a hajóba, mely 2004 januárjában lett kész.
Miután a hajón 2004-ben elvégezték a változtatásokat, rögtön meg is kapta első komolyabb megbízatását, mely az volt, hogy a Thunder Horse nevű olajfúrótornyot Koreából Texasba szállítsa, és mely a 60.000 tonnás tömegével akkor a világ legnagyobb ilyen tornya volt.
A következő különleges megbízásra 2005 novemberében került sor, amikor alaszkából szállított Pearl Harbor mellé egy gigászi úszó radart. Ezzel 15.000 mérföld megtétele után 2006. január 9-én végzett.
2007-ben a gigászi hajó két megbízatást is kapott, mely mind két esetben egy olajfúrótorony elszállítása volt Halifax Harbour-ból az Északi-Tengerre.
A két olajfúró a Rowan Gorilla VI és a Global SantaFe Galaxy II nevet viseli.
2012-ben Ausztráliába, Ferrolban Harbour-ba mentek a Blue Marlin-al, ahol előkészítették a HMAS Canberra félkész hajó Williamstown-ba szállítására.
A HMAS Canberra elszállítása 2012. augusztus 4-étől augusztus 12-éig tartott.
lacento 2016. július 3. 14:31
10