Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
Egykor a világ legnagyobb kamionja volt !

És igen sajnos rossz hírrel kell szolgálnom azoknak, akik szeretik a posztjaimat, mivel abba kell hagynom saját akarotomon kívűl. Az utóbbi fél ébven sokat fájdogált a szemem és sok "kosz" jelent meg a az üvegtesben. Voltam orvosnál, aki azt mondta, hogy teljesen el kell felejtenem a számítógépet. Nagyon sajnálom mert nagyon szerettem csinálni, de ez van, nem szabad folytatnom. Természetesen fel-fel fogok nézni, de hogy több órát üljek a gép elött az felejtős. Ezt a posztot még amolyan ajándéknak megcsináltam nektek. Remélem tetszeni fog mindenkinek! :)

A T100-as Kamionokat teljes titokban kezdték tervezni és építeni 1956-ban a francia Berliet cégnél, hogy senki ne szivárogtathasson ki információkat róla, hogy nagyobb meglepetés legyen elkészültekor. 1957-ben elkészült az első darab, mely egy 600 lóerős csőrös változat volt, és ahogy azt várták hatalmas nézőközönség fogadta az akkor a világ legnagyobb kamionjának számító gépet. Ezt követően 1958-ban mégegy 600 lóerőset és 1959-ben további kettő 700 lóerőset készítettek belőle, melyből kettő csőrös és egy laposfülkés lett. Az óriásokat a szaharába vagy más sivatagokba szánták, hogy az olajkitermeléshez szükséges eszközöket könnyebben eltudják szállítani a homokos talajon. Természetesen az olajkitermelő cégek hamar megvásárolták őket.

Az első két teherautó 6x6-os meghajtású volt és 103 tonna önsúlyú, a harmadik 6x4-es és úgynevezett dömper platót kapott, a negyedik, mely laposfülkés lett 6x6-os platós gép lett, melyet szükség esetén vontatóvá is át lehetett alakítani, és így 190 tonnás ösztömeggel rendelkezhetett. A laposfülkés változatot később 1962-ben átalakították sugárhajtóműves meghajtásúra, de az üzemanyagfogyasztása olyan nagy volt, hogy visszaalakították normál dízel üzeműre.

Napjainkban csupán kettő darab honlétéről tudunk, az egyik algériában a Hassi Messaoud-i ENTP olajkitermelő cég székhelyénél van kiállítva, a másik pedig Montpellierben, Franciaországban, a Berliet cég saját múzeumában van kiállítva. A sivatagban kiállított darab a legelső gyártott példány, azaz a "number 1", a franciországi pedig a 700 lóerős "number 3". A másik kettő példány honlétét sajnos homály fedi.

(1:08-től láthatjátok a T100-ast. )

Adatok

Hossza: 15,3 méter

Motor: 29,61 literes V12-es Cummins dízelmotor
Teljesítmény:

-600 lóerő (No1,No2)
-700 lóerő (No3,No4)(a 700-as erejét két turbóval növelték. )

Súlya:

-103 tonna (No1,No2)
-A hármas és négyes számú tömegéről nincs pontos adat.

Fékek: Repülőgépek féktárcsáit használták a monstrumokhoz.

Sebességváltó: 8 sebességes, 4 előre 4 hátra.

Üzemanyagtank: 2 x 950 liter

Üzemanyagfogyasztásuk ismeretlen.

Az óriások szervójául egy Panhard közúti autó motorja szolgált.

Végsebessége: 34 km/ó

69 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!