Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Autóknál előfordul, egy hiba miatt visszahívnak pár darabot, a GM ezt próbálta elkerülni! :|

Az ügy kulcsszereplője pedig maga a gyújtáskapcsoló! A GM már évek óta tudta (hisz tesztelők, mérnökök, szervizesek) jelentették, hogy a gyújtáskulcs visszaugrik menet közben alapállásba. Ez talán kis problémának tűnik (GM is így gondolta), azonban sorra történtek a halálos balesetek. Ember úgy gondolná ebből nem lehet gond, hisz leáll csak a motor. Igen de vele együtt kikapcsolódik minden elektronika, elektromos szervók (kormány, fék), a segédberendezések (ABS, ASR, ESP), valamint a védelmi eszközök is némák maradnak mint a légzsákok. Igazából az utóbbiak miatt történtek a halálesetek is szép számmal. A vizsgálódó rendőröknek rendre feltűnt , hogy a légzsákok nem nyíltak ki bizonyos autótípusoknál (Cobalt). Ezt jelentették is.
A GM egyszerűen lerázta az ügyet, azt állították, hogy a kulcskarikára szerelt többi kulcs súlya fordítja vissza alapállapotba a berendezést! (???) Ezért ki is adtak egy javító kittet hozzá. Később előálltak egy rugó cserével, amely a korábbi gyenge rugót váltotta fel, mert azt gondolták amiatt ugrik át a kapcsoló.
Azonban tovább folytatódtak a balesetek és halálesetek (jelenleg közel 180-at vizsgálnak), amit próbáltak elbagatelizálni (mert számításaik szerint olcsóbbra jött ki a kártérítés, mint a javítás), ami akkora közfelháborodást váltott ki, hogy kénytelenek voltak meghátrálni. Visszahívtak közel 1 millió autót, de menet közben kiderült, hogy további típusok is érintettek még Európában is. (Opel GT, Zafira Tourer lásd videó)
Összességében GM rekorder lett idén a visszahívások terén, szinte minden típust érintett valami probléma így elérték a 20 milliós visszahívást amiből 8.4 millió csak a gyújtáskapcsolóval kapcsolatos hiba! Elképesztő!

12 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!