Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
 

A hajót a luxemburgi székhelyű Jan De Nul rendelte a spanyol Construcciones Navales del Norte Sestao-tól 2007-ben és 9 hónappal a megrendelés után 2008. július 4-én tették előszőr vízre az óriást. Ezt követően még majdnem fél évig dolgoztak a hajón, hogy teljesen kész legyen, így 2009 elején felavatták a monstrumot és megkezdhette munkálatait.

És hogy hogyan dolgozik a Cristóbal Colón?

A monstrum kettő darab egyenként 155 méter hosszú és 1,3 méter csőátmérőjű kotróval szívja fel az iszapot a tengerfenékről a 46000 köbméteres tárolójába, ahonnan egy másik szivattyú - ha a helyzet, avagy a munka úgy kívánja - képes kilőni egy megadott pontra, így akár szigeteket hozva létre. (Ilyen megoldást láthattunk a Dubai pálmasziget készítésekor. )

És természetesen az óriási hajóhoz óriási szivattyúk dukálnak, ezért nem is olyan meglepő,hogy a teljesítményük egyenként 6500 kW! De ez még mindig csak a szívóerőt biztosítja, az iszap kinyomásáról már még erősebb 8000 kW-os pumpák gondoskodnak, melyekkel képes kilőni az 1,3 méter átmérőjű csőből akár 60 méterre is a korábban a tárolótartájokba felszívott iszapot. A hajó és a szivattyúk teljesítménye is egyaránt rekordot döntött az osztályában, mivel a második legnagyobb ilyen hajónál a Vasco da Gama-nál bő 40%-al nagyobb a hajó teljesítménye és mérete is.

Adatok

Önsúlya: 59466 tonna
Hordképessége: 78386 tonna
Hossza: 223 m
Szélessége: 41 m
Merülése (töltve): 15.15 m

Motor: 2 darab MAN B&W 48-60, négyütemű, 16 hengeres.
Motor teljesítménye: 2x 25728 LE (19,200kW), azaz 51456 Le (38400 kW)

Szivattyú teljesítménye: 2x 6500 kW
Pumpa teljesítménye: 2x 8000 kW

Tároló űrmérete: 46000 köbméter
Max. kotrási mélység: 155 m
Végsebssége: 33 km/ó

Köszönet az ötletért Kinglognak !

13 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!