Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.

Számomra ez egy kicsit személyes poszt, ugyanis volt szerencsém vezetni, illetve ebben a teherautóban dolgozni édesapám oldalán.

A Csepel Autógyár egyik utolsó típusa, mely a '90-es évek elején került kifejlesztésre.

A jármű Turbo-Intercooleres Cummins motorral készült, a fülkét a finn SISU gyártól vették. A merev első és hátsó hidat a Rába gyártotta. A ZF 16S-150 típusú sebességváltó közvetlenül a motorra épült, egy Csepel 082.54 membránrugós tengelykapcsoló közbeiktatásával. A kardántengelyek GWB gyártmányúak.

Felfüggesztése elől parabolarugós, hátul légrugós, tengelyvezető rudas megoldással, elől-hátul teleszkóp lengéscsillapítóval. Kormányműve Csepel-Bendix C 500.02 típusú hidraulikus szervókormány. Alváza szegecselt létraváz.

Fülkéje két soros, két üléses, a vezetőnek és a kísérőnek is fekvőhely áll rendelkezésére.

Készült belőle egy darab D-755.15 típusú 4x4 kerékképletű dupla SISU fülkés tűzoltó kivitel is.

Most pedig az én személyes történetem és véleményem a teherautóról:

2013 tavaszán édesapám állást kapott egy felsőpakonyi cégnél és sok másik teherautó mellett ez volt az egyik, amivel dolgozott. Általában egy csepeli székhelyű cégtől (cégnevet inkább nem mondok) szállított trafókat szendrőre, én pedig rendszeresen eljártam vele segíteni a trafókat le meg felpakolni és volt szerencsém vezetgetni is néha. Edesapám 2014-ben egy jobb állásajánlatot kapott, így otthagyta a céget, de se én, se ő nem felejtette el ezt a nagyszerű autót.

A teherautót egyébként a cég tulaja állítása szerint egy veszprémi színháztól vásárolta. Az eredeti dobozt leszedette róla és ponyvásra cserélte, így ma sajnos nem a teljesen eredei formájában látható (már ha látható ?). Tudtommal a teherautó jelenleg a csepeli cégnél végez belső munkákat, azaz átszállításokat két belső gyárépület között.

Az autóról pedig az első dolog, ami eszembe jut, hogy egyszerűen nagyszerű ! Vezettem már V8-as scania-t is, de ez a teherautó sokkal kényelmesebb, csendesebb, feszesebb, és finomabb volt még annál is ! Az ereje természetesen nem mérhető egy olyan 16.400 köbcentis monstruméhoz, de a 331 lóerős motorja bőven elég volt. Sőt, kifejezetten erős volt, sose szenvedett egy lejtőn se vagy előzés közben. Szóval ez egy kellemes csalódás volt nekem a cummins motorral kapcsolatban. (Sokan mondják, hogy gyengék. ) A tulaj mindig hangoztatta is, hogy sose adná el, mert annyira jó gép !

Adatok

Gyártó vállalat: Csepel Autógyár
Típus: Csepel D-755.20
Gyártott darabszám: 1

Méret és tömegadatok

Hosszúság: 8.590 mm
Szélesség: 2.500 mm
Magasság:
-3.380 mm (fülke)
-3.650 mm (doboz)
Hasmagasság: 200 mm
Nyomtáv (elől/hátul): 2.010 mm/1.820 mm
Tengelytáv: 5.105 mm

Össz. gördülőtömeg: 16.300 kg
Saját tömeg: 8.200 kg
Szállítható tömeg: 8.100 kg
Vontatható tömeg: 23.700 kg

Meghajtás

Motor típusa: Cummins L10 LTAA 10-325-10
Motor rendszere: Dízelüzemű, vízhűtéses
Hengerek elrendezése/száma: soros/6
Max. teljesítmény(kw/Le): 239/331
Max. sebesség műúton: 102 km/h
Sebességváltómű: 16 fokozatú, kézikapcsolású
Tengelykapcsoló: egytárcsás, száraz
Fékrendszer: kétkörös nyomólégfék, elöl-hátul fékerőszabályozó, ABS
Elektromos rendszer: 24 V
Fajlagos teljesítmény: 8,9 kw/t

Egyéb adatok

Kerékképlet: 4x2
Hatótáv műúton: 1.600 km
Terepszög elől/hátul: 22°/10°
Üzemanyagtartály térfogata: 500 l
Lejtőmászó képesség: 20,1°
Kerékabroncsok száma/mérete: 6+1/275/80 R22,5

Forrás: csepel-sziget.hu, alexmiedema.nl

U.i. : Elnézést, hogy a képeken vízjel van, de csak ilyet találtam róla. Voltak saját képeim, de az SD kártya megsérült, amin rajta voltak, így sajnos csak ilyen képekkel szolgálhatok.

8 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!