Vigyázat! Cookikat tolunk! Adatvédelem.
A ’80-as évek elején a B csoport bevezetésével hatalmas lehetőség tárult a csapatok elé.

Nem vonatkozott rá szinte semmi technikai korlátozás, a gyártók mintha szabad kezet kaptak volna, hogy olyan autót építsenek, amilyen csak az eszükbe jut. Egyetlen cél volt mindenki előtt: az új autó legyen gyors, vagy még gyorsnál is gyorsabb.olyan autók jelentek meg melyek a mai rally autók teljesítményének többszörösével voltak felruházva.nAz autók 450-600(!) lóerő körül teljesítettek,és csupán egy csővázból és szénszálas karosszériából álló burok volt rajtuk. A B csoport a szakadtlan fejlesztésnek, és a hihetlen technológiai újításoknak köszönhetően kezdett kicsúszni az ellenőrzés alól.Azonban az 1986-os szezont is két dolog határozta meg: a féktelen gyorsaság és a halálos balesetek. Az első tragédia a Vine de Porto rallyn történt: Joaquim Santos, portugál bajnok irányíthatatlanná vált Ford RS200-asa a nézők közé csapódott, közülük négyet halálosan, tizenkettőt súlyosan, tizenkilencet pedig könnyeben megsebesített.
A végső csapást egy újabb dráma jelentette, 1986. május 2.-án, napra pontosan Bettega halálának évfordulóján. Henri Toivonen, szintén a Lancia piótája és a VB cím aktuális várományosa, valamint navigátora Sergio Cresto szörnyet halt a Korzika rallyn.
S4-ese egy éles kanyarban a fák közé csapódott, majd egy mély szakadékba zuhant, utána pedig kigyulladt és szénné égett, csak néhány felismerhetetlen darab maradt meg belőle.
A balesetnek nem voltak szemtanúi. A mai napig csak találgatni lehet, mi okozhatta.
Ezután a "B" csoportot beszüntették azonnal.

8 hozzászólás

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Belépés, vagy ingyenes regisztráció!