Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A Nova harmadik generációját 1968-tól 1974-ig gyártották.
Izomautó kedvelőknek kötelező ! De másoknak is ! :D :yeah:

1968
Az 1968-as modelt teljesen újratervezték elődeihez képest. A tengelytávot 282 cm-re növelték. A Coupe változat ezzel szemben csupán 1 hüvelykel, azaz 2,45 centiméterrel lett rövidebb négyajtós testvérénél. A Chevrolet a kereslet hiányában teljesen megszüntette a kombi autók gyártását, illetve a négyajtós változatok gyártási mennyiségét is csökkentette. A forma újragondolása mellett a teknikai részről sem feletkeztek meg a tervezők, az autó új vázszerkezete és korszerűbb tengelyei, fékei, illetve felfüggesztése feszesebb úttartást és stabilabb manőverezhetőséget tett lehetővé, így méltó ellenfele lett az akkoriban igen népszerű Dodge, Plymouth és Ford kupéknak. Ennek ellenére a Chevrolet elkövette azt a hibát, hogy az autokat túl gyenge motorral kezdte árusítani, mint például 3,1 vagy a még gyengébb 2,51 literes változatban. Ezek miatt az értékesítés az 1968-as év végére a kezdeti menniység felére csökkent, ekkor döntött úgy a Chevrolet, hogy új, nagyobb teljesítményű motorok tervezésébe és gyártásába kezdenek. Az első nagyobb motor egy 4,1 literes, hat hengeres volt, ezt követte az 5,03 literes és 5,36 literes V8-as. A nagyobb motorok bevezetése azonnali javulást mutatott az autók értékesítésében, így nem is volt kérdés, hogy még tovább fokozzák a teljesítményt. Már az 1968-as év végén bemutattát a Nova Super Sport-ot, azaz az SS változatot, mely a valaha gyártott egyik legkisebb izomautó lett. Az SS változat egy hatalmas 6,5 literes "Big Block"-ot kapott, mely 350 lóerő leadására volt képes, illetve egy kisebb 5,7 literes motorral is lehetett kapni, ami 295 lóerős volt. Az SS változatokat lehetett rendelni M-21-es gyorskapcsolású négyfokozatos kézi, M22 "Kő daráló" nagy teherbírású négyfokozatú kézi vagy három sebességes Turbo-Hydromatic 400 automata váltóval. Összesen 17.564 darab SS kupét adtak el 1968 és 1972 között.
1969
1969-ben, mint a legtöbb GM járműbe, úgy a novába is zárt kormányoszlopot szereltek, emellett a régi kéttorkú helyett korszerűbb négytorkú karburátorokat, melyekkel 25 lóerő teljesítménynövekedést értek el. Az SS sikereire való tekintettel már a sima kupé is kapható volt 5,7 literes motorral. A nagyobb erő persze jobb fékeket igényelt, ezért új fejlesztésű tárcsafékekre cserélték a korábbi dobfékeket. A 69-es évben mindemellett bevezetésre került egy nagyobb teherbírású Turbo-Hydromatic 350-es három sebességes automata váltó, illetve a kis teljesítményű autókhoz újra forgalomba hozták a régebbi két sebességes Powerglide váltókat.
1970
A '70-es nován külsőleg nem történt lényegi változás, csupán a hátsó lámpákat váltották egyszínűre. Az SS változatoknál viszont bevezették a 402 köbhüvelykes, azaz 6,59 literes motorokat és a korábbi 396 köbhüvelykes gyártását befejezték, így az 1970-es év volt az utolsó, amikor ezt a változatot lehetett kapni. Ezzel egy időben a 2,51 literes négy hengeres motorok gyártását is leállították.
1971
Megkezdték a Rally Nova gyártását, ez a típus olyan gumikat kapott, amikkel terepen jobban tud haladni. Természetesen egy Rally változatból nem maradhatnak ki a meghosszabított rugók, valamint a jobban testreszabható belső tér sem. A Rally kiadást könnyű felismerni az oldalán végigfutó fehér vagy fekete csíkról, melybe az autó faránál bele van írva a "Rally Nova" felirat.
Még az 1971-es évben a Chevrolet csökkentette a motorok tömörítési arányát, hogy az akkori új szabályok szerint az autók csökkentett ólomtartalmú benzint használhassanak.
1972
Az év elején a Rally változat összeszerelő műhelye átköltözött Norwood-ba, Ohio-ba, ahol eddig csak a Camarokat szerelték össze. Félévkor újabb változtatásokat vezettek be a belső térben, mint az opcionális Strato kagylóülések, állítható fejtámlák, illetve napfénytetőt, melyet eddig csak négyajtós változatoknál lehetett kapni. A Chevrolet az autó nagyszerű formájának, illetve kitűnő teljesítményének köszönhetően alig több, mint egy év alatt 33.319 darab Rally Nova-t értékesített. De a Chevrolet nem csak a Rally változattal aratott nagy sikert, hanem az alap novával is, mivel az 1972-es évben összesen 349.733 autót tudtak értékesíteni, ha az összes különböző nova típust egybe számoljuk.Ezzel megelőzte az összes másik Chevrolet által gyártott típust.
1973
A korral haladva a Nova-n is sok új változtatást alkalmaztak, mint például az első hűtőmaszk, a lámpák és a hátsó lámpák lecserélése. Emellett bevezettek egy új típust is, egy ferdehátú kétajtós kupét. Az új Nova-k a jobb stabilitás érdekében megkapták a Camaro-ban használt mono-laprugókat, illetve kapott még az autó újfajta klímarendszert, jobb hangszigetelést, lehajtható hátsó üléseket is.
A '73-as év második felében elkezdtek gyártani egy újabb, a kisebb motorú autókba szánt kétsebességes autómata Powerglide váltót.
1974
Az új évvel újabb változtatásokat hoztak, ezuttal nagyobb lámpákat és erősebb, hosszabb lökhárítókat rendszeresítettek a Nova-n. Az új lökhárítóval az autó két hüvelykel lett hosszabb. Emellett bevezették az ülésekbe épített nyomás, illetve a biztonsági övek becsatolását észlelő érzékelőket, melynek köszönhetően, az autó nem indult be, amíg a sofőr nem ült a helyén és nem mozdult meg, míg be nem kötötte az biztonsági övet. (Később a kongresszus az ilyen rendszerekre vonatkozó törvényét hatályon kívül helyezte, arra hivatkozva, hogy a rendszer megsérti az autó vezetőjének a választási lehetőségét.) Viszont úgy tűnik, hogy a Nova-n történt változtatások elnyerték az emberek tetszését, mivel az 1974-es év volt a harmadik generációnak a legsikeresebb éve. A Chevrolet majdnem 400.000 Nova-t értékesített.
Gyártási darabszám és az eredeti eladási árak:
1969: 251.900 darabot gyártottak.
Eladási ár: 2240 $ - 2435 $. 2013-tól az átlagos aukciós eladási ár 34.184 $
1970: 142.295 darabot gyártottak.
Eladási ár: 2175 $ - 2200 $. 2013-tól az átlagos aukciós eladási ár 30.949 $
1971: 194.878 darabot gyártottak.
Eladási ár: 2175 $ - 2285 $. 2013-tól az átlagos aukciós eladási ár 20.619 $
1972: 349.733 darabot gyártottak.
Eladási ár: 2375 $ - 2400 $. 2013-tól az átlagos aukciós eladási ár 19.213 $
1973: (Nem állnak rendelkezésre adatok.)
1974: 390.537 darabot gyártottak.
eladási ár: 2810 $ - 3105 $. 2013-tól az átlagos aukciós eladási ár 11.338 $
Adatok
Hossza: 4811 mm (A 74-es típusé 4861 mm.)
Szélessége: 1839 mm
Magassága: szedán 1369 mm, kupé 1331 mm.
Motor típusok:
I = Inline (soros)
153ci (2,5L) I4
194ci (3,1L) I6
230ci (3,8L) I6
250ci (4,1L) I6
307ci (5,0L) V8
327ci (5,4L) V8
350ci (5,7L) V8
396ci (6,5L) V8
402ci (6,6L) V8
Váltó típusok:
4-Speed M-20 Manuális
4-Speed M-21 Manuális
4-Speed M-22 Manuális
4-Speed Borg-Warner T-10 Manuális
3-Speed Manuális "Saginaw"
3-Speed THM350 Automata
3-Speed THM400 Automata
2-Speed Powerglide Automata
2-Speed Torque-Drive Fél-automata.
Sokak bíztatására úgy döntöttem mégis posztolok. Köszönöm azoknak, akik mellettem áltak és bíztattak ! :D :beer:

19 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!