Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A világ második legnagyobb köteles hegybontó kotrója!

A Brutus-t 1962-ben építette a Bucyrus-Erie Company a Pittsburg & Midway Coal Mining Company számára (P&M).
A monstrum részeit 150 vagon szállította Wisconsin-ból Kansas-be a West Mineral szénbányába.
Az összeszereléssel az 52 munkás 11 hónap alatt végzett, a gép építésének költsége 1962-ben 6,5 millió dollár volt.
A Brutus-t valójában nem a szén kitermelésére tervezték, hanem, hogy eltávolítsa a felső földrétegeket, így a kisseb rakodógépek
könnyebben termelték ki a szenet, melyet aztán a Kansas-i vasúttársaság a megrendelőkhöz szállított.
A gép 21 méter mélyre volt képes leásni a 69 köbméteres kanalával, aminek teherbírása 136 tonna volt.
A Brutus éjjel-nappal dolgozott 1963 májusától egészen 1974 április-ig, amikor a gép fentartása már túl költségessé vált.
Az utolsó hónapban a gép villanyszámlája 27.000 dollár vólt.Szétszerelni, illetve elszállítani is túl költséges lett volna,
ezért egyszerűen otthagyták.1984-ben a P&M eladományozta az American Society of Mechanical Engineers-nek az óriást.Aztán 1985-ben megnyitották a
West Mineral mine múzeumot, melyet a Brutus körül hoztak létre így a gép a múzeum "magja" lett.
Adatok
Magasság: 49 méter
Súlya: 4.989.516 kg
hossz:46 méter a géptest és teljesen kitolt göncöllel 150 méter
Végsebesség: 0.35 km/h (6 méter per perc)
Kanál: 69 köbméter
teljesítmény: A fő emelőkhöz nyolc 500 lóerős egyenáramú motor,2 hatalmas 3500 kilowattos villanymotor,
13 egyenáramú motor és egy 750 lóerős motor a sebességváltóhoz.
Egy láncszem súlya: 1,5 tonna
A monstrum működtetéséhez 3 ember volt szükséges.Egy aki a kanalat kezeli,egy aki a gép irányítását segíti a földről és egy
aki olajozza a motorokat, illetve a fogaskerekeket.
Ellensúly:711 tonna
grat

16 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!