Azért valaki tudja hogy megy ez valójában? Fogyasztás nagy lehet, de nekem kissé úgy tűnik ez csak színezett füstgáz tuning részeként, az meg nemfeltétlen ártalmas.
@AsconaB: Valaki egyszer elmagyarázhatná miért volt akkora nagy szám a Steiger és a Dutra. Steiger amerikai koppintás, a Dutra meg kívülről egy nagyon elcseszett gnómnak tűnik, oké, hogy sokoldalú volt, de akkor is borzalmas a kor "nyugati" típusaihoz képest. (falusi múlttal amúgy szeretem a régi gépeket)
@Az_Úr: a Steiger licences gépek örök mint a nyomorúság. Dutra meg egy egész jól átgondolt konstrukció sok sok megoldása került ilyen olyan mód a fejlett nyugatra és él/t tovább
De lehetne említeni itt a xerion traktorokat is azok alapjául egy magyar fejlesztés szolgált aminek a tervei kikerültek .....
@Az_Úr: Kaposváron láttam egy gépet jó pár éve amin egy bszott nagy vörös csillag fittyeget, Anno meg volt szerencsém egy körömös Hoffferen üllni, sajna csak üllni
@Az_Úr: Ahogy Ruszki írta, a Steiger kitűnő gép. Jobb, mint a Cougar, amiről "másolták". Rengeteg ponton fejlesztették. Hűtés, olajozás, stb. A Dutra pedig egy rendhagyó gép a különös kinézete miatt, de épp ez benne a legjobb, mivel a súlyelosztása sokkal jobb, mint a legtöbb traktornak. Ezek egyszerűen kiváló gépek. Nem a kinézet volt a lényeg, hanem a terhelhetőség és a megbízhatóság. Abban pedig páratlanok. Ismerek olyat, akinek van új John Deere traktora és tart még a telepen Steigert is, ha esetleg a Deere nem lenne elég a munkára... Ez azért sokat elmond.
@Ruszki: @_V_: Tényleg csak kíváncsi voltam, mert itthon mindig is az volt a meggyőződés, hogy ami a mienk az jó, a többi csak sz_arabb lehet.
Gyerekkorban ahol laktunk, az utca végén volt egy gazdálkodónak a telephelye, 2 MTZ, egy ezeréves Ford, volt Dutrája is és később a tsz-től asszem megvette az egyik Steigert.
Az MTZ-k mentek, a Ford egyhuzamban, azon volt homlokrakodó, ásókanál, minden, egyuzamban használta télen-nyáron.
A Steigerrel sokat küzdött, hajnalban full gázzal indította, a fél falu szívrohammal ébredt, állítólag azért, hogy nehogy tönkremenjen a turbó, mégis tönrement, korva sokba került neki.
A Dutrával meg mindennek nekiment, házfalnak, kerítésnek, stb. rettegtek a falubeliek ha úton volt a faszi. .
Egyszer kérdeztük tőle melyik a legjobb, azt mondta a Ford és csak a Ford.
Természetes tisztában vagyok vele mennyire fontos a karbantartás, sz_raból nem lehet várat építeni, gondolom a Steigert sem azért adták el, mert toppon volt.
Nincsen összehasonlítási alapom, nem ismerem közelről ezeket a régi gépeket, csak a anno a külföldre került rokonok beszámolóiból, hogy már a 80-as években milyen technikában ültek odakint. Miközben idehaza még reluxás orosz kombájnnal arattak, stb.
Egyszer ültem Steiger-ben, nagyon régen, akkor is majdnem kivittem valami kandelábert, nem voltam túlzottan elragadtatva tőle.
A mai traktorok luxuscikkek, havernak Fendt-jei vannak, néha hobbiból segítek neki ezt-azt hordani ha van időm, de azt tudom bődületes összegeket költ rájuk.
Amikor 2 éves trakiban elkopik valami tengely, az nagyon komoly anyagminőséget feltételez...
Csak ennyi, kíváncsi voltam, érdekelt, gondoltam olyanoktól kérdezek, akik értenek is hozzá
@Az_Úr: oh a Fendt a traktorok mercije ez nem kérdés. Amikor megállt alattam a egy 716 vario potkocsistul és csak félig tudtam kifordulni rendes alsóbbrendű útra volt ám cirkusz de a rendőrök voltak jofejek a sorba ami összejött. Akkor egy 10en pár ezer Ft jeladón faszoskodott a főnökség. 1 évre rá 936os besült a dugó az is nevetséges hogy egy MAN teherautó motor van benne gyárilag. Kisebb dugóval mint az MTZ-é.
Dutra tényleg a súlyelosztás miatt lett olyan amilyen viszont kiváló gép.Sajnállatos hogy a steiger traktorokat nem.igazan fejlesztették. Tudok olyan vállalkozót akinek JohnDeere motoros lett a Rába mert nem.kapni hozzá már sokmindent. Ezt akarta akarja meglovagolnia HUNtractor is régi Rábákat alakitanak át perkins motor hozzá való automat váltóval cirka 30 milla környékén van.
Meglátásom szerint a modern erőgépek egyik nagy baja a túlbonyolitottság és feleslegesen sok szenzor és érzékelő
@Ruszki: Hát, megdöbbentő egy laikus számára mennyire fejlettek ezek az új traktorok, kényelem, kezelhetőség, kismillió beállítás, de mintha ezen versengenének a gyártók és a megbízhatóság háttérbe szorulna. (talán szándékosan, ki tudja)
Magam részéről nem tudnak megfogni ezek a csiribiri dolgok, mennyi pénzt hoz és visz, nekem csak ennyi a lényeg.
De nagyon értékelem azokat, akik a szakmájukat szívből tudják csinálni, a mi családunk jópár évtizede fuvarozik, de még a nyerges típusokat sem ismerem, csak jó vétel volt, vagy rossz, ezen kívül annyira nem tud érdekelni sajnos.
@Az_Úr: pedig ott se mindegy a márka meg a méretek furgonozni már nem éri meg, 7,5tonnas sokszor bizonyul kicsinek de ahoz kevés hogy nyerges vigye . Viszont a fuvarozasba kell tartani az euro normákat különben sok helyre nem lehetne menni. Nyergesbol a scania és Volvo van a toppon talán az új dafoknak sikerül felkavarni a pocsolyát
laci42 2021. szeptember 23. 19:15
12