Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

9 hozzászólás

  • KillHates 2017. március 2. 21:07

    1
    Hát így lesz meg a baj egy másodperc alatt. Itt volt kamera, Veronában nem... :(
  • pier79 #1 2017. március 3. 00:04

    2
    Veronában egész más történt , ne keverd a kettőt egy pakliba @KillHates:
  • Aztaaaa.. #2 2017. március 3. 01:14

    3

    @pier79: Igen, egyenlőre még mindig nem lehet tudni, hogy Veronában mi okozta a balesetet. Nagyon gyorsan az elalvási verzióra terelték a figyelmet. Ment a ködösítés rendesen. Csak kérdezem, hogy van közöttünk valaki, aki tudja, hogy miért gyulladt ki a busz? Napokig olyan verzióval álltak elő, hogy az ütközéskor keletkezett szikra okozhatta. Ezzel szemben, egy szabálytalanul elhelyezett lámpaoszlop volt a bűnös. A busz kiütötte a helyéből és a keletkezett elektromos szikra lobbantotta be a gázolajat. Az ilyen típusú szalagkorlát ütközéskor, mélységében 70 cm-t engedi le az útról a járműveket, majd visszatereli azokat az útra. Nos ebben a mélységben a szalagkorlát mellé nem telepíthető semmi. Ráadásul a pillérek közelében ez a típusú döngölt szalagkorlát már nem is alkalmazható, oda olyan kell, amelyik mélységében egy centi se engedi le az útról a járművet, hanem egyenesen visszalöki az útra, ezáltal megakadályozva a pillérrel történő frontális ütközést. Elfelejtették közölni az olaszok azt is, hogy a szalagkorlát sem látta el rendesen a feladatát, mert túlságosan megdőlt, így a jobb első kerék felugrott rá. Ez azért érdekes, mert a továbbiakban, mint egy sín, egyenesen nekivezette a buszt a korlátnak. A sofőrnek esélye sem lehetett erről a pályáról lekormányozni a buszt. Nos a fentiekből látszik, hogy miért lett ilyen súlyos a baleset. Nagyban felelős az olasz közlekedési hatóság is, nem volt véletlen a sok félinformáció. Mi okozhatta közvetlenül a balesete? Lehetett természetesen elalvás is, ezt sem lehet kizárni. Viszont vannak aggasztó jelek is. Az egyik képen a jobb első kerék látható a baleset után. A bekarikázott részen, akár egy durrdefekt nyomait is láthatjuk. Kérdés az, hogy mi volt előbb? A defekt és találkozás a szalagkorláttal, vagy találkozás a szalagkorláttal és defekt. Van egy másik aggasztó dolog, ez pedig nem más, mint egy létra. Találnak a baleset közelében egy létrát, aminek nincs gazdája. A másik képen látható. Ez leeshetett egy a busz előtt haladó másik járműről, vagy a hídon elhaladó kamionról is. Nem jutott el a nyilvánossághoz, hogy ezzel kapcsolatban mi volt a vizsgálat eredménye. További verzióként, szóba jöhetne a leszorításos baleset is, ennek bizonyításához azonban be kellett volna gyűjteni az autópályák felvételeit, hogy megállapítható legyen az adott időben, kik haladtak a pályán. Nincsenek felvételek, csak egy benzinkútról van, ahol éppen beáll a busz. Természetesen, sokat fog jelenteni a sofőr vallomása, amennyiben felépül, és tud majd vallomást tenni. Amíg nem derül ki pontosan, hogy mi történt, nem mondhatjuk azt, hogy elaludt a sofőr.
  • Aztaaaa.. 2017. március 3. 01:15

    4

  • KillHates #2 2017. március 3. 05:49

    5
    @pier79: Bocsáss meg, de nem állítottam, hogy elaludt volna a sofőr. kalap
    Csak annyit, hogy talán nem menne most a találgatás, ha lett volna kamera (és a megfelelő fekete doboz) a buszban.
  • Inhouse 2017. március 3. 10:12

    6
    Próbáltatok már szikrával gázolajat begyújtani?
  • Sajnos 2017. március 3. 10:25

    7
    A sofőr is ember, neki is kell aludni!
  • thrasher 2017. március 3. 14:08

    8
    Az biztos, hogy műszaki hibára nem hivatkozhat :D
  • Aztaaaa.. #1 2017. március 3. 15:44

    9
    @KillHates: Érthető volt az írásod, Én is pont arra gondoltam, ha lett volna kamera most lehet könnyebb lenne megállapítani, hogy mi történt. Az is tény viszont, hogy csak akkor, ha nem ég szénné az is a tűzben.
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!