Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

kaminos gyorsulási

24 hozzászólás

  • laci42 szeptember 23. 19:15

    1
    Bezzeg ott nem jelennek meg a bősz környezetvédők.
  • AsconaB szeptember 23. 19:17

    2
    Menj a csába környezetvédelem! rotfl Traktor pulling-on is ilyen szépen mentek a vasak. De a Dutra ellopta a show-t... :D
  • Ruszki #2 szeptember 23. 19:34

    3

    @AsconaB: nekem idén ez is kimarad sok mással együtt
  • kléni szeptember 23. 19:35

    4
    Azért valaki tudja hogy megy ez valójában? Fogyasztás nagy lehet, de nekem kissé úgy tűnik ez csak színezett füstgáz tuning részeként, az meg nemfeltétlen ártalmas.
  • woody szeptember 23. 20:16

    5
    Überbrutál
  • Az_Úr #2 szeptember 23. 20:31

    6
    @AsconaB: Valaki egyszer elmagyarázhatná miért volt akkora nagy szám a Steiger és a Dutra. Steiger amerikai koppintás, a Dutra meg kívülről egy nagyon elcseszett gnómnak tűnik, oké, hogy sokoldalú volt, de akkor is borzalmas a kor "nyugati" típusaihoz képest. (falusi múlttal amúgy szeretem a régi gépeket)
  • Az_Úr szeptember 23. 20:38

    7

    Saját fotók
  • Az_Úr szeptember 23. 20:38

    8

  • Az_Úr szeptember 23. 20:38

    9

  • Az_Úr szeptember 23. 20:42

    10

  • Ruszki #6 szeptember 23. 21:16

    11
    @Az_Úr: a Steiger licences gépek örök mint a nyomorúság. Dutra meg egy egész jól átgondolt konstrukció sok sok megoldása került ilyen olyan mód a fejlett nyugatra és él/t tovább
    De lehetne említeni itt a xerion traktorokat is azok alapjául egy magyar fejlesztés szolgált aminek a tervei kikerültek .....
  • zsoltee #10 szeptember 24. 01:01

    12
    @Az_Úr: Kaposváron láttam egy gépet jó pár éve amin egy bszott nagy vörös csillag fittyeget, Anno meg volt szerencsém egy körömös Hoffferen üllni, sajna csak üllni rotfl
  • mBardos76 szeptember 24. 10:11

    13
    Azért nem semmi ahogy meg emelik az egyik első kereket ;)
  • _V_ #6 szeptember 24. 10:22

    14
    @Az_Úr: Ahogy Ruszki írta, a Steiger kitűnő gép. Jobb, mint a Cougar, amiről "másolták". Rengeteg ponton fejlesztették. Hűtés, olajozás, stb. A Dutra pedig egy rendhagyó gép a különös kinézete miatt, de épp ez benne a legjobb, mivel a súlyelosztása sokkal jobb, mint a legtöbb traktornak. Ezek egyszerűen kiváló gépek. Nem a kinézet volt a lényeg, hanem a terhelhetőség és a megbízhatóság. Abban pedig páratlanok. Ismerek olyat, akinek van új John Deere traktora és tart még a telepen Steigert is, ha esetleg a Deere nem lenne elég a munkára... Ez azért sokat elmond.
  • Az_Úr #11 szeptember 24. 19:27

    15
    @Ruszki: @_V_: Tényleg csak kíváncsi voltam, mert itthon mindig is az volt a meggyőződés, hogy ami a mienk az jó, a többi csak sz_arabb lehet. :)
    Gyerekkorban ahol laktunk, az utca végén volt egy gazdálkodónak a telephelye, 2 MTZ, egy ezeréves Ford, volt Dutrája is és később a tsz-től asszem megvette az egyik Steigert.
    Az MTZ-k mentek, a Ford egyhuzamban, azon volt homlokrakodó, ásókanál, minden, egyuzamban használta télen-nyáron.
    A Steigerrel sokat küzdött, hajnalban full gázzal indította, a fél falu szívrohammal ébredt, állítólag azért, hogy nehogy tönkremenjen a turbó, mégis tönrement, korva sokba került neki.
    A Dutrával meg mindennek nekiment, házfalnak, kerítésnek, stb. rettegtek a falubeliek ha úton volt a faszi. rotfl.
    Egyszer kérdeztük tőle melyik a legjobb, azt mondta a Ford és csak a Ford.
    Természetes tisztában vagyok vele mennyire fontos a karbantartás, sz_raból nem lehet várat építeni, gondolom a Steigert sem azért adták el, mert toppon volt.
    Nincsen összehasonlítási alapom, nem ismerem közelről ezeket a régi gépeket, csak a anno a külföldre került rokonok beszámolóiból, hogy már a 80-as években milyen technikában ültek odakint. Miközben idehaza még reluxás orosz kombájnnal arattak, stb.
    Egyszer ültem Steiger-ben, nagyon régen, akkor is majdnem kivittem valami kandelábert, nem voltam túlzottan elragadtatva tőle.
    A mai traktorok luxuscikkek, havernak Fendt-jei vannak, néha hobbiból segítek neki ezt-azt hordani ha van időm, de azt tudom bődületes összegeket költ rájuk.
    Amikor 2 éves trakiban elkopik valami tengely, az nagyon komoly anyagminőséget feltételez...
    Csak ennyi, kíváncsi voltam, érdekelt, gondoltam olyanoktól kérdezek, akik értenek is hozzá like
  • Grenadírf4ls #1 szeptember 24. 19:28

    16

    @laci42:
  • laci42 #16 szeptember 24. 19:38

    17
    @Grenadírf4ls: Azok a sofőrök megennék reggelire :)
  • Gyuluska szeptember 24. 22:37

    18
    Most hétvégén Dutra találkozó Kiskőrösön.
  • Ruszki #15 szeptember 25. 08:51

    19

    @Az_Úr: oh a Fendt a traktorok mercije ez nem kérdés. Amikor megállt alattam a egy 716 vario potkocsistul és csak félig tudtam kifordulni rendes alsóbbrendű útra volt ám cirkusz de a rendőrök voltak jofejek a sorba ami összejött. Akkor egy 10en pár ezer Ft jeladón faszoskodott a főnökség. 1 évre rá 936os besült a dugó az is nevetséges hogy egy MAN teherautó motor van benne gyárilag. Kisebb dugóval mint az MTZ-é.
    Dutra tényleg a súlyelosztás miatt lett olyan amilyen viszont kiváló gép.Sajnállatos hogy a steiger traktorokat nem.igazan fejlesztették. Tudok olyan vállalkozót akinek JohnDeere motoros lett a Rába mert nem.kapni hozzá már sokmindent. Ezt akarta akarja meglovagolnia HUNtractor is régi Rábákat alakitanak át perkins motor hozzá való automat váltóval cirka 30 milla környékén van.

    Meglátásom szerint a modern erőgépek egyik nagy baja a túlbonyolitottság és feleslegesen sok szenzor és érzékelő
  • pixel #4 szeptember 25. 13:40

    20
    @kléni: Az kérlekszépen a nem tökéletesen elégett gázolaj. Semmilyen színezett füstgázról nincs szó.
  • kléni #20 szeptember 25. 19:34

    21
    @pixel: És akkor miért van hogy néhány kamionnál feketébb máshol meg nem? Mitől függ ez? És alapból mire jó hogy másabb? :D
  • Az_Úr #19 szeptember 25. 20:55

    22
    @Ruszki: Hát, megdöbbentő egy laikus számára mennyire fejlettek ezek az új traktorok, kényelem, kezelhetőség, kismillió beállítás, de mintha ezen versengenének a gyártók és a megbízhatóság háttérbe szorulna. (talán szándékosan, ki tudja)
    Magam részéről nem tudnak megfogni ezek a csiribiri dolgok, mennyi pénzt hoz és visz, nekem csak ennyi a lényeg.
    De nagyon értékelem azokat, akik a szakmájukat szívből tudják csinálni, a mi családunk jópár évtizede fuvarozik, de még a nyerges típusokat sem ismerem, csak jó vétel volt, vagy rossz, ezen kívül annyira nem tud érdekelni sajnos. :(
  • Ruszki #22 szeptember 27. 05:40

    23
    @Az_Úr: pedig ott se mindegy a márka meg a méretek furgonozni már nem éri meg, 7,5tonnas sokszor bizonyul kicsinek de ahoz kevés hogy nyerges vigye . Viszont a fuvarozasba kell tartani az euro normákat különben sok helyre nem lehetne menni. Nyergesbol a scania és Volvo van a toppon talán az új dafoknak sikerül felkavarni a pocsolyát
  • Grenadírf4ls #17 szeptember 29. 19:27

    24
    @laci42: Nem kár érte :D
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!