Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Ez már nem is hajó, ez egy úszó sziget ! 

A Pioneering Spirit (régebbi nevén Pieter Schelte) Jelenleg a világ legnagyobb hajója, melynek a svájci székhelyű Allseas a tulajdonosa és a Dél-Kóreai Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering építette.

A gigászi hajót 2010-ben kezdték építeni Dél-Kóreában, ahonnan 2013. január 26.-án, félkész, de már úszóképes állapotban áthajóztatták egy Rotterdam-i kikötőbe, itt még további két évet töltöt el a hajó, mire teljesen üzemképes lett.

A Spiritet 2015. január 8.-án avatták fel, de még majdnem egy evig nem került használatba, mivel különböző teszteket és kisebb javításra szoruló dolgokat még el kellett végezni rajta.

Első megbízatását 2016 elején kapta a kanadai Talisman Energy Inc.-től. Feladata az volt, hogy a Talisman norvég partok mellett lévő olajfúró platformjait partra szállítsa.

Következő útjára, mely a Brit Északi-tengerhez vezetett idén nyár elején került sor, s melynek oka, hogy a Shell UK-tól a hasonló megbízást kapott, mint a kanadai Talisman Energy-től. Ezuttal is óriási olajfúró platformok partra szállítása a feladata a hajóóriásnak.

A névváltás

Pieter Schelte Hareema a Waffen SS tagja volt a Második Világháborúban, főként kelet-európai zsidókat üldözött. Ugyan elítélték, mint háborús bűnös, de viszonylag hamar kiszabadult a börtönből, és Venezuelában indított hajózási vállalkozást.

A monstrumhajót a fia, Edward Heerema nevezte el róla. Most már ő vezeti az Allseas nevű hajózási társaságot.

Holland és brit zsidó vezetők ezt felháborítónak tartották és tüntetéseket szerveztek az "antiszemita" hajó ellen, "mert szerintük érthetetlen, miért neveznek el egy hajót egy háborús bűnösről, főleg azok után, hogy nemrég muszlim terroristák ütöttek rajta egy párizsi kóserbolton, illetve nemrég ünnepelték Auschwitz felszabadításának hetvenedik évfordulóját is".

A nyomásnak engedve végül átkeresztelték a hajót Pioneering Spirit -re.

Adatok

Tulajdonos: Allseas
Üzemeltető: Allseas Marine Contractors
Építő: Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering
Első indítás: 2013. január 26.

Súlya: 403.342 tonna

Vízkiszorítás: 900.000 tonna

Hosszúsága:
-Legrövidebb: 382 m
-Leghosszabb: 477 m
Szélessége: 124 m
Legnagyobb merülési mélység: 27 m
Elülső emelési kapacitás: 48.000 tonna
Hátsó emelési kapacitás: 25.000 tonna

Meghajtás

Motor:

9 darab MAN dízel generátor, ebből 8 darab 20V32/44CR (egyenként 11.200 kW) és 1 darab 9L32/44CR (5.040 kW)
(a 9 darab együtt 94.640 kW, azaz 126.817 LE) és további 12 darab Rolls-Royce UUC 455 azimut turbina, egyenként 5.500 kW, azaz 7.370 LE teljesítménnyel, így összesen 192.817 Lóerő teljesítmény leadására képesek.

Végsebesség: 26 km/ó

Ára: nagyjából 3 milliárd(!) euró.

[span.marker]Külön köszönet KillHates-nek az ötletért és Kinglognak, azaz Fülesnek a sok-sok segítségért !!![/span]

9 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!