Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Nem szép, de legalább csúnya. 

Na meg hasznos !

A T-174/2 jelű gép egy magajáró, forgótornyos rakodó, amely az iparban és mezőgazdaságban adódó különféle rakodási, ásási munkák végzésére alkalmas. A gép fő szerkezeti egységét a hordozókocsi képezi. A kocsi vázának két főtartóját és ezeket összekötő kereszttartókat lemezből hegesztett, szekrényes kivitelben készítették. A lemezből hegesztett szekrényes kialakítású mellső és hátsó kereszttartók alkotják a tengelytesteket. A hátsó, merev tengelytesthez csatlakozik a két kitámasztó láb kereszttartója. A mellső tengelytesthez hidraulikus munkahengereken keresztül csatlakoznak a hajtott és kormányzott kerekek. Az összkerékhajtású futóművet mind a négy kerékre ható, két­körös, hidropneumatikus üzemi fékkel és egy rugóterhelésű, levegőoldású mechanikus kézifékkel szerelték fel.

Az alváz forgózsámolyához kapcsolódik a felépítmény vázszerkezete, ezen van elhelyezve az alap- és pótgémből álló gémszerkezet, a hidraulikus szerelvények, a vezetőfülke, a gép hajtását szolgáló dízelmotor és a mechanikus hajtáselemek. A forgókoszorú középvonalában elhelyezett királytengelyről a hajtás szöghajtóművön és osztóművön, majd kardántengelyen és biztonsági tengelykapcsolón keresztül jut a mellső és hátsó differenciálműbe. A felépítményt acéllemez-burkolattal borították, melyre kétoldalt három, felül egy nyitható ajtót helyeztek el. A gép hajtására a felépítményen hosszirányban elhelyezett 2 hengeres, léghűtéses dízelmotor szolgál. A motor és a járószerkezet hajtása közé beépített, centrifugális tengelykapcsolóval ellátott, hármas ékszíjtárcsáról kapja a hajtást a motor tengelyével párhuzamosan elhelyezett olajszivattyú és a forgatómű közös tengelye. A TGL-10 887 típusú fogaskerék-szivattyú biztosítja a hidraulikus elemek olajszükségletét. A felépítmény kétirányú forgatását egy redukáló hajtóművel és irányváltóval egybeépített mechanikus forgatómű végzi. A redukáló hajtómű kimenőtengelyére épített automatikus működésű szalagfékes fékszerkezet a torony rögzítésére szolgál. A felépítmény vázszerkezetére csavarkötéssel rögzítették a gémfelfüggesztés hordozóvázát képező támasztóbakokat, amelyeknek belső oldalán van elhelyezve a vezérlőtömb a vezérlőelemekkel. A tartóbak oldalain ágyazott csuklós szemekhez csatlakozik a villaszerűen kiképzett gémtörzs. A gémtörzset két párhuzamosan kapcsolt, kettős működésű hidraulikus munkahenger működteti. A munkahengerek olajvezetékei süllyedésszabályozó és csőtörésgátló szelepekkel vannak felszerelve.

Adatok

Motor típusa: 2 KDV 14,5 SAL dízelmotor
Teljesítménye: 34 LE 25kW /
Hűtési rendszer: léghűtéses
Tengelykapcsoló: centrifugális
Kormányberendezés típusa: hidraulikus szervokormány
Fékberendezés típusa: hidropneumatikus, 4 kerékre hat
Elektromos berendezések feszültsége: 12 V
Hidraulikus rendszer maximális nyomása: 140 bar
Hidraulikus szivattyúk száma: 1
Hidraulikus szivattyú típusa: 10/160 TGL-10 887
Szivattyú névleges fordulatszáma: 1450 fordulat/perc
Szállítási teljesítménye: 86,2 dm3/min

Hidraulikus munkahengerek száma:
-gémszerkezeten: 3 db
-többkanalas markolóvázon: 5 db
-markoló-alapvázon: 2 db

Névleges emelőképesség: 9,45 kN
Terhelő nyomaték: 57,0 kNm

Tengelyek száma: 2 db
Hajtott tengelyek száma: 2 db
Legnagyobb haladási sebesség: 18 km/h

Méret és súlyadatok

Legnagyobb hosszúság: 6800 mm
Legnagyobb szélesség: 2640 mm
Legnagyobb magasság: 2600 mm
Rakodógép tömege: 7190 kg
Maximális gémkinyúlás: 6030 mm

Legnagyobb emelési magasság: 7170 mm
Legnagyobb munkaszélesség: 4150 mm
Tengelytávolság: 2350 mm
Nyomtávolság: 2120 mm

Forrás: mezogeparchivum.hu, wikipedia.de

21 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!