Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Az Avro Vulcan több mint két évtizeden keresztül uralta az égboltot.

A Nyugat nukleáris támadóerejének fontos képviselője volt a hidegháború idején. Ez a deltaszárnyú volt a legelegánsabb repülőgép, amit valaha is a fenyegető atomtámadás szolgálatába állítottak. A Vulcannak azonban más feladatai is voltak, hiszen hagyományos bombázóként is bizonyított. Az Avro 698 Vulcan az aerodinamika új fejezetét jelentette. A világ első delta- vagy háromszögszárnyú nagy repülőgépe volt. Szolgálatába állításával a brit légierő hatalmas lépést tett a csúcstechnológia irányába. Rendkívüli repülési teljesítményén kívül megjelenése is újdonságnak számított.

Kiemelkedő adottságokkal rendelkező és nagyon kedvelt repülőgép volt. Az atomháború rémképe egyre nyomasztóbbá vált, és ebben a Vulcannak kegyetlen szerepet szántak, mivel nukleáris támadások végrehajtására is alkalmas volt. Ezt a célt szolgálták a Vulcan ormótlan atom- és hidrogénbombái, majd valamivel később a "Blue Steel" (Kék acél) nagy hatótávolságú levegő-föld rakéta is. Az ötszemélyes Vulcan az 1982-es Falkland-szigeteki háborúban mint hagyományos bombázógép óriási hadisikereket ért el. Bombázáson kívül stratégiai radarfelderítésre is bevetették, mielőtt a nyolcvanas évek végén üzemen kívül helyezték őket. A nagy tömegű Vulcant egyedülálló deltaszárnya tette igen jó manőverezővé.

Funkció: stratégiai bombázó
Gyártó: Avro
Sorozatgyártás: 1955-1988
Rendszeresítők: Királyi Légierő (RAF)
Személyzet: 5 fős
Első felszállás: 1955
Szolgálatba állítás: 1955
Szolgálatból kivonva: 1980-as évek vége
Hajtómű: Bristol (Rolls-Royce) Olympus TL sugárhajtómű
Tolóerő: egyenként 88,99 kN
Max. sebesség: 1038 km/h
Hatótávolság: 5550 km mélyrepülésben teljes
Legnagyobb repülési magasság: 20 000 m

7 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!