Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Hatalmas gép ez is! :yeah:

A monstrumot 1973-ban építette a General Motors Diesel Division a Terex megbízásából.A nagyközönség számára 1974-ben a Las Vegas-i bányászati kiállításon mutatkozott be. Bár az embereket lenyűgözte a Titan mérete, de mégsem érkezett rá elegendő megrendelés ahhoz, hogy a gép sorozatgyártását beindítsák, így csak ez az egy darab készült el belőle.1975 januárjában 1,5 millió dollárért megvásárolta a dömpert a Kaiser Steel bányászati társaság és a gépet a Kanada-i Eagle Mountain bányájukba helyezték.Bár a Titan nem volt túl megbízható és gyakran lerobbant, az ott töltött majdnem 4 évnyi szolgálat alatt, mintegy 3,5 millió tonna földet szállított, ami igen szép mennyiségnek mondható.1978-ban a Kaiser Steel az Eagle Montain bánya eladása után áthelyezte az óriást a Sparwood-i bányájukba, ahol 1983-ig dolgozott az eredeti zöld színében, mivel ekkor ezt a bányát is eladta a Kaiser Steel, de ezuttal a géppel együtt.A Titan-t a Westar Mining bányászati társaság vette meg és átfestette kék és sárga színűre.1991-ben aztán a Westar társaság befejezte a tevékenységét és nyugdíjba vonult, így az óriást a bányával együtt eladták a Teck Corporation-nek,akik a megnövekedett üzemanyagárak miatt csak egy évig használták és 1992 végén ingyen eladományozták Sparwood településnek, hogy az ott végzett bányászati tevékenység emlékéül kiállítsák a Titan-t.1993-ban visszafestették az gyári lime zöld színére, hogy eredeti valójában csodálhassák meg az emberek a gigászi gépet.
Adatok
Önsúlya: 231,1 tonna
Össztömeg: 548,6 tonna
Hossza: 20,35 méter
Szélessége: 7,80 méter
Magassága: 6,88 méter
Teljesítmény: Egy EMD 16-645E4 16 hengeres, 169,49 literes , 3297 lóerős motor.
A motor önsúlya: 16,5 tonna
A Titan 25 éven át tartotta a legnagyobb teherbírással bíró dömper rekordját, amikor 1998-ban a Caterpillar 797 megdöntötte 363 tonnás teherbírásával.Azóta ezt a rekordot is számos cég megdöntötte, jelenleg a Belaz 75710 a csúcstartó a maga 450 tonnás teherbírásával.

16 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!