Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Az első motoros posztom. :beer:

A második világháború alatt az Amerikai Hadsereg 350 ezer dollárt fizetett az Indian Motocycle Manufacturing Co.-nak, hogy kifejlesszenek egy sivatagi hadviselésre is alkalmas motorkerékpárt.
A tervezéssel hamar elkészültek, és 1941-ben már le is gyártottak 8 darabot.Nagy valószínűséggel a 841-es formavilágát és kardántengellyel való meghajtását a BMW R71-es inspirálta.Nem az Indian volt az egyetlen cég melynek a kormány komoly összeget fizetett egy sivatagi motor kifejlesztésére, természetesen a másik nagy gyártónak a Harley-Davidson-nak is.Így a két gyártó szoros versengésbe kezdett, melyből végűl az Indian került ki győztesen a Harley XA típusával szemben. Bár nem mondhatni, hogy az Indian sokkal jobb volt, ugyanis a 841-es váltója kifejezetten megbízhatatlanra sikerült.Végül miután az Amerikai kormány hosszú tesztsorozatnak vetette alá a motorokat, úgy döntöttek, hogy lemondják a megrendeléseket és inkább a Jeep Willys gyártására fordítják a motorokra szánt összeget, így a nagy számú megrendelések híján, csak kis darabszámban gyártották a 841-est, mindössze 1056 darab készült belőle.
Adatok
Súlya: 240 kg (Teli tankkal)
Motor: 737 köbcentis V2-es blokk.
Teljesítmény: 25 lóerő
Váltó: Négy sebességes, kézi tengelykapcsolóval.
Végsebesség: 113 km/h
Lengéscsillapítás: Elöl tekercsrugós, hátul tekercsrugós dugattyúk.
Üzemanyagtank kapacitása: 19 liter
Fékek: Elöl és hátul is dobfékek.
Kerekek: Elöl és hátul is 18 colosak.
Gyártották: 1941-1943

22 hozzászólás

  • laszlov8 2016. január 26. 14:03

    1
    Tükörben videozták vagy átverésből van balrol a gáz jobbról a kuplung?
  • Árpi #1 2016. január 26. 14:16

    2
    @laszlov8: A-a! Ez bizony így van! :D Fura mi? Èn is azt néztem. Érdekes!
  • apuciCZ #1 2016. január 26. 18:01

    3
    @laszlov8: yougod rotfl én is ezt vettem észre rögtön
  • Matula 2016. január 26. 18:57

    4
    Fasza lett az első motoros posztod :beer: de nem gondoltam volna, hogy csak ekkora teljesitménye lett volna, 750 cc aztán 113 km/h a vége :)
  • Árpi #4 2016. január 26. 19:20

    5
    @Matula: Köszi! :D Majd jönnek még! :D Am ehun van-e - en.m.wikipedia.org/wiki/Indian_841 :) Régen még nagyon rosz volt a motorok űrméretének kihasználása. 91-ben már a tuareg rally a 125-ös rotax blokkal 37 lovas volt.
  • Árpi #4 2016. január 26. 19:22

    6
    @Matula: No meg a nem minden a lóerő! Inkább a nyomaték számít, az meg már volt ezeknèl is. :D
  • Matula #6 2016. január 26. 20:46

    7
    @nagyarpi0011: Ja arra gondoltam én is, de inkább menjen gyorsan :) Bár régebben egy motort sem arra terveztek.
  • qqriq64 #6 2016. január 26. 21:48

    8
    @nagyarpi0011:
    Na szóval...
    Azért ilyen szerény a lóerő mert oldalt vezérelt oldalt szelepelt (SV mint side valve) motor. Ez a legkevesebb alkatrészből felépíthető motor. Az én 800köbcentis Zündappom ugyanilyen vezérléssel 22lóerő volt. Ha megnézitek a hengerfejet olyan mint egy kétütemű motoré. Azért mert a szelepek nem a hengerfejben vannak. Annyiban mindenképpen egyedülálló motor hogy hosszában beépített V2. Igen, hosszában mert a motor beépítését a főtengely helyzetéhez mérik. A BMW boxer is HOSSZÁBAN beépített motor. A Harley Davidson V2-sei keresztben beépített motorok.
    Az oldalszelepelt motorok nem ideális vagyis nem félgömb alakú hengerfejei miatt voltak gyengébbek és többet is fogyasztottak. A legelső KRAZ orosz teherautók is ilyen vezérlésűek voltak azért ettek százat százon.
    Ez a legkezdetlegesebb motorkonstrukció viszont a legmegbízhatóbb is. Az amcsik még mindig gyártanak SV motorokat például a fűnyírók, kapálógépek Briggs & Stratton motorjai ilyenek.
    Ez az Indián még egy érdekességet mutat nevezetesen hogy szárazkarteres volt. A főtengely alá lecsöpögő olajat egy másik szivattyú a nyereg alatti olajtartályba szivattyúzta és az olajszivattyúra onnan folyt rá az olaj. Így lejjebb lehetett engedni a súlypontot és kevésbé sérülékeny a motorblokk alja.
  • Árpi #8 2016. január 26. 22:21

    9
    @qqriq64: Basszus!Olyan érdekes dolgokat mondasz! Csak pislogok, mint hal a szatyorban. Köszi a tanítást mester! :D grat Nagyon szívesen látlak a posztjaim alatt! :D
  • Matula #8 2016. január 26. 22:30

    10
    @qqriq64: Milyen zündapp motorod volt? csak nem ilyen?
    ezek állat jó gépek :) pláne a második világháborús vasak.
  • Árpi #10 2016. január 26. 22:48

    11
    @Matula: Legyen róla poszt? wink Te is bevállalnád mi? :D
  • qqriq64 #10 2016. január 26. 22:55

    12
    @nagyarpi0011: @Matula:
    Igen ilyen volt csak fekete. A Zündappoknak volt egy különlegességük. A váltójukban nem volt fogaskerék. Duplasoros láncok kötötték össze a bemenő és kimenőtengelyeket. Ugyanolyan váltó volt a K 800-ason is mint ezen a 200köbcentis kétüteműn.
  • Árpi #12 2016. január 26. 22:58

    13
    @qqriq64: Érdekes! Ès ez mennyire megbízható? :o
  • Matula #11 2016. január 26. 22:59

    14
    @nagyarpi0011: Én most le vagyok terhelve. 149 kép amit ma kihagytam a krimi háborúról. Volt csalóka képeknek való, vicces képek. Új leirásos történelmis poszt pornósztárok profilképek stb sok témakör ami még 10 posztra elég lett volna. De melóztam ma, meg túlzásba se akarok esni.:)
  • qqriq64 #11 2016. január 26. 23:01

    15
    @nagyarpi0011: A Zündapp leghíresebb és legjobb típusa egyébként a Grüne Elefant volt. Nézz utána.
    A BMW-vel párhuzamosan gyártottak sivatagi motorokat is az Afrika Korpsnak a K 750-est. Terepváltóval rükverccel oldalkocsikerékhajtással differenciálzárral. olajfékkel. A Zündapp név a Gyújtókészülék(zündapparat) névből származik.
    Csinálj róluk posztot írok hozzá néhány érdekességet.
  • Matula #12 2016. január 26. 23:03

    16
    @qqriq64: Akkor vagy 2 millós volt a motorod árban. Milyen évjárat? De lehet keveset mondtam. Egy oldalkocsis zündapp pár éve 4,5 milla volt a használtautón.
  • Árpi #14 2016. január 26. 23:03

    17
    @Matula: Csak nyugodtan! Nehogy besokallj! :)
  • Árpi #15 2016. január 26. 23:05

    18
    @qqriq64: Meglesz! De megám! :D
  • qqriq64 #13 2016. január 26. 23:08

    19
    @nagyarpi0011: A váltó nagyon megbízható. Nem kellett gumi Hardy tárcsa a kardánba mert a lánc elég rugalmasságot adott. A váltó nem tankváltó volt hanem mint az autóknál H sémájú.
    A K 750-nek nem ilyen volt a rükverc és a terepváltó miatt.
  • qqriq64 #16 2016. január 26. 23:11

    20
    @Matula: Nem derült ki az évjárata. 25ezerért adtam el és másnap vettem egy BMW R66-ost.
  • Matula #20 2016. január 26. 23:56

    21
    @qqriq64: 25 ezer forint? Mert akkor az régen ért sokat.
  • Matula #18 2016. január 26. 23:59

    22
    @nagyarpi0011: Nézd meg ha találsz ilyen motort milyen drága. Zündapp alig van eladó meg BMW. 40 es 50 es évekbeliek ritka drága motorok :)
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!