Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A Camaro első generációját 1967-től 1970-ig gyártották. :yeah: :beer:

1967
A Chevrolet tervezői önhordó karosszériát terveztek a Camaronak, ebből csak a tűzfal képez kivételt, amit külön lehet be és kiszerelni. Az autó elülső független felfüggesztését dupla A-lengőkarok alkotják, hátul masszívabb merev hidat kapott. Az autó rugózásáról elliptikus laprugók gondoskodnak, a fékek elöl és hátul is dobfékek, még a kormánykerék is szervó nélküli volt. Az első autók még csak 3,77 literes, soros hat hengeres motorral voltak kaphatók, melyek 140 lóerősek voltak és csupán egy háromsebességes manuális váltóval. Nem sokkal ez után viszont már meg is jelentek az SS és RS, azaz Super Sport és Rally Sport változatok, melyeket lehetett kérni könnyített karosszériával és erősebb 4,1 literes, 155 lóerős vagy a legnagyobb 6,59 literes, 375 lóerős "Big Block" motorral. A motorokkal egy időben természetesen megjelentek az új típusú váltók is. Az új váltók közül a legkedveltebb a négyfokozatú manuális, a háromsebességes autómata és a kétsebességes Powerglide terepváltó volt, ezek mellett lehetett még kapni kétsebességes automata, háromsebességes kézi és ugyancsak három sebességes Turbo-Hydromatic (TH) automata váltóval.
Az RS változat ezek mellett még több extrát is tartalmazott, mint példáúl a jobb minőségű belső kárpit, a rejtett fényszórók, erősebb felfüggesztés, illetve a terepviszonyok között hatékonyabb abroncsokat. De természetesen a Super Sport-ok is sok extrát kaptak, ezek közül a legszembetűnőbbek a domborúbb motorháztető a szimulált szellőzőkkel, vagy az autó elején végigfutó "poszméh" csíkok és persze az ikonikus "SS" jelvény. Mindemellett az SS változat is jobb felfüggesztést és nagyobb gumiabroncsokat kapott.
Az autók kedvező súly/erő arányának köszönhetően hamar közkedvelt lett a versenypilóták körében. Amint látta a Chevrolet vezetősége, hogy az autó versenyeztetésében milyen jó reklám lehetőségek rejlenek, rögtön egy egyedi típus gyártásába kezdtek, mely a méltán híres Z/28 típusjelzést kapta. Ezek a Camaro-k 302 vagy 327 köbhüvelykes, az átlagosnál nagyobb kompressziós arányú motorokat kaptak. Természetesen ezeket az autókat kifejezetten versenyekre szánták, bár ugyan úgy megvehette őket egy átlag polgár is.
A Car Life magazin 1967-es gyorsulási tesztjén egy 350 köbhüvelykes, azaz 5,74 literes autó 15,8 másodperc alatt tette meg a negyed mérföldet. Nem sokkal ez után a Motor Trend is letesztelte ugyan ezt az autót, akik ugyan ezt a távot 15,4 másodperc alatt tették meg. Az autó mindkét esetben 145 kilométer per órára gyorsult.
1968
Köszönhetően az "Astro" szellőzésnek, a General Motors megszüntette az autó oldalán lévő légbeömlőket. A '68-as emellett még sok apróbb változáson esett át. Lecserélték az első hűtőrácsot, az ajtókárpitokat, új sárvédőket és új oldalsó helyzetjelzőket is kapott. Természetesen a teknikai részről sem feledkeztek meg a tervezők, ezért a hátsó hidat tovább erősítették, illetve az autó felfüggesztését is feszesebbre szabták, hogy a gyors kigyorsítások közben ne "üljön" be annyira az autó fara, és hogy nagyobb sebességnél is stabilabb úttartása legyen az autónak. A motorok és váltók választékát tekintve nem történt változás a '68-as évben.
1969
Az év elején ismét néhány változtatást halytottak végre a Camaro-n, ezek voltak például az új sárvédő ívek, az alacsonyabb hasmagasság, új hűtőrács, a szélesebb hátsó lámpák, kényelmesebb ülések és az újratervezett műszerfal. Ezek viszont még csak esztétikai célokat szolgáltak. Teknikai szempontból csak a második félévben történtek változások. Bevezettek egy új "alacsony" teljesítményű 307 köbhüvelykes "Small Block" motort, mely 200 lóerős volt.
Érdekesség, hogy gyártottak nagyon kis számban különlegesen erős Camaro-kat is, ezek az L72 vagy ZL-1-es típusjelzést viselték, de hívják őket "COPO" Camaro-nak is. A ZL-1-esek 427 köbhüvelykes, vagyis 7 literes, 425 lóerős motorokkal voltak ellátva. Ebből a típusból mindössze 69 darabot építettek és a mai napig ezek a valaha épített legdrágábbnak számító Camaro-k.
Gyártási darabszám:
1967
RS: 64,842
SS: 34,411
Z28: 602
Teljes: 220,906
1968
RS: 40,977
SS: 27,884
Z28: 7,199
Teljes: 235,147
1969
RS: 37,773
SS: 34,932
Z28: 20,302
Teljes: 243,085
Az első generáció motorválasztéka:
1967-1969: L26 230 cid (3.8 L) 230 I6 140 hp (104 kW)
1967-1969: L22 250 cid (4.0 L) 250 I6 155 hp (116 kW) Maximális fordulat/perc: 4200 rpm, 319 Nm 1600 rpm mellett.
1967-1969 Z28: 302 cid (4.9 L) Small-Block V8 430 hp Maximális fordulat/perc: 5800 rpm, 393 Nm 4200 rpm mellett.
1967-1969: LF7 327 cid (5.4 L) Small-Block V8 210 hp (157 kW)
1967-1968: L30 327 cid (5.4 L) Small-Block V8 275 hp (205 kW)
1969: LM1 & L65 350 cid (5.7 L) Small-Block V8 255 hp (190 kW) and 250 hp (185 kW)
1967-1969: L48 SS350: 350 cid (5.7 L) Small-Block V8 295 hp (1969-300 hp)(220 kW) Maximális fordulat/perc: 4800 rpm,515 Nm 3200 rpm mellett.
1967-1969 L35 SS396: 396 cid (6.5 L) Big-Block V8 325 hp (242 kW) Maximális fordulat/perc: 4800 rpm, 556 Nm 3200 rpm mellett.
1967-1969: L78 SS396: 396 cid (6.5 L) Big-Block V8 375 hp (280 kW) Maximális fordulat/perc: 5600 rpm, 563 Nm 3600 rpm mellett.
1968-1969: L34 SS396: 396 cid (6.5 L) Big-Block V8 350 hp (261 kW) Maximális fordulat/perc: 5200 rpm, 563 Nm 3200 rpm mellett.
1969: 302 cid (4,95 L) Small Block V8 200 hp (148).
1969 COPO 9561/L72: 427 cid (7.0 L) Big-Block V8 425 hp (317 kW) Maximális fordulat/perc: 5600 rpm, 624 Nm 4000 rpm mellett.
1969 COPO 9560/ZL1: 427 cid (7.0 L) Big-Block V8 430 hp (321 kW) Maximális fordulat/perc: 5200 rpm, 610 Nm 4400 rpm mellett.
:yeah: :love:

19 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!